Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sumaištis dėl papildomos šviesoforų rodyklės

 Nuo lapkričio 1 d. įsigalioję pokyčiai, pagal kuriuos lentelės ant šviesoforų su žaliomis rodyklėmis nebegali būti įrenginėjamos, pastarosiomis dienomis sukėlė ir sumaištį, ir ne vieną diskusiją tarp vairuotojų – kaip elgtis, jeigu rodyklė dar yra: galima sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui ar jau nebegalima?

Laikytis KET reikalavimų

Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis „Valstiečių laikraščiui“ sako, kad niekas jokių pakeitimų Kelių eismo taisyklėse nepadarė ir iki 2020 metų sausio 1 d. viskas galioja taip, kaip buvo iki šiol.

„Tai pereinamasis laikotarpis iki sausio 1 d., per kurį lentelės bus nuimtos. Pagal atnaujintas taisykles lentelės su žaliomis rodyklėmis nebegali būti įrengiamos nuo lapkričio 1-os dienos, tačiau jos vis dar galioja. Kitaip tariant, prasideda pereinamasis laikotarpis iki kitų metų pradžios, per kurį lentelės bus nuimtos“, – aiškina jis.

Anot pašnekovo, kai kurios savivaldybės nuėmė rodykles anksčiau laiko, kai kurios pertvarkė šviesoforus.

„Tačiau blogiausias sprendimas – nuimti žalią rodyklę, bent nieko daugiau nedaryti. Jeigu šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje nieko daugiau nepadaro, tik nuima rodyklę, vairuotojus tai piktina, nes jie turi stovėti ilgiau“, – teigia V.Pumputis.

Pasak jo, didžiosios savivaldybės daugumą sankryžų aprūpino išmaniais davikliais, kurie sureguliuoja šviesoforų fazes priklausomai nuo eismo intensyvumo. Tačiau rajonų, mažesnių miestų savivaldybės atsilieka – nuima rodykles ir viskas.

„Negyva“ rodyklė

V.Pumpučio teigimu, žalios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę, nėra pasiteisinusi priemonė ir ne veltui Europos Sąjungos šalyse, išskyrus kelias Vokietijos žemes, tokių rodyklių jų iš viso nėra.

„Mes kalbame apie reguliuojamas sankryžas, ten rodyklė buvo nekintanti, tarsi „negyva“ ir ne visai susijusi su reguliuojamo šviesoforo funkcijomis. Tam tikra prasme tai nėra reguliuojamos sankryžos atributas. Nes kai užsidega žalias šviesoforo signalas, pėstieji eina drąsiai ir niekas negali jiems sakyti – dairykitės, kad kas nors jūsų nenutrenktų sukdamas į dešinę. Manau, nuo šiol bus mažiau nesusipratimų sankryžose“, – aiškina V.Pumputis.

Puiki pastarųjų dienų sumaišties iliustracija – Šilo tiltas Vilniuje. Atvažiavę nuo Antakalnio, sukantys į Žirmūnų gatvę vairuotojai į žalią lentelę ant šviesoforo po lapkričio 1 d. reagavo dviem būdais. Vieni važiuodavo beveik nestodami, net ir degant raudonam šviesoforo signalui. Kiti sustodavo ir laukdavo, kol užsidegs žalias signalas, leidžiantis važiuoti visomis kryptimis. Todėl ant tilto ėmė formuotis didžiulės spūstys.

Kaip rašoma KET 76 punkte, „jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta.“

Tad lentelėmis su žaliomis rodyklėmis reiktų vadovautis iki kitų metų sausio 1-osios, kol jos bus nuimtos. Kitaip tariant, jei lentelės yra, jos galioja. Kai nebus, reikės vadovautis nauja tvarka.

Yra ir kitų naujovių

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių eismo taisykles ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja nauji šviesoforų signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį.

Nuo lapkričio 1 d. leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Todėl atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau tai leidžiama tik tada, kai tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių.

Tad sankryžose su neatnaujintais šviesoforais, kuriuose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jei dega pagrindinis žalias signalas su rodyklėmis (šviesoforo signalo apskritime), o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.

Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), bus leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.

Toks lankstus eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

 

Adomas Grinius

VL žurnalistas

Rekomenduojami video