Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
„Mazda CX-5“ pergalė pernelyg nenustebino

Dešimties narių komisija, kurios nariu buvo ir „Valstiečių laikraščio“ žurnalistas, po visą mėnesį trukusių naujausių automobilių bandymų paskelbė savo verdiktą. Susumavus visus vertinimus, geriausiu 2018 metų Lietuvos automobiliu išrinktas japoniškas miesto tipo visureigis „Mazda CX-5“. Kuo jis nusipelnė komisijos narių simpatijų ir geriausiojo vardo?

Keičiasi mados

Tai jau trečias kartas per pastaruosius ketverius rinkimus, kai Lietuvoje nugali didesnio pravažumo automobilis: 2015 metais – „Nissan Qashqai“, 2017-aisiais – „SEAT Ateca“, o dabar – „Mazda CX-5“. Per 21-erius metus vykstančio konkurso istoriją tai vieninteliai nugalėję didesnio pravažumo modeliai ir jie puikiai atspindi automobilių rinkos tendencijas bei didesnio pravažumo modelių populiarėjimą.

Automobilių gamintojų ir jų pirkėjų mados aiškios – tradicinius chečbekus, universalus ir sedanus iš rinkos be gailesčio stumia įvairiais pavadinimais (SUV, krosoveriais ir pan.) vadinami praktiškesni, aukštesni, geresnę apžvalgą užtikrinantys ir į nedidelius visureigius panašūs automobiliai.

Šių metų konkurse iš 34 modelių lygiai pusė – 17 buvo tokie arba „tikrų visureigių“ statusą išlaikę „Land Rover Discovery“, „Range Rover Velar“, „Nissan X-Trail“.

Galima sakyti, kad „Mazda CX-5“ šiemet savotiškai pasisekė ir dėl to, jog konkurse bei finalininkų septynetuke nebuvo labai kokybiškų ir santykinai nebrangių kompaktinės klasės atstovų – tokių kaip ankstesniais metais laimėjusių „Škoda Octavia“, „Volkswagen Golf“ ar „Ford Focus“.

Taigi, finale susidarė tarsi dvi grupės modelių – labai kokybiški ir labai brangūs „Audi Q5“ bei 5 serijos BMW (kuriems skirti pačius aukščiausius balus Lietuvos konkurse būtų savotiškas akibrokštas) arba santykinai nebrangūs, tačiau ypatingais novatoriškais sprendimais nestebinantys „Hyundai i30“ ar „Volkswagen Polo“.

Tad atrinkus finalininkus buvo galima prognozuoti, kad įspūdingos išvaizdos „Mazda CX-5“ gali būti ne tik išoriškai žavi, bet ir pataikyti į patį kokybės ir kainos viduriuką. Taip ir atsitiko – nuo 23 tūkstančių eurų kainuojantis japoniškas visureigis tiko ir patiko daugmaž visiems komisijos nariams.

Beje, tai nėra pirmas kartas, kai Lietuvoje nugali mazdų gamintojai – tai jiems buvo pavykę padaryti 2003 metais, su tautiečių vėliau itin pamėgtu „Mazda 6“ modeliu. Tuo metu „Mazda 6“ pranašumas buvo tiesiog stulbinamas: ji surinko net 83 komisijos balus ir antroje vietoje likusią „Toyota Corolla“ aplenkė net 30 balų. Šiais metais pirmos ir antros vietos nugalėtojus skyrė 9 balų skirtumas.

„Range Rover Velar“ atiteko prizas už geriausią dizainą.

Komentarai raštu

Taigi, gruodžio 2-ąją, finalinio vakaro metu, kiekvienas komisijos narys septyniems modeliams turėjo išskirstyti 25 balus. Pagal konkurso nuostatus nė vienam automobiliui negalima buvo skirti 0 balų ir daugiau kaip 10. Savo sprendimus kiekvienas komisijos narys turėjo pakomentuoti ir pagrįsti raštu; su visais komentarais galima susipažinti svetainėje www.pressauto.lt.

