Mūsų šalies maisto produktų ir gėrimų gamintojai jau devintąjį kartą dalyvavo tarptautinėje parodoje „Sial China 2021“, praeitą savaitę vykusioje Šanchajaus mieste, Kinijoje. Jungtiniame Lietuvos stende savo produkciją pristatė 10 įmonių.
Žemės ūkio ministerija praneša, kad „Gudobelė“ parodoje pristatė prekinį ženklą „Bon Chance“ – įvairių skonių duonos traškučius, „Kalnapilio-Tauro grupė“ ir „MV GROUP Production“ parodos lankytojus supažindino su lietuviškais gėrimais. „Adex LT“ parodoje pristatė šaldytas uogas bei grybus, „Mantinga“ – duonos gaminius, „Cerera Foods“ ir „Naujasis Nevėžis“ – sausus pusryčius, „Viktorija ir partneriai“ – sausainius. Kinijos rinkoje jau įsitvirtinusi bendrovė „Pieno žvaigždės“ parodoje pristatė įvairiausių skonių glaistytus varškės sūrelius. Lietuvos stende parodos lankytojai taip pat turėjo galimybę susipažinti su „Švenčionių vaistažolių“ žolelių arbatomis.

Nauja tai, kad šiemet lietuviški produktai – majonezas, kepiniai, degtinė, sūreliai – pristatyti ir Europos Sąjungos stende. Ten šie produktai sulaukė ypač daug komplimentų dėl originalių pakuočių.
Lietuviška jautiena parodoje šįkart nebuvo eksponuojama, tačiau, pasak žemės ūkio atašė Kinijoje Kristinos Mineikienės, susidomėjimas ja didelis. „Gaila, kad Lietuva negali pasiūlyti didelių jautienos kiekių, taip pat vežti subproduktų“, – sakė atašė, nuolat sulaukianti susidomėjusių interesantų klausimų. Ekspertai prognozuoja, kad kitais metais jautienos importas į Kiniją augs, o paukštienos ir kiaulienos – mažės.
Parodoje „Sial China“ kasmet susirenka gausus būrys mažmeninės ir didmeninės prekybos, maisto pramonės, maitinimo, gamybos paslaugų sektorių atstovų. Anot K.Mineikienės, parodoje pristatyta lietuviška produkcija domėjosi ne tik Azijos, bet ir kitų šalių, pavyzdžiui, Kanados, prekybos tinklai. „Pastebėjome, kad daugeliu atvejų labai svarbu turėti platintoją – oficialų atstovą Kinijoje. Prekybos tinklus domino ne konkretus įmonės produktas, bet visi jos gaminiai“, – situaciją apibūdino atašė.
Kinija yra viena didžiausių ir dinamiškiausių pasaulio rinkų. Mūsų šalies žemės ūkio ir maisto eksportuotojams ši rinka tampa vis reikšmingesnė. 2020 metais Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Kiniją siekė 93 mln. eurų. Net 91 proc. eksportuotų produktų buvo lietuviškos kilmės. Daugiausia eksportuota kviečių, išrūgų miltų, vaisių ir riešutų, galvijienos, salyklinio alaus.