Kas antras lietuvis, besirenkantis pirkti naudotą automobilį, pirmenybę teiktų atvežtiems iš Vokietijos, rodo visuomenės nuomonės tyrimas. Ne paslaptis, kad prižiūrėti automobiliai iš šios šalies nuo seno turi gerą reputaciją, tačiau automobilių pardavimo ekspertai pataria neapsiriboti viena šalimi – naudoti automobiliai iš kitų Europos valstybių taip pat yra verti didelio pasitikėjimo.
Naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikto visuomenės nuomonės tyrimo duomenimis, net 56 proc. Lietuvos piliečių naudotą automobilį norėtų įsigyti iš Vokietijos. Šiam tyrimui, kurį Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“, apklausta 710 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.
Tuo tarpu vos 4 proc. apklaustųjų dėmesį atkreiptų į esančius Nyderlandų rinkoje. Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, būtent automobilių iš pastarosios šalies nuvertinti nereikėtų, nes Nyderlanduose transporto priemonės gali pasigirti esančios vienos patikimiausių dėl kelių priežasčių.
Esminis aspektas –dar nuo 1991 metų šalyje veikiantis griežtas ridos registras. Ši sistema suteikia visą informaciją apie buvusius automobilio savininkus ir mašinos ridą, tad pirkėjas gali būti tikras, jog automobilio rida nebus pakeista transportavimo į Lietuvą ar kitą šalį metu.
„Kiekvienas automobilis Nyderlanduose taip pat turi specializuotą Nacionalinio automobilio paso (NAP) sertifikatą, kuriame nurodyta detali informacija apie transporto priemonę nuo jos pagaminimo: techninė būklė, ridos istorija bei savininkų skaičius. NAP – tai pagrindinis, kokybės garantiją galintis užtikrinti dokumentas, kurį be išimties gali suteikti kiekvienas sertifikuotas automobilių pardavėjas ir čia, Lietuvoje, jei automobilis parvarytas iš tos šalies“, – aiškina automobilių pardavimo ekspertas.
Jis priduria, jog pirkdamas automobilį be šio dokumento, klientas rizikuoja įsigyti transporto priemonę su galimai suklastota istorija.
Ne mažiau svarbus veiksnys yra klimatas, kuriame automobilis važinėjo ilgus metus.Nyderlanduose klimatas yra sąlyginai palankus – žiemos nebūna žvarbios, tad automobiliams šaltuoju sezonu natūrali žala, tokia kaip druskų sukeliama korozija, nebūdinga. Šis faktorius pirkėjui leidžia daryti išvadą, jog tokių automobilių kėbulo būklė yra kur kas geresnė ir mažiau pažeista, lyginant su kitomis užsienio šalimis, kur žiemomis vyrauja sniegas ar šlapdriba.
Automobilių ekspertas pastebi, jog dažnas lietuvis, norintis atsinaujinti transporto priemonę, nevengia savarankiškai nuvykti į užsienio šalį arba neretai mašiną įsigyja gimtoje šalyje, tačiau parvarytą, kaip sakoma, „nuo tralo“. Tokioje situacijoje,siekiant išvengti rizikos įsigyti vogtą arba areštuotą automobilį, yra svarbu ne tik reikalauti NAP sertifikato, bet ir nepraleisti progos transporto priemonę patikrinti oficialiuose registruose.
„Pirkėjai, nesinaudodami oficialiais registro duomenimis, gali patekti į itin keblias situacijas. Pasitaiko, jog užsienio šalių pardavėjai imasi ir apgaulingų bei tikrovės neatitinkančių įregistravimo būdų, lengvąjį automobilį prilyginant krovininei transporto priemonei. Tai gali gerokai apsunkinti tolesnę įsigyto automobilio eksploataciją“, – sako pašnekovas.
Automobilių pardavimų ekspertas dėmesį atkreipia ir į tai, jog perkant naudotą transporto priemonę iš pavienių arba užsienyje esančių fizinių asmenų svarbu pasidomėti ne tik tuo, kaip yra sudaroma pirkimo–pardavimo sutartis, bet ir kokia suma joje nurodoma. Įrašant mažesnę sumą nei yraiš tikrųjų, pirkėjui, vėliau nusprendusiam parduoti transporto priemonę, gali tekti susimokėti pelno mokestį.
Ekspertas pirkėjus, naudotą transporto priemonę perkančius iš užsienio šalių arba nesertifikuotų automobilių pardavėjų, įspėja būti atidžiais ir ragina ne tik apžiūrėti automobilio kosmetinę būklę, bet ir smulkiai išanalizuoti visą pirkimo–pardavimo procesą: būtina domėtis papildomais, galbūt užslėptais mokesčiais.
Taip pat atkreipti dėmesį į parduodamo automobilio padangų būklę, jų sezoniškumą, patikrinti, ar yra visa komplektacija, kurią nurodo pardavėjas, taip pat ir tokius dalykus kaip atsarginės dalys – ar yra atsarginis ratas, skubios medicinos pagalbos rinkinys, tempimo kilpa ir avarinis trikampis.