Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Techninių apžiūrų sistema sulaukė kritikos

Konkurencijos taryba pateikė savo išvadą, kurioje teigiama, kad padėtis privalomosios techninės apžiūros paslaugų rinkoje tebėra ydinga.

„Situacija, kuomet Lietuvos transporto priemonių techninę apžiūrą vienoje zonoje atlieka viena įmonė, 1994 metais laimėjusi apžiūros vykdytojo parinkimo konkursą, tebėra ydinga“, – teigiama Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko pasirašytame dokumente.

Konkurencijos taryba Vyriausybei siūlo tobulinti techninės apžiūros paslaugos teikimo sistemą – atsisakyti šią paslaugą teikiančių įmonių skaičiaus ribojimo ir jų išdėstymo šalies teritorijoje.

„Svarstytina galimybė, ar skaidymas į zonas neturėtų būti apskritai panaikintas. O jeigu skaidymas dėl objektyvių priežasčių yra būtinas – ar suskaidymas neturėtų būti smulkesnis, tokiu būdu sudarant galimybes daugiau ūkio subjektų varžytis dėl veikimo konkrečioje zonoje“, – rašoma dokumente. Pagal šiuo metu esančią tvarką, kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną bendrovę, teikiančią techninės apžiūros paslaugą: Vilniaus regione – „Tuvlita“, Klaipėdos – „Transkona“, Alytaus – „Skirlita“, taip pat Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Telšių, Tauragės techninės apžiūros centrai (TAC).

Konkurencijos taryba mano, kad liberalizavus rinką – leidus techninės apžiūros paslaugą teikti sertifikuotiems servisams – padidėtų konkurencija ir sumažėtų paslaugos kaina. „Kad tai įvyktų, būtina peržiūrėti šiuo metu galiojantį reglamentavimą, kuris įpareigoja Vyriausybės įgaliotą instituciją tvirtinti maksimalias privalomosios techninės apžiūros kainas,“ – rašoma tarnybos pranešime.

Taip pat, liberalizavus rinką ir patobulintus esamą teisinį reglamentavimą, įgaliotos institucijos galėtų užtikrinti efektyvesnę paslaugų kokybės kontrolę. Balandžio pabaigoje Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas žadėjo „naikinti monopolį“, kalbant apie techninės apžiūros paslaugą Vilniaus regione teikiančią „Tuvlitą“ ir suteikti galimybę šią paslaugą teikti ir automobilių servisams.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) teigė, kad kasmet yra skaičiuojamas techninės apžiūros poreikis ir kol kas jis yra tenkinamas. Tuo metu technines apžiūras teikiančių įmonių atstovai teigė, kad rinkos liberalizavimas būtų įmanomas, jeigu visiems būtų sudarytos vienodos sąlygos.

 

Parengta pagal 15min.lt

Rekomenduojami video