Ši žiema labai permaininga, o po atlydžio skaičiuoti iki pavasario likusias dienas – dar gerokai per anksti. Įspūdis, kad žiema baigiasi anksčiau nei rodo kalendorius, būna klaidingas. Sniegas ir šaltis greitai sugrįžta, o tuomet vėl tenka apsirengti šiltus drabužius ir įvertinti įrangą, kuri palengvina važiuojančiųjų dalią per šalčius.
Šildomas vairas
Šildomas vairas, priekinės sėdynės, veidrodėliai ir galinis stiklas – tai minimalus daugelio mūsų platumoje parduodamų automobilių bazinės įrangos komplektas, o papildomai jos siūloma gerokai daugiau. Pastaruoju metu patogumą ir saugumą šaltuoju sezonu visiškai pakeitė iš prabangių automobilių atėjusios technologijos, kurios dabar gausiai naudojamos ir populiariausiuose segmentuose.
Vienas patogiausių ir labai malonų pojūtį įlipus į šaltą automobilį suteikiantis dalykas – šildomas vairas. Tai ypač vertina dailiosios lyties atstovės. Viena kolegė, pirmą kartą parvairavusi automobilį šildomu vairu iš Druskininkų į Vilnių, tvirtino, jog tai pats geriausias atributas, kokį jai yra tekę išbandyti automobilyje.
Ilgą laiką tai buvo tik pačių prabangiausių šiauriniuose regionuose parduodamų automobilių privilegija, tačiau dabar šildomą vairą turi ir miesto modeliai. Vienas iš svarbiausių komforto priedų jau senokai yra bazinėje kompaktiškųjų hečbekų įrangoje. Įdomu tai, kad korėjiečių „Kia“ viena pirmųjų pradėjo masiškai siūlyti šią įrangą visuose savo automobiliuose.
Galbūt šildomas vairas nėra toks gyvybiškai svarbus atributas, kaip geras matomumas per priekinį stiklą ar veidrodėlius, visgi daugeliui vairuotojų užtenka išbandyti šią funkciją vieną kartą ir ji tampa vienu iš automobilio pasirinkimo kriterijų.
Šildomi veidrodėliai
Daugelyje automobilių veidrodėlių šildymas aktyvuojamas įjungiant galinio stiklo atitirpdymą. Kai kuriuose modeliuose šiai funkcijai naudojamas atskiras mygtukas, tačiau daugelis automobilių jo neturi. Veikimo principas paprastas – varžos išskiriama šiluma ištirpdo ledą ir neleidžia veidrodėliams rasoti.
Sudėtinga veidrodėlių forma labai apsunkina įrėminto stiklo valymą ir netgi nėra įrankių, kurie puikiai tiktų šiai užduočiai atlikti, nes daugelis grandiklių per dideli. Be paprastos, bet itin efektyvios veidrodėlio šildymo funkcijos, vairuotojams dažniausiai tenka pasitenkinti ribotu matomumu, o tai – nesaugu.
Šildomas priekinis stiklas
Tai dar nėra itin dažnai naudojama technologija, tačiau jos veikimo principas labai panašus į galinio lango įrangą. Didžiausias skirtumas – ant priekinio stiklo negali būti regėjimo lauką užstojančių linijų, todėl naudojami itin ploni, beveik nematomi laideliai.
Pastebėti, kad priekinis stiklas šildomas, įmanoma tik priėjus labai arti. Tuomet matosi ir antras skirtumas – kitaip nei ant galinių langų, linijos yra ne horizontalios, o vertikalios. Tokio priekinio stiklo nebereikia gramdyti, užtenka nuvalyti šoninius, paspausti mygtuką ir palaukti, kol nutirps ledas.
Šildomos sėdynės
Ne be pagrindo ši įranga jau seniai yra trokštama daugelio atšiauriame klimate gyvenančių vairuotojų. Kol visu pajėgumu pradeda veikti žvarbų rytą užvesto automobilio šildytuvas, turi praeiti šiek tiek laiko, o tos pirmosios minutės šaltame salone gali būti itin nemalonios.
Šildomos sėdynės suveikia per kelias akimirkas ir užtikrina vairuotojo bei keleivių komfortą. Standartinėje įrangoje daugelis gamintojų siūlo šildomas priekines sėdynes, o apie galines su šia funkcija verta pagalvoti tuomet, kai rytais jose įprastai įsitaiso keleiviai.
Tačiau jomis negalima pernelyg piktnaudžiauti, nes uoliai įkaitinus strėnas ir dažnai laipiojant iš automobilio galima lengvai pasigauti radikulitą.
Nuotolinis užvedimas
Kai virtuvėje geriate kavą, lengviausias būdas pašildyti automobilį nekišant lauko į nosį – nuotolinis užvedimas. Sušilusiame salone bus jaukiau, o nutirpdyti sniego ar ledo likučius bus galima didesniu darbinę temperatūrą jau pasiekusio variklio aušinimo sistemos pajėgumu.
Norint pasinaudoti nuotolinio užvedimo privalumais, nebūtinas išmanusis įrenginys su papildoma ir dažniausiai mokama programėle. Gali užtekti ir modernaus rakto. Po kelių mygtukų paspaudimų motoras jau burgs, o sistema, 10 minučių neužfiksavusi vartotojo aktyvumo, išsijungs, tačiau automobilyje jau nebebus šalta.
Stiklo purkštukai
Sparčiai populiarėjanti įranga veikia kiek kitaip nei galvoja dauguma vairuotojų. Iš tiesų šildomas ne skystis, o patys purkštukai, kad stiklas būtų plaunamas ir esant neigiamai temperatūrai.
Šis paprastas išradimas iš pradžių buvo sutiktas skeptiškai, tačiau dar prieš gerą dešimtmetį atlikti pirmieji šalto klimato testai parodė, kad jis puikiai veikia ir esant –20 laipsnių šalčiui.
VL