Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kelionėje į pajūrį – nuostoliai dėl akmenukų ant kelio

Šią vasarą kelionės automobiliu iš sostinės į pajūrį – lėtesnės, nes magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda vairuotojams tenka sumažinti greitį dėl tam tikruose ruožuose vykdomų remonto darbų. Nors rimtų eismo įvykių šiemet šiame kelyje fiksuojama mažiau, susiduriama su kitais nemaloniais netikėtumais, daugiausiai – dėl esančių akmenukų ant kelio.

Draudikų duomenimis, viena dažniausių link pajūrio ar į sostinę šiuo metu traukiančių klientų problemų – pakelėje besimėtantys akmenukai, o dėl to vairuotojų patiriama vidutinė žala pastaruosius tris mėnesius siekia maždaug 350 eurų.

Tiesa, susiduriama ir su situacijoms, kai, iš pažiūros, smulkus pažeidimas lemia ir tūkstančius eurų siekiančius nuostolius. Pavyzdžiui, skilus „Lexus“ automobilio priekiniam stiklui, vairuotojo patirta žala įvertinta daugiau nei 5 tūkst. eurų, „Bentley“ – 3,6 tūkst. eurų.

Akmenukai apgadina ne tik automobilių stiklus, bet ir kitas transporto priemonės dalis. Akmenukui įskėlus „Mercedes-Benz“ automobilio stoglangį, registruoti 4 tūkst. eurų viršijantys nuostoliai.

„Daugiausia žalų dėl pažeistų stiklų registruojama metų pradžioje, kai baigiantis žiemai kelyje pagausėja nelygumų, o ant dangos lieka smėlio, akmenukų ar asfalto atplaišų. Birželį incidentų vėl padaugėja. Neabejojame, kad įtakos tam turi ne tik didėjantys automobilių srautai – daugiau Lietuvos gyventojų vyksta iš / į pajūrį, bet ir aktyviai vykdomi remonto darbai – šiame kelyje akmenuko įdauža yra dažniausia žala vasaros laikotarpiu“, – pastebi Giedrius Petrikas, bendrovės „Lietuvos draudimas“ transporto žalų skyriaus vadovas.

Ekspertas atkreipia dėmesį, kad vasarą automobilio stiklo įdaužos dažnesnės magistralės ruožuose, kuriuose vykdomi kelio remonto darbai. Šiuo metu Vilnius–Kaunas–Klaipėda aktyviai rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, metaliniai apsauginiai atitvarai, ties Kaunu statomas naujas tiltas ir t. t.

„Vairuotojai turėtų būti budresni ir kantresni, jeigu dėl remonto darbų magistralėje susiformuoja automobilių spūstys. Mažesnis automobilio greitis ir saugus atstumas nuo kitų transporto priemonių – paprasčiausi ir efektyviausi sprendimai, padedantys išvengti akmenukų smūgių į stiklą“, – aiškina G.Petrikas.

Jis įspėja, kad iš po ratų „šaudantys“ akmenukai gali apgadinti ne tik stiklą, bet ir kėbulo paviršių, taip pat –įsikelti žibintą ar šoninį veidrodėlį. Akmenukų pažeistą priekinį stiklą paprastai tenka remontuoti arba keisti. Patirta žala yra atlyginama pagal kasko draudimo sutartį.

„Jeigu po akmenėlio smūgio atsirado stiklo įdauža, iškart užklijuokite ją skaidriu lipduku ir kreipkitės į automobilio stiklų remonto servisą. Tai apsaugos nuo didesnių išlaidų – viso stiklo keitimo. Visą stiklą tenka keisti tada, kai įdauža nuo fizinio arba terminio poveikio priverčia stiklą skilti ir toliau“, – aiškina G.Petrikas.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, vidutinis metinis eismo intensyvumas A1 kelio ruože tarp Vilniaus ir Kauno siekia apie 30 tūkst. automobilių per parą. Dėl rekonstrukcijos dažniausi šiuo metu taikomi eismo ribojimai – susiaurėjusi važiuojamoji dalis, greičio ribojimas iki 70 km/val., uždaryta viena eismo juosta.

Kelio A1 ruožas nuo Vilniaus iki Kauno pasižymi didžiausiu transporto srautu ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse.

VL

Rekomenduojami video