Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Lentvaryje geležinkelio pervažą pakeis tunelis

Kovo mėnesį bus tęsiami Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos darbai, o projekte bus naudojama italų technologija, kuri Lietuvoje dar nebuvo pritaikyta. Vietoje pervažos, prie kurios vairuotojams tekdavo laukti iki 40 minučių, bus įrengtas tunelis, sujungsiantis dvi miesto dalis.Darbus planuojama baigti rudenį.

Prieš pradedant projektą buvo atlikta studija siekiant išsiaiškinti, kuris pervažos rekonstrukcijos variantas yra tinkamiausias, o tobulėjant technologijoms atsirado pažangiausias būdas – nuspręsta įrengti tunelį. Pagrindinis iššūkis – kaip jį įrengti, kad traukinių eismas nebūtų stabdomas, mat šis geležinkelio ruožas yra labai svarbus, jungiantis Vilnių ir su Varšuva, ir su Kaliningradu.

„Tunelio įrengimui Lietuvoje pirmą kartą bus naudojama technologija, kai nenutraukiant traukinių eismo yra užstumiamos tunelio konstrukcijos. Pirmiausia po geležinkeliu įrengiama laikinų prilaikančių konstrukcijų sistema „Verona“. Įrengus ją, į projektinę padėtį su specialių domkratų pagalba bus stumiami du tunelio elementai. Tuo pat metu, lygiagrečiai iš tunelio vidaus yra kasamas ir išvežamas gruntas. Stumiant tunelio elementus traukinių eismas nestabdomas, o tik sumažinamas jų greitis. Įvykdžius tunelio užstūmimą „Verona“ sistema bus demontuota“, – pasakoja Ernestas Stonys, statybų bendrovės „Tilsta“ projektų vadovas.

Ši bendrovė už 20,7 mln. eurų rekonstruoja geležinkelio pervažą ir įrenginėja tunelį automobiliams.E.Stonio teigimu, tokio tipo patentuota technologija plačiai taikoma pasaulyje. Rangovo partneriai iš Italijos ją naudodami yra įrengę apie 1000 objektų. Baltijos šalyse ši technologija pirmą kartą taikoma Tartu mieste Estijoje, kur pernai pradėtas įrenginėti pėsčiųjų tunelis, triskart mažesnis nei būsimas Lentvaryje. Lietuvoje projektas tokiu būdu įgyvendinamas pirmą kartą.

Šiuo metu jau įrengta dalis būtinos susisiekimo infrastruktūros, o šiaurinėje miesto dalyje ties pervaža iškasoje įrengta statybos aikštelė, kurioje gaminami tunelio rėminės konstrukcijos elementai. Planuojama, kad po technologinės pertraukos šie elementai bus stumiami į projektinę padėtį.

Lentvario gyvenvietę tarptautinis geležinkelis dalina pusiau. Tai ilgus metus sukeldavo daug nepatogumų tiek miesto gyventojams, tiek pro jį pravažiuojantiems. Mat prie pervažos automobiliams tekdavo stovėti ir laukti iki 40 minučių.

Apie poreikį pertvarkyti šią pervažą buvo kalbama kone 30 metų. Pervažos užtvaros nusileisdavo labai dažnai, nes traukiniai važiuoja vienas po kito, todėl sustojusiems vairuotojams tekdavo gaišti labai daug laiko. Pervažą kasdien kerta daugybė Trakų rajono gyventojų – važiuoja į darbus, vaikus veža į mokyklas. Ši pervaža – viena didžiausių nerekonstruotų vieno lygio geležinkelio pervažų Baltijos šalyse.

VL

Rekomenduojami video