Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Karantinas ūkininkams atvėrė platesnį kelią į elektroninę prekybą

Per karantiną išpopuliarėjo kai kurių ūkininkų bei prekybininkų įkurtos internetinės parduotuvės ir platformos. Jie pasinaudojo palankiomis sąlygomis tiesiogiai pasiekti vartotoją. Šalies ūkininkai, daržininkai neneigia, kad jeigu karantinas ir su juo susiję apribojimai užsitęs, internetinė prekyba jiems taps būtinybe, be kurios ūkiai sunkiai įsivaizduotų savo ateitį.

Pristatymas – sunkus darbas

VšĮ „Verslios Lietuvos“ duomenimis, nuo kovo vidurio Lietuvoje įsteigta daugiau nei 80 naujų elektroninių parduotuvių. Ketvirtadalis per mėnesį įkurtų elektroninių parduotuvių registruotos regionuose, dažniausiai jos siūlo maisto produktus. Mat karantinas pakoregavo žmonių apsipirkimo įpročius. Lietuviškus gaminius mėgstantiems pirkėjams tenka ieškoti būdų, kaip pasiekti ūkininkus. Tam pasitarnauja ir platforma „Kaimas į namus“, veikianti jau penkerius metus. Joje produkciją siūlo per 300 ūkininkų.

Tačiau ir patys ūkininkai nestokoja iniciatyvos. Jovilės ir Eivydo Amšiejų ūkis Varnagirių kaime (Alytaus r.) specializuojasi įvairių daržovių auginime. Šiuo metu jų ūkio saugyklos jau tuščios – pavasarį parduotos visos senojo derliaus daržovės. Sutuoktiniai ruošiasi naujam sezonui – sėja pankolius, šiltnamyje jau stiebiasi paprikos, pomidorai.

Jauna darbšti šeima per penkerius ūkininkavimo metus įrodė, kad salotos, pomidorai, pupos, pankoliai, kopūstinės daržovės, prieskoninės žolelės, moliūgai, cukinijos, patisonai, pastarnokai, ropės, porai, česnakai gali užaugti ir jų ūkyje Dzūkijoje. Sutuoktiniai įgavo patirties ir prekiaudami, tačiau dabar viską kitaip sudėlioja karantinas.

Prekyba turguje krito 2–3 kartus, žmonės tiesiog nesusirenka. Internetinės parduotuvės neturime, bet mąstome apie jos įkūrimą, turbūt nuo šio rudens“, – planais pasidalino pakalbinta J.Amšiejienė.

Nors jiedu su vyru ūkininkauja Dzūkijoje, prekiauja Vilniaus ūkininkų turgeliuose. Jau kurį laiką Amšiejai savo produkciją siūlė ir per platformą „Kaimas į namus“, tačiau norimo rezultato nebuvo. „Pabandėme, bet sekėsi nekaip. Galima sakyti – visiškai nieko neuždirbome“, – atvira buvo J.Amšiejienė.

Ūkininkė sakė, kad per internetinį prekybos tinklą į juos pirkėjai dėmesį atkreipė, bet jiems patiems su vyru rūpinantis daržovių ūkiu ir prekyba tik dviese, buvo sudėtinga viską suorganizuoti. Užsakymų Alytuje praktiškai nebuvo, o vežioti daržoves pagal užsakymus į kitus Lietuvos miestus tiesiog nebūdavo laiko. Patys turėdavo pristatyti daržoves, todėl jų tiekimas ir tapo pagrindine kliūtimi. Būtent dėl pristatymo strigo sumanyta prekyba.

Nors norimo rezultato nebuvo, jie įsitiko, kad ir tokia prekyba jau reikalinga. Todėl neneigia, kad ši patirtis bei šalyje besitęsiantis karantinas juos privertė vis dažniau pagalvoti apie savo ūkio produkcijos prekybą internetu. „Jeigu ne tokia situacija, aš apie internetinę prekybą iš viso dar nenorėčiau galvoti, nes tai labai sunkus darbas, o ūkininkaujame apie 5 metus“, – „Valstiečių laikraščiui“ teigė Dzūkijos krašto daržininkė J.Amšiejienė.

Jos teigimu, jiems kur kas smagiau su pirkėju bendrauti tiesiogiai, negu elektroninėje erdvėje. Smagiau prekiauti turgeliuose dar ir todėl, kad mažiau įsipareigojimų. Pavyzdžiui, jeigu ant prekybos stalo turguje nėra daržovių – vadinasi, jau išpirko. O jeigu žmogus užsisako, bet neužtenka, ką tada daržininkui daryti?

Aišku, visaip galima išspręsti, tačiau čia irgi papildomas komunikavimas. Bet jeigu ir rudenį bus panaši situacija, tikrai reikės galvoti apie produkcijos išvežiojimą. Koks sunkus darbas tai bebūtų, reikės jį atlikti“, – sakė J.Amšiejienė.

[caption id="attachment_105263" align="alignnone" width="1024"]Sudėtingėjant tiesioginės prekybos sąlygoms, vis daugiau ūkininkų jungiasi prie internetinės prekybos platformų. Sudėtingėjant tiesioginės prekybos sąlygoms, vis daugiau ūkininkų jungiasi prie internetinės prekybos platformų.[/caption]

Vis populiaresnė

Ūkininkų iniciatyva įkurtos UAB „EkoMarket“ komercijos vadovė Jūratė Baršauskienė teigė, kad karantino metu pas juos buvo labai ženklus internetinių užsakymų padidėjimas, kurį ji vadina „internetinės prekybos sprogimo banga“. Mat per karantiną žmonės ieškojo kokybiškų produktų ir galimybės jų užsisakyti neišeinant iš namų. Ypač šis susidomėjimas ūgtelėjo karantino pradžioje, o jam tęsiantis jau nėra tokio didžiulio ažiotažo, bet prekyba vis dar yra aktyvi.

J.Baršauskienės turimais duomenimis, UAB „EkoMarket“ prekyba internetu nuo kovo 16 iki balandžio vidurio išaugo 4–5 kartus. Palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, 3–4 kartus išaugo ir produkcijos tiekėjų, panorusių bendradarbiauti su šia internetine parduotuve, skaičius.

Ūkininkų požiūris į elektroninę prekybą tikrai keičiasi į gerąją pusę. Dabar jie labiau linkę į prekybą internetu, planavimą, patrauklesnį ir lankstesnį produkcijos pateikimą bei tiekimą. Daugiau jaučiamas bendradarbiavimo poreikis ne tik iš mūsų, kaip pardavėjų, bet ir iš ūkininkų, kaip tiekėjų, gamintojų“, – pasikeitimus vertino J.Baršauskienė.

Vadovės teigimu, nepaisant to, jie pastebi ir nemažą konkurenciją. Ūkininkai prekiauja internetu ir pavieniui, naudojasi naujomis bei anksčiau sukurtomis prekybos platformomis. „Bet turime pasidžiaugti, kad „EkoMarket“ elektroninėje parduotuvėje jaučiasi pirkėjų srauto stabilizavimasis, nuolat grįžta klientai, matosi gražūs ir tolimesnę veiklą skatinantys atsiliepimai“, – pasakojo J.Baršauskienė.

Pirmenybė kokybei ir saugumui

Per karantiną UAB „EkoMarket“ pavyko padidinti pirkėjų srautus bei pritraukti būrį ūkininkų, tiekiančių produkciją. Tad dabar prekiaujama daug didesniu pajėgumu negu iki tol. Štai anksčiau Vilniuje užsakymus jie pristatydavo tris kartus per savaitę, karantino metu užsakytus produktus sostinėje ėmė išvežioti penkiskart per savaitę. Vietoj anksčiau buvusio vieno karto, šiuo metu du kartus per savaitę produktus tiekia Kaune.

Prekybą internetu vystome jau penktus metus. Tiesiog savo žingsniu, daugiau siekdami ne kiekybės, o kokybės – pirmiausia užtikrindami šviežumą, lietuviškumą, sezoniškumą. Dalyvavome trumpųjų grandinių projekte, per kurį susiradome ilgalaikių partnerių, o prekyba karantino metu žymiai paaktyvėjo, manau, ne tik dėl pirkėjų noro apsipirkti neišeinant iš namų, bet ir dėl įvairios vietinių augintojų ir gamintojų produkcijos, kurios kokybe rūpinamės nuolat“, – gerus poslinkius vardijo J.Baršauskienė.

 
Rekomenduojami video