„Mazda CX-5“ aukščiausius balus skyrė keturi komisijos nariai, tarp kurių – ir šių eilučių autorius. Daugelio kitų žurnalistų skalėse japoniškas krosoveris užėmė antrą–trečią vietas, tad iš viso surinktų 49 taškų pakako užtikrintai pergalei.

Antrą vietą su 40 taškų užėmė 5 serijos BMW 5, trečią su 38 – „Hyundai i30“. Ketvirtą ir penktą vietas pasidalijo „Audi Q5“ bei „Volkswagen Polo“, surinkę po 34 taškus, „KIA Stinger“ gavo 29, o „Peugeot 5008“ – 26.

Nugalėtojo savybės

Šių eilučių autorius, „Mazda CX-5“ skyręs 6 balus, savo sprendimą grindė taip: „Milžiniškas žingsnis į priekį, palyginti su pirmtaku, ir rimta gamintojo pretenzija į aukštesnę lygą. Svarbiausia, kad pribloškiamo dizaino automobilis nenuvilia ir patekus į vidų – viskas atlikta labai kruopščiai, patikimai ir kokybiškai. Itin patogus ir intuityvus multimedijos sistemų valdymas. Geras kainos ir kokybės santykis. Bendrą įspūdį šiek tiek gadina vangoka automatinė pavarų dėžė.“

Renaldas Gabartas, portalo „Automanas.lt“ autorius: „Maloni japoniška staigmena. Antros kartos krosoveris padarė didžiulį kokybinį šuolį – išspręstos erzinusios triukšmo izoliacijos, valdymo bei pakabos darbo problemos. Komplimentų nusipelno ir dizainerių komanda, subtiliai suderinusi firminius „Mazda“ šeimos automobilių bruožus su dinamiškumo, elegancijos ir tam tikro agresyvumo įspūdį kuriančiais stiliaus elementais. Nors naujasis CX-5 nebuvo tarp lyderių lyginant visureigiškas savybes ant specialios „Peak Point“ platformos, vis dėlto su miestietiška „bekele“ jis susidoroja puikiai.“

Jurgis Paplaitis, portalo „Delfi“ autorius: „Naujos kartos „CX-5“ – brandesnis, komfortiškesnis, bet ne mažiau azartiškas nei ankstesnis modelis. Tiksliai veikianti vairo sistema ir kokybiškas premium klasei prilygstantis salonas. Be to, akį traukianti išvaizda – ko daugiau norėti iš šiuo metu itin populiarios kompaktinių SUV klasės atstovo? Vienintelis didesnis priekaištas – su benzininiu varikliu ir perjungus į sportinį režimą, ilgai aukštus sūkius laikanti automatinė pavarų dėžė.“

Daugkartiniam Dakaro maratono dalyviui Antanui Juknevičiui įteiktas „Auksinis vairas“.

Kiekvienam savo

Įspūdį apie antrą–septintą vietą konkurse laimėjusių automobilių savybes padeda susidaryti komisijos narių komentarai.

5 serijos BMW. Valdas Valiukevičius, televizijos laidos „Ne vienas kelyje” prodiuseris: „Penktosios serijos BMW – tai puiki klasika. Ji tokia puiki, kad niekaip negali prikibti. Tai ir patogus automobilis ilgoms kelionėms, ir sportinis bolidas. Teko jį išbandyti Nemuno žiede. Fantastika! Dyzelinis variklis leido lenktyniauti su pačiais greičiausiais konkurso automobiliais. Jeigu šis automobilis turi minusą, jis vadinasi Kaina. Bent jau prekybos pradžioje automobilis yra brangesnis už visus savo konkurentus.“

„Hyundai i30“. J.Paplaitis: „Tai puiki atsvara tokiems kompaktiniams automobiliams kaip „Opel Astra“, „Renault Megane“ ar „Volkswagen Golf“. Nors galima supeikti, kad trūksta išskirtinesnių bruožų, bet esminių priekaištų nėra, o važiavimo savybės ir ergonomika – nepriekaištingi. Nieko keisto, nes automobilis kurtas Vokietijoje, gaminamas Čekijoje ir varžosi itin konkurencingoje ir aukštus standartus taikančioje Europos (Vokietijos) rinkoje. Taip pat kaip ir kiti šio segmento atstovai, jis yra brangus.

„Audi Q5“. M.Grinius: „Visapusiškai geras, išbaigtas ir subalansuotų savybių automobilis, kuriuo vienodai smagiai galima važiuoti ir į saulėtą pajūrį, ir į Nacionalinę filharmoniją. Viskas atlikta tikrai gerai, kokybiškai, – kaip ir galima tikėtis iš „Audi“. Minusas - didelės prabangiausių versijų ir papildomos įrangos kainos.“

„Volkswagen Polo“. V.Valiukevičius: „Iš vieno didžiausių automobilių gamintojo pasaulyje norėjosi daugiau:  įdomesnio dizaino, geresnių medžiagų. Dabar nueita paprasčiausiu keliu – automobilis padidintas, įdėta daug dalykų iš aukštesnės klasės automobilių, ir tiek. Tačiau, kaip bebūtų, tai pats geriausias pasirinkimas šioje klasėje, tad natūralu, kad ir ne pats pigiausias.“

„Kia Stinger“. V.Valiukevičius: „Tokios didelės pažangos nepadarė nė vienas konkurso automobilis. Prisiminkime, kokie buvo „Kia“ automobiliai prieš 5 ar juo labiau prieš 10 metų. Šis „Kia“ modelis šoktelėjo į premium automobilių gamintojų aikštelę. Norisi važiuoti dar ir dar. Jis „užveda“ vingiuotuose keliuose, žvyrkeliuose. Taip pat juo patogu važiuoti ramiai, puiki garso aparatūra.“

Peugeot 5008“. M.Grinius: „Labai universalus automobilis, galintis patenkinti pačius įvairiausius poreikius. Dėl savo įspūdingos salono erdvės, išraiškingo išorės dizaino vienodai gerai tiktų ir šeimai, ir vienišam stileivai. Labai patogūs valdymo prietaisai, pagirtina salono apdailos kokybė. Nesirenkant pačių brangiausių versijų – labai geras kainos ir kokybės santykis.“

Pabrėžė savybes

„Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimuose viso buvo 11 nominacijų, pabrėžiančių vieno ar kito automobilio geriausias savybes. Tiek jų nėra buvę per visą konkurso istoriją.

Antra svarbiausia nominacija tradiciškai yra laikoma „Tautos automobilio“. Jos laimėtoją išrenka konkurso informacinio partnerio 15min skaitytojai – daugiau nei 18 tūkst. jų pareiškė savo nuomonę. Čia vieno procento persvara nugalėjo „Volkswagen Arteon“, antroje vietoje palikdamas „Alfa Romeo Stelvio“.

15min išrinko ir dar vienos nominacijos nugalėtoją – „Verslo klasės“ automobiliu, kaip ir galima buvo tikėtis, išrinktas 5 serijos BMW. „Metų visureigiu“ pripažintas „Land Rover Discovery“. Sportiškiausiu automobiliu pripažintas „Kia Stinger“. Šeimos automobiliu pripažintas „Peugeot 5008“.

Saugiausio automobilio nominaciją tradiciškai steigia legendinis lenktynininkas Stasys Brundza. Jis, remdamasis nepriklausomos asociacijos „Euro NCAP“ tyrimų duomenimis, saugiausiu išrinko „Volkswagen Arteon“.

Nominacijoje „Už geriausią dizainą“ apdovanojimą pelnė „Range Rover Velar“ – modelis, pasižymintis ne tik įspūdinga išore, bet ir novatorišku interjeru.

Konkurse kasmet apdovanojamas labiausiai Lietuvą užsienio šalyse garsinęs sportininkas – šiemet „Metų vairo“ nominaciją gavo 2017-ųjų Dakaro ralyje 21-ą vietą užėmęs Antanas Juknevičius. Tai – geriausias Baltijos šalių atstovų pasiekimas per visą ralio istoriją.

Rekomenduojami video