Nuo 2021 m. pavasario transporto priemonių savininkams brangs techninės apžiūros paslauga. Pagrindinė privalomosios techninės apžiūros kainų didėjimo priežastis – didėjančios tiesioginės ir netiesioginės techninės apžiūros centrų sąnaudos: darbuotojų užmokestis, energijos sąnaudos bei sąnaudos, skirtos investicijoms.
Labiausiai naujų kainų pokytį pajus mopedų ir motociklų savininkai: atsižvelgiant į šios transporto priemonės klasę, jų savininkai už techninę apžiūrą mokės nuo 9,60 Eur iki 14,70 Eur.
Asmeninio lengvojo automobilio, varomo benzinu, techninė apžiūra kas dvejus metus kainuos 19,60 euro, dyzeliu – 22,70 euro.
Mažiausiai pokytį pajus dujomis varomų automobilių savininkai, mokėsiantys 24,60 euro už patikrinimą, nes 44 proc. atpinga dujinės maitinimo įrangos techninės būklės patikra.
Žmonės, turintys lengvojo automobilio priekabas (iki 750 kg, O1 klasė), už jų techninę apžiūrą nuo kitų metų pavasario mokės 2,09 euro daugiau – 7,30 Eur.
Persvarstant kainas taip pat buvo vertinta, kiek techninės apžiūros procedūrų įmonės atliko 2019 m. ir 2020 m.
Vienas iš veiksnių, taip pat nulėmusių privalomosios techninės apžiūros kainų pokytį, – vidutinių laiko sąnaudų, reikalingų privalomajai techninei apžiūrai atlikti, patikslinimas.
Gautos vidutinės laiko sąnaudos yra pagrįstos Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje pateikiamais duomenimis bei Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) darbuotojų stebėsenos ir matavimo rezultatais.
Tai reiškia, kad LTSA darbuotojai privalomosios techninės apžiūros procedūras stebėjo gyvai ir matavo, kiek laiko užtrunka techninės apžiūros kontrolierius patikros linijose tikrindamas konkrečių klasių transporto priemones.
Techninės apžiūros kainos bus indeksuojamos kiekvienais metais, atsižvelgiant į infliacijos ir darbo užmokesčio pokyčius šalyje.
Naujas maksimalias techninės apžiūros kainas LTSA nustatė pagal techninės apžiūros centrų pateiktus finansinius duomenis ir apskaičiuotas sąnaudas bei pritaikiusi patvirtintoje Metodikoje esančias formules.