Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Save vairuojantis taksi rieda pirmuosius kilometrus

„Google“ valdanti kompanija „Alphabet“ žengė rimtą žingsnį itin perspektyvių automobilių robotų srityje. Arizonos sostinėje jau galima išsikviesti savavaldį taksi ir tai kainuoja panašiai kaip „Uber“ ar „Lyft“ paslauga.

Neoficialiais duomenimis, į autonominių automobilių programą „Waymo“ investavęs daugiau kaip milijardą dolerių „Alphabet“ pirmąsias komercines paslaugas pasiūlė visiškai be reklamos.

Tiems keleiviams, kurie pastaraisiais metais bandydavo „Waymo“ automobilius, buvo pasiūlyta programa naudotis jais kaip taksi. Tiesa, iki šiol tokiuose taksi sėdi ir už saugumą atsakingas vairuotojas, bet normaliomis sąlygomis jis vairo ir pedalų neliečia.

Paklaustas, kokie įspūdžiai po kelionių save vairuojančiu „Waymo“ autonominiu automobiliu, keleivis Alexas Hoffmanas džiaugėsi, kad labiausiai patiko pati pirmoji kelionė. „Įlipau, atsisėdau ir stebėjau kaip vairas pats sukiojasi. Visą laiką šypsojausi. Pažvelgiu į saugos vairuotoją, suprantu, kad ne jis vairuoja automobilį, o automobils pats save - tai kiečiausias dalykas pasaulyje“, – teigia jis.

Lidarais ir GPS sistema valdomi „Waymo“ taksi dabar važinėja keturiuose Finikso priemiesčiuose. Kaina už penkių kilometrų kelionę –  apie pusaštunto dolerio, tik šiek tiek brangiau nei „Uber“ paslauga.

Kita vertus, George`as Mastersas „Lyft“ vairuotojas, naujojoje paslaugoje įžvelgia ir tam tikrų pavojų. „Kaip „Lyft“ vairuotojas, per pastaruosius metus bendravau su daugybe žmonių.  Daug jų nusiteikę prieš savavaldes mašinas, nes atsitiks taip, kad vis daugiau žmonių net nežinos kaip fiziškai vairuoti automobilį. Taip po truputį bus skiepijamas tikėjimas, kad jie gali pasitikėti savo automobiliais šimtu procentų.  Pavyzdžiui, oro linijų pilotai nuolat treniruojasi skrydžio simuliatoriuose, kad žinotų, kaip iš tikrųjų reikia skristi lėktuvu, jei jų autopilotams kas nors atsitiktų“, – teigia jis.

Sunku pasakyti, kiek šie taksi uždirbs, ir ar padengs kokią nors reikšmingesnę  dalį tyrimams išleistų milijonų. Be to, viską komplikuoja vis dar neišbaigti valstijų bei federalinio lygio įstatymai dėl tokių automobilių eksploatavimo bei atsakomybės. Kita vertus,, „Alphabet“ ir kitų didžiųjų kompanijų tikslas – paversti žmonių bei krovinių transportavimą eiline paslauga, kuriai nereikia jokios vairuotojo licencijos, – radikaliai pakeistų tai, kaip mes keliaujame, ir uždirbtų joms trilijonus.

Rekomenduojami video