Kai 2019-ųjų Lietuvos metų automobilio titulą nunešė stilingasis „Peugeot 508“ sedanas, šio modelio universalo versijos brėžiniai dar tik keliavo surinkimo konvejerių link. Tačiau prancūzai pagaliau paleido šių modelių prekybą ir lieka tik gūžčioti pečiais – kam gali reikėti miesto visureigio?

„Peugeot 508 SW“ – D segmento šeimyninis universalas. Ir eikime prie reikalo – prancūzai nusitaikė į aukštus standartus. Tie krizės laikai, į kuriuos prancūzai papuolė sukūrę tokią nuobodybę, kaip 307 – jau seniai užmiršti. Paryžiaus prekinio ženklo su išdidžiu liūtu priešakyje valdybos nariai buvo susirūpinę savo įvaizdžiu ir tikriausiai turėjo ne vieną rimtą pasitarimą. Viename jų buvo nuspręsta taikytis į „Premium“ segmentą.

Išraiškinga 508 universalo išvaizda su ryškiais iltiniais dantimis priekyje, atletišku profiliu bei agresyviais, lyg kokio plėšrūno nagais suformuotais galiniais žibintais kelia optimistišką pirmąjį įspūdį. Atrodo, kad vykusio dizaino sedanas 508 gavo ne mažiau simpatišką brolį.

Negana to, tai vienintelis ekonominės klasės universalas, kuris išlaiko vieną smulkų, tačiau žavų kupė tipo automobiliams būdingą atributą – berėmes duris. Visai kaip koks „Mercedes-Benz CLS Shooting Brake“.

Tiesa, berėmės durys, nors ir atrodo gražiai, tačiau turi savybę autostradose bei greitkeliuose lengviau į saloną praleisti šniokščiantį vėją. Nors „508 SW“ su garso izoliacijos testu susitvarko, kaip kruopščiai egzaminams pasiruošęs studentas.

„Peugeot“ universalo viduje dominuoja šiai markei būdingi dizaino elementai bei stiliaus detalės. Ergonominiais sprendimais šis modelis nenusileidžia kai kuriems prabangiems automobiliams. Visus mados ir estetikos klausimus prancūzai išnagrinėjo nepalikdami spragų. Nors spręsdami naudojimo patogumo problemas pasiliko vietos tobulėjimui – tikėtis, kad prancūziškame automobilyje bus sudėlioti visi taškai ant „i“ būtų truputį naivu.

Liečiamas „508“ ekranas šiek tiek lėtokas, o kai kurios elementarios funkcijos, tokios, kaip „Aux-in“ jungties aktyvavimas, paslėptas po devyniomis spynomis. Klimato kontrolės valdymas ekranu taip pat nėra toks patogus, kaip kai kuriuose kituose ekonominės klasės automobiliuose. Tam „Peugeot“ galėjo dedikuoti bent kelis fizinius mygtukus. Peršasi išvada, kad grožis pareikalavo aukų.

Įsitaisius į vairuotojo darbo vietą visų pirma reikia priprasti prie kurioziškai mažo skersmens vairo rato. Bet viena ar kita trumpa miesto kelionė ir neapskritas vairas tampa įprasta vairavimo priemone. Pripratimo reikalas. Juolab, greita vairo kolonėlė nereikalauja begalinio makalavimo nei vairuojant mieste, nei parkuojantis.

„Peugeot 508 SW“ yra geras pasirinkimas šeimoms. Vietos ant galinių sėdynių yra užtektinai, o net ir ilgesnėse kelionėse keleiviai neturėtų skųstis dėl nuovargio. Mat, gale sėdintys džiaugsis dėl prie sėdynės priglundančios apatinės šlaunies dalies ir neturės muistytis pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Klaipėdos.

Talpi, bet ne pati talpiausia klasėje bagažinė pasižymi sumaniu ir patogiu išdėstymu. Iš tiesų, ne taip svarbu, kiek litrų ji gali praryti. Pati bagažinės geometrinė forma ir jos kasdienis panaudojimas yra kur kas svarbesnis.

Autoplius.lt išbandytas „Peugeot 508 SW“ buvo aprūpintas galingiausiu šiuose modeliuose montuojamu 1,6 litro benzininiu „Turbo“ varikliu. Agregato generuojami 225 AG bei 300 Nm šiam liūtui suteikia užtektinai parako. Iki 100 km/h „Peugeot“ universalas įsibėgėja per 7,3 sekundės. Prie geros dinamikos prisideda ir 8 laipsnių automatinė transmisija su dvigubos sankabos technologija.

Tokia pavarų dėžė didele dalimi prisideda prie automobilio bendrojo efektyvumo rodiklių. Vienas jų – apetitas degalams. Ilgos pavaros leidžia 130 km/h greičiu pasiekti stebėtinai gero rezultato – vidutinių 6 l/100 km degalų sąnaudų. Tokie skaičiai nustumia į šalį argumentus, kuriais dažniausiai grindžiamas dyzelinio variklio pasirinkimas.

Vidutinio dydžio automobilio ieškantiems vairuotojams „Peugeot“ siūlo būti drąsiems. Drąsiems dėl to, kad savo išvaizda naujasis „508 SW“ dažną praeivį ar keliautoją automobiliu privers palydėti jus akimis.

Šis D segmento atstovas išsiskiria nuobodžiau atrodančių varžovų kontekste. Prancūzai labai kruopščiai nustatė savo tikslą, tačiau dar svarbiau, kad jie tikslą ne tik turėjo, bet ir jo siekė. „Peugeot“ dar niekada nebuvo taip arti „Premium“ segmento. Ne tik dėl savo žavios išvaizdos, kruopščiai sudėlioto salono, ergonominių sprendimų, bet iš dalies ir dėl kainos.

„Peugeot“ žengė drąsų žingsnį. Dabar eilė drąsų žingsnį žengti ir vairuotojams. Viską, ką gali atlikti viena ašimi varomi miesto krosoveriai, „SW“ versija atliks taip pat arba geriau. Tačiau šis smagus universalas nupieš platesnes šypsenas ne tik vairuotojų, bet ir keleivių veiduose.