Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Lietuvos Metų automobilio rinkimuose triumfavo elektromobilis

Tokio Metų automobilio finalo Lietuvoje dar nebuvo. Taujėnų dvare vykusio renginio metu paaiškėjo, kad du automobiliai („Peugeot 2008“ ir „Volkswagen ID.3“) surinko vienodą balų skaičių. Tokiu atveju taikoma viena taisyklė: pergalė skiriama tam modeliui, kuriam komisija savo balsavimuose skyrė daugiau pirmųjų vietų. Visgi akibrokštas laukė ir čia. Suskaičiavus pirmąsias vietas paaiškėjo, kad abu į garbingą titulą pretenduojantys automobiliai jų surinko vienodai. Teko skaičiuoti antrąsias vietas, o po šių skaičiavimų paaiškėjo, kad pirmą kartą istorijoje pergalę pelnė elektra varomas „Volkswagen ID.3“.

Paaiškino sprendimus

Kiekvienas komisijos narys finalinį rinkimų vakarą privalėjo išdalyti 25 balus septyniems į finalą patekusiems modeliams (abėcėlės tvarka): „CUPRA Formentor“, „Peugeot 2008“, „PorscheTaycan“, „Renault Captur“, „Škoda Octavia“, „Toyota Yaris“, „Volkswagen ID.3“. Komisijos nariaipaaiškino, kam ir kodėl skyrė balus.Įdomiausi, ko gero, yra nugalėtojo vertinimai.

Egidijus Babelis. „Volkswagen ID.3“ (6 balai).Kreditas ateičiai.Aš pripažįstu elektromobilių technologiją kaip pranašesnę už vidaus degimo variklį, bet nesu jos gerbėjas, nes elektros varikliai tokie idealūs, kad elektromobiliai veikia kaip prietaisai ir neturi charakterio. Be to, aš pats gana daug važiuoju ir manau, kad infrastruktūros mūsų krašte dar trūksta.

Bet, po paraliais, kaip mane nustebino ID.3. Tai yra nuostabus automobilis kasdieniai. Jis žiauriai gerai važiuoja. Itin tyliai, netikėtai komfortiškai, nors yra standus, dėl 204 AG variklio dinamiškai ir dėl galinių varančiųjų ratų pavaros jis dar gerai valdomas. Jis turi galybę moderniausių technologijų, tačiau juo naudotis itin paprasta. Gana didelė baterija siūlo optimalų apie 300 km siekiantį nuvažiuojamą atstumą ir jis gali greitai krautis. Kadangi ID.3 nuo balto popieriaus lapo buvo kurtas kaip elektromobilis, gana kompaktiškame kėbule atsirado daug erdvės tiek 4 suaugusiems keleiviams, tiek jų bagažui. Nereikėjo čia jokių tunelių pavarų dėžei, kardanui ar išmetimui, tad grindys, po kuriomis slepiasi akumuliatoriai – lygios. Variklis – vos didesnis už arbūzą, tad jam nereikiavietos ir kone visas kėbulas paskirtas jūsų komfortui. Na, bet čia visų elektromobilių nuo nulio gerosios savybės. „Volkswagen ID.3“ dar išsiskiria aukščiausio lygio važiavimo savybėmis. Jis tiesiog viską daro gerai ir yra puikus automobilis kasdienai.

Taip, pirmųjų modelių multimedija užstrigdavo, ir dėl naujosios multimedijos klaidų vėlavo ID.3 prekybos startas. Buvo ir man ji užlūžusi pirmojo susipažinimo metu. Bet naujoji sistema atnaujinama internetu ir pati susiremontuoja, atnaujinimai ją, kaip ir mobiliuosius telefonus, pasiekia kone kiekvieną savaitę ir paskutiniu metu važinėjant automobiliu neatsirado jokių problemų. Skrupulingieji vokiečiai jas privalo ištaisyti. Ir tada elektrinis „Volkswagen“ tik džiugins.

Nepatiko tik du dalykai. Didelė kaina. 40 tūkst. eurų už „tautos automobilį“ – daug. Dėl to toli gražu negreitai visą tautą persodins ant elektros. Ir antroji – salonas solidžiai surinktas ir gana dailus, bet panaudotos plastmasės nepateisina kainos.

Bet, kaip ir minėjau, didžiausią savo balų skaičių skyriau kaip kreditą ateičiai. Ilgą laiką stengiausi ignoruoti elektrą, nebuvau didelis josšalininkas, bet ID.3 man leido suprasti, kad gerai, tokį kasdien eksploatuočiau su malonumu.

Nugalėtoją ne tik gyrė

Žilvinas Pekarskas. Vienodai balų – po5 – skyriau„CURPAFormentor“irID.3už tai, kad jie gerokai išsiskyrė iš konkurentų savo dovanojamomis emocijomis ir kokybe. „Formentor“ yra be galo universalus, tinkantis ir namų šeimininkėms (jei važiuoji nepiktu režimu), ir ambicingiems vairuotojams, norintiems adrenalino. Ir kaina ganėtinai draugiška.

ID.3 yragerokaikilstelėta elektromobilių kartelė. Vos išbandęs šį elektromobilį gamykloje Volfsburge pamaniau, kad jis yra tarsi VW virsmo simbolis – ateina alternatyvių energijos šaltinių amžius, taigi ID.3 puikiai atspindi epochą. Kartu ir minimalistinis, bet geresnės vidaus įrangos nei populiarieji SUV. Ir gali pasigirti puikiai suplanuota erdve.

Renaldas Gabartas. „Volkswagen ID.3“ (6 balai).Vienas iš nedaugelio šiuo metu rinkoje siūlomų EV modelių, kuris yra ne elektrifikuotas konvencinis automobilis, o nuo balto popieriaus lapo sukonstruotas kaip elektromobilis. Didžiausias to privalumas – neutralizuotas „masyvios“ mašinos efektas, kai keli šimtai papildomų kilogramų virsta rimtu iššūkiu važiuoklei ir komplikuoja valdymą. „Volkswagen“ inžinieriams pavyko sukurti modernią, daugybę išmaniųjų sistemų turinčią, gyvybingą, smagiai važiuojančią, neprastai atrodančią ir patogią transporto priemonę, galinčią patenkinti visus šeimos kelionių poreikius. 58 kWh baterija leidžia be papildomo sustojimo įveikti daugiau kaip 400 km maršrutą, energiją naudojant pavyzdingai efektyviai ir taip pat efektyviai (greitai) ją įkraunant.

Visgi nemažai kainuojantis ID.3 tebeturi „vaikiškų ligų“, susijusių su programinės įrangos kaprizais, todėl tituluoti jį „geriausiu“ mano galva būtų nesąžininga.

Valdas Valiukevičius. „Volkswagen ID.3“(5 balai).Ko gero, tokia yra mūsų ateitis, pagalvoji sėsdamas prie šio automobilio vairo. O persėdęs iš jo į bet kokį kitą šiuolaikinį automobilį, jautiesi lyg grįžtum laike atgal. Belieka sulaukti geresnių kainų bei salono medžiagų.

Svarbus modelis

Dainius Leonavičius. „Volkswagen ID.3“(5 balai).„Volkswagen“ ambicijas elektromobilių srityje demonstruoja su puikų potencialą turinčiu ID.3. Gerai valdomas automobilis su puikiomis važiavimo savybėmis ir gera garso izoliacija bei originalia salono išvaizda. ID.3 turi visus reikiamus bruožus tapti bestseleriu tarp elektros pavaros gerbėjų. Galimybė rinktis trijų skirtingų dydžių baterijas – papildomas pliusas.

Pradžia labai gera ir nuteikianti optimistiškai, tik šiek tiek erzina dar išlendantys gaminio trūkumai. Bet tai matyt visų modelių-naujokų klaidelės, kurias gamintojas greit ištaisys.

Vitoldas Milius. „Volkswagen ID.3“ (2 balai).Kažkada VW gamintojas žadėjo sensaciją – naują, nebrangų ID.3 modelį. Tik žadėjo. ID.3 yra, o va sensacijos taip ir nėra. Tiesiog neblogas, bet brangokas elektra varomas VW modelis. Dėl grožio nesiginčysim, bet tikrai yra ir gražesnių net to paties gamintojo modelių.

Linas Butkus. „Volkswagen ID.3“(1 balas).Tai – vienas iš pažangiausių elektromobilių ir turbūt reikšmingiausias projektas masinėje rinkos elektrifikacijoje. Jis džiugina futuristiniais dizainerių sprendimais, erdviu salonu, valdymu ir dinamika. Iš kitos pusės – kai kurie valdymo elementai nepasirodė patogūs kasdieniam naudojimui, salono apdailos sprendimai atrodo neatitinkantys įprastai aukštų VW standartų.

Mūsų rinkoje jo bendruosius kaštus vertinantiems pirkėjams teks remtis emociniais, o ne racionaliais motyvais. Neabejoju, kad skirtingai nuo „Taycan“, kasdienio, masinio automobilio pirkėjams toks argumentas nebus pakankamas.

Negana to, ID.3 linkęs pateikti nepageidautinų elektroninių sistemų siurprizų. Tikiu, kad „Volkswagen“ tai sutvarkys, bet kol kas jo pirkėjams pasiūlyčiau pasidairyti ir į konkurentus.

Jurgis Paplaitis. „Volkswagen ID.3“ (7 balai).Vienas svarbiausių modelių per visą „Volkswagen“ istoriją – po „Beetle“ ir „Golf“ – ID.3 pradeda naują koncerno erą, nes tai pirmas gamintojo elektromobilis, turintis specialiai elektriniams modeliams pritaikytą „MEB“ platformą. Ir pirmas blynas visai neprastas. Programiniai atnaujinimai ir naujos funkcijos gali būti įdiegti nuotoliniu būdu, šviesus ir erdvus (kaip 4,3 m ilgio automobiliui) salonas atrodo originaliai ir šiuolaikiškai, puiki garso izoliacija nuo aerodinaminio, padangų ir kito išorinio triukšmo (o tai elektromobiliams labai svarbu), komfortiška pakaba, geros valdymo savybės – net ir kaina, palyginti su modeliais įprastais varikliais, kurie darosi vis brangesni, nebeatrodo šokiruojančiai didelė. O kur dar elektromobilių eksploatacijos privalumai, kurie net ir didžiausią benzingalvį gali priversti gerokai susimąstyti, ypač jei automobiliu daugiausiai važinėjama mieste.

Dina Sergijenko. „Volkswagen ID.3“(7 balai).Elektromobilis, kurio norės ne vienas. Pasižymintis geromis energijos sąnaudomis, komfortiškas, išlaikęs visas „Volkswagen“ būdingas savybes ir ateitį priartinantis prie dabarties. Beliko ištaisyti programinės įrangos netobulumus.

Rekomenduojami video