Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Tokių automobilių Kėdainiuose daugiausia – nebeleis dalyvauti eisme

Aplinkos ministerija pasiryžusi uoliai kovoti su oro tarša – nusitaikyta į senesnius automobilius, kurie atitinka EURO 4 ir žemesnį standartą. Kol kas tikinama, kad jokių papildomų mokesčių tiems, kurie vairuos senesnės kartos automobilius nebus, tačiau panašu, kad tvarka bus tokia, jog su tais automobiliais išvažiuoti į gatves apskritai nebebus įmanoma.

Griežtės reikalavimai

Kaip „Žinių radijui“ sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas, apie jokį naują mokestį kalba neina. Tačiau pagriežtės automobilių techninės apžiūros reikalavimai.

„Paneigsiu mitą, čia ne apie mokestį kalba eina. Automobilio registravimo mokestis, kuris buvo pakeistas žiemą, toks ir bus.

Čia yra planas, kaip iki 2030 metų sumažinsime visuose sektoriuose oro taršą, o iki 2050 metų apskritai jokių orą teršiančių objektų nebeliks – kaminų, duslintuvų, etc.

Viena iš priemonių yra tai, kad 2027 metais techninėje priežiūroje imsime žymiai griežčiau prižiūrėti EURO 4 standarto automobilius, kuriems tuo metu bus jau 17 metų.

Po penkerių metų EURO 4 standartą atitinkančių automobilių techninė apžiūra bus labai griežta“, – kalbėjo ministras, pridurdamas, kad tuo metu elektromobiliai ar šiaip, ar taip jau bus pigesni nei automobiliai, varomi benzinu, dyzelinu ar dujomis.

Neleis važiuoti

„Į kelius nebeleisime senesnių, žemesnės taršos klasės automobilių, – tęsė ministras išskirdamas tik istorinius automobilius, kurie ir toliau bus laikomi atskiru porūšiu ir eisme dalyvauti galės. – Tarp EURO 4 ir EURO 5 klasės automobilių išmetamų smalkių ir kietųjų dalelių kiekis skiriasi net penkiais kartais. Juk jau ir namuose malkomis vandens nebešildome, lygiai taip pat ir automobilių pasaulyje vyksta revoliucija.

Jau dabar EURO 5 ir EURO 6 klasės automobiliai dominuoja keliuose, EURO 4 yra mažuma“.

Visgi daugiausia

Tuo tarpu VĮ „Regitros“ duomenys rodo kitokius skaičius. Tik pusė Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų automobilių turi nurodytą EURO standartą, o iš tų, kurie jį turi – daugiausia yra būtent EURO 4 klasės automobilių.

„Regitra“ informuoja, kad mūsų krašte registruotas vienas EURO 0 klasės automobilis, 308 EURO 02 klasės automobiliai. Kiek daugiau kaip po 2 tūkst. EURO 3 ir EURO 5 klasės automobilių, 1,7 tūkst. EURO 6 klasės automobilių.

Kritinio EURO 4 lygio automobilių mūsų savivaldybėje registruota net 4,77 tūkst.

Įvertinus, kad į kelius nebus išleidžiami visi senesnės taršumo klasės automobiliai, panašu, kad 2027 metais iš eismo bus eliminuota net 7,2 tūkst. automobilių.

Tiesa, „Regitra“ informuoja, kad iš viso Kėdainių rajono savivaldybėje registruotų lengvųjų automobilių parką (M1 ir N1 kategorijos) sudaro apie 25,6 tūkst., iš kurių apie 10,8 tūkst. turi nurodytą EURO standartą.

Kėdainiuose, šių metų rugpjūčio 1 dienos duomenimis, buvo registruoti 27 tik elektra varomi automobiliai bei 373 hibridiniai automobiliai.

Rekomenduojami video