Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Viena įkrova Vilniuje nuvažiavo 710 kilometrų

Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius ir keliautojas, beveik 30 valandų važiavo Vilniaus gatvėmis pilnai įkrautu elektromobiliu „Hyundai Kona EV“ ir sugebėjo nuvažiuoti 710 kilometrų bei pasiekti naują neoficialų Lietuvos rekordą.

„Visą laiką važinėjau Vilniuje, stengiausi imituoti realias sąlygas – ir savivaldybę aplankiau, kur balsavau, susitvarkiau asmeninius reikalus kitose įstaigose, pavežiau kelis žmones. Buvo daug greitėjimo ir stabdymo, tačiau visą laiką važiavau taikydamas ekonomiško vairavimo principus – važiavau kartu su eismo srautu, o matydamas, kad artėja raudonas šviesoforo signalas, atleisdavau akceleratorių“, – pasakojo V.Milius.

Jis pagerino savo kolegos iš vokiško žurnalo „Auto Bild“ pasiekimą – Janas Tietjenas praėjusiais metais tokiu pačiu „Hyundai Kona EV“ mieste įveikė 613 kilometrų.

Kaip įprastą dieną

V.Milius teigė, kad tokio važiavimo idėja jam kilo gerokai anksčiau – būtent tada, kai išgirdo apie vokiečių pasiekimą. Tačiau žiemą pasiekti tokio rezultato būtų neįmanoma – be šildymo važiuoti nepavyktų, o jis sunaudoja daugybę elektromobiliui brangios energijos.

Geri orai pavasarį sugrįžo į Lietuvą ir V.Milius prisiminė, jog vokiečio rezultatas dar nepagerintas. Pasirengimas važiavimui neužtruko.

„Startavau su pilnai įkrautu „Hyundai Kona EV“ ir visą laiką važinėjau Vilniuje – imitavau darbo dieną, daug kur buvau sustojęs, o pamatęs, kad spūstyje per 40 minučių nuvažiavau 7 kilometrus, išvažiavau į plentą. Tačiau iš to naudos nedaug – lėtai važiuoti negali, o judant su srautu, apie 90 km/val., baterija sparčiai senka“, – pasakojo V. Milius.

Vakare pasižiūrėjęs į dienos ridą vairuotojas nustebo – vos daugiau nei 100 kilometrų. Jis iškart nusprendė važinėti per visą naktį, toliau siekti rezultato bei 15 valandą, praėjus daugiau nei 29 valandoms po starto, finišavo prie tos pačios „Hyundai“ atstovybės.

„Su atstovybės darbuotojais buvome sutarę, jog baterijai senkant labai nuo jos nenutolsiu. Kai liko 2 procentai, pradėjau sukti ratus netoli „Litexpo“ – aplinkinėse gatvėse galima sudaryti neblogą maršrutą. Kai prietaisų skydelyje rodė, kad energijos visai nebėra, man jos užteko nuvažiuoti iki atstovybės durų ir ten sustoti. Kas žino, gal dar kokį kilometrą būčiau nuvažiavęs“, – teigė vairuotojas, kurio tikslus užfiksuotas rezultatas – 710,7 km.

Viršijo lūkesčius

V.Milius pabrėžė, jog važiavo nei pernelyg lėtai, nei agresyviai – taip, kad netrukdytų eismui. Jis aktyviai naudojo už vairo esančias stabdžių energijos regeneracijos stiprumą reguliuojančias rankenėles: jomis galima nustatyti, kad atleidus akceleratorių automobilis riedėtų toliau praktiškai nestabdomas arba nustatyti labai spartų stabdymą varikliu, tuo papildomai įkraunant bateriją.

Jis važiavo nenaudodamas oro kondicionieriaus – atsidarė langą, tačiau daugiau taupymo priemonių nesiėmė (išskyrus ekonomišką vairavimą). Visos kitos sąlygos – visiškai standartinės daugeliui dyzelinius ar benzininius automobilius valdantiems vairuotojams.

„Kasdien tokiu režimu nevažiuočiau – mėgstu vairuoti dinamiškiau. Tačiau mieste yra daug žmonių, kurie važiuoja būtent taip, kaip aš šio važiavimo metu. Todėl šis rezultatas – realus važiavimas, pasiektas mieste, ne uždaroje trasoje ir ne laboratorijoje“, – sako daugybės įvairių vairavimo rekordų autorius V.Milius.

„Hyundai Kona EV“ turi 64 kWh talpos bateriją ir pagal naująją WLTP metodiką „Kona EV“ viena įkrova gali nuvažiuoti 482 km. Elektromobilis pasiekia 204 AG pajėgumą ir 395 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 7,6 sek.

VL

Rekomenduojami video