Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Karantino metu mažinamas trūkumų sąrašas

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) priėmė sprendimą, aktualų automobilininkams, kuriems šiuo metu artėja vizitas į privalomosios techninės apžiūros (TA) stotį – karantino metu keičiami techniniai reikalavimai automobiliams ir trumpinamas didelių trūkumų sąrašas.

Žibintai ir atšvaitai

Ieškant būdų, kaip karantino metu sumažinti kontaktus tarp žmonių ir su tuo susijusias galimas rizikas, LTSA specialistai peržiūrėjo techninės apžiūros vertinimo kriterijus ir nusprendė bent laikinai sutrumpinti didelių trūkumų sąrašą.

Siekiant karantino metu sumažinti nebūtinų apsilankymų techninės apžiūros stotyse skaičių, nutarta privalomosios techninės apžiūros metu nevertinti kaip didelio trūkumo keleto dalykų, neturinčių didelio neigiamo poveikio eismo saugumui ir aplinkai.

Visų pirma tai liečia žibintus, atšvaitus ir kai kurią elektros įrangą. Dėl neveikiančių apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų lempučių, karantino metu nereikės grįžti į TA stotį pakartotinei patikrai automobilio savininkui ar valdytojui įsipareigojus nedelsiant šias problemas pašalinti.

Išimtis neliečia tik artimosios šviesos žibintų, priekinių rūko žibintų ir pagrindinių stabdymo signalo žibintų lempučių.

Taip pat nutarta laikinai dideliu trūkumu nelaikyti ir automobilyje įrengtos priekabos kištukinio lizdo būklės, jei ji kelia abejonių dėl funkcionalumo ir efektyvumo, bet automobilis techninei apžiūrai teikiamas be priekabos.

Dar viena išimtis yra susijusi su akumuliatorių baterija: jei ji tinkamai nepritvirtinta, tačiau, TA kontrolieriaus manymu, nekelia trumpojo jungimo pavojaus, karantino metu grįžti pakartotinei patikrai nebus reikalaujama.

Už dygliuotas nebaus

Jau anksčiau yra skelbta, kad pandemijos metu bus toleruojamas ir transporto priemonės eksploatavimas su dygliuotomis padangomis po balandžio 10 d. Techninės apžiūros stotyse šiuo metu taip pat į padangų sezoniškumą nebus kreipiama dėmesio.

Iki nedidelio trūkumo šiuo metu nutarta perkvalifikuoti situaciją, kai transporto priemonėse yra įrengta maitinimo dujomis (SND, SGD) sistema, tačiau tai nėra įregistruota nustatyta tvarka. LTSA rekomenduoja tai pažymėti techninės apžiūros rezultatų ataskaitos skiltyje, bet atitinkamą įrašą registracijos liudijime padaryti pasibaigus karantino laikotarpiui.

Asociacija „Transeksta“ savo ruožtu atkreipia dėmesį, kad visi techniniai reikalavimai yra itin detaliai išvardinti atitinkamose europinėse direktyvose, kurių nuostatos be jokių išlygų yra perkeltos į nacionalinius teisės aktus. T. y. techninės apžiūros kontrolieriai neturi net teorinių galimybių patikros metu fiksuojamų kai kurių transporto priemonės trūkumų laikyti smulkmenomis, nes taip pažeistų įstatymus.

Atnaujinami egzaminai

Taip pat „Regitra“ pranešė, kad nuo praėjusio penktadienio, balandžio 17 d., atnaujina registraciją į egzaminus būsimiems motociklų vairuotojams. Taip pat nuo balandžio 20 d. registracija atverta ir krovininių transporto priemonių – C, CE – kategorijų siekiantiems vairuotojams. Kada bus galima registruotis į kitų kategorijų egzaminus, sprendimai bus priimti vėliau.

Atnaujinus registraciją, motociklų egzaminus būsimieji vairuotojai gali laikyti jau nuo balandžio 22 d., o krovininių transporto priemonių – nuo balandžio 23 d.

Egzaminai kol kas bus vykdomi 6 didžiuosiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje.

Prašo sąmoningumo

Siekiant kuo labiau užtikrinti tiek darbuotojų, tiek klientų, planuojančių laikyti egzaminus, saugumą, pasijutus blogai prašoma bet kuriuo metu atšaukti registraciją į egzaminą bei pasirinkti kitą patogų laiką, nes jokie apribojimai nebus taikomi. Vairavimo egzaminai „Regitroje“ bus atnaujinti palaipsniui. Pradedama nuo motociklininkų, nes šios kategorijos egzaminų metu fizinis kontaktas tarp vairuotojo ir darbuotojo yra minimalus. Taip pat, siekiant užtikrinti verslo poreikius ir nenutrūkstamą prekių gabenimą, bus pradėti egzaminuoti ir krovininių transporto priemonių vairuotojai.

Kaip teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, saugumo užtikrinimas yra vienas svarbiausių prioritetų vykdant egzaminus. „Noriu pabrėžti, kad dėsime visas pastangas, jog šiuo laikotarpiu būtų maksimaliai užtikrintas tiek klientų, tiek darbuotojų saugumas. Tai yra mūsų prioritetas. Pavyzdžiui, C, CE kategorijų egzaminuose bus privalomos kaukės, vienkartinės pirštinės, transporto priemonės po kiekvieno egzamino bus dezinfekuojamos. Taip pat automobilių kabinose planuojamos ir pertvaros, atskirsiančios klientą nuo egzaminuotojo. Prašome savo klientų būti sąmoningais, laikytis Sveikatos apsaugos ministerijos reikalavimų ir taip saugoti vieniems kitus“, – sako S.Šuminas.

Laikyti egzaminą galima tik su specialia apranga, kuria turi pasirūpinti pats egzaminuojamasis: saugos šalmu, alkūnių, kelių ir pečių apsaugomis, pirštinėmis bei batais. Praktikos egzamino metu „Regitroje“ tarp egzaminuojamojo ir jį lydinčio darbuotojo palaikomas radijo ryšys. Nors įprastai radijo ryšio priemones, t. y. mobilųjį telefoną ir laisvų rankų įrangą, taip pat šviesą atspindinčią liemenę skiria „Regitra“, karantino laikotarpiