Praėjusį penktadienį sukako lygiai mėnuo nuo liepos 7-osios, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių, įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, senamiestyje sumažėjo, bet pokyčiai kol kas nežymūs.
Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srauto sumažėjimas senamiestyje yra 6 proc.
Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.
Tačiau portalo 15min.lt vykdyta skaitytojų apklausa parodė, kad net 54 procentams vairuotojų naujoji kilpinio eismo tvarka senamiestyje nėra gerai suprantama, 23 procentai ją supranta gerai, o likę 23 procentai dar nesidomėjo naujovėmis.
Pastebėta, kad daugiau nei pusė žmonių po senamiestį juda pėsčiomis, dviračiais keliauja daugiau kaip 12 proc., o paspirtukais – 5,6 proc. gyventojų. Tuo tarpu automobiliais po senamiestį važinėja šiek tiek daugiau nei 28 proc. vilniečių ar miesto svečių.
Rugpjūtį kilpinio eismo gatvėse bus įrengtos ir trys ar keturios išmaniosios kameros, galinčios nuskaityti automobilių numerius – tai būsimos eismo kontrolės dalis.
Artėjant rugsėjui, kai eismas mieste tampa gerokai intensyvesnis, planuojamos papildomos kontrolės akcijos, o šiuo metu iškelta per 90 administracinių nusižengimo bylų dėl eismo tvarkos pažeidimų senamiestyje. Dauguma iš jų jau išnagrinėtos ir priimti sprendimai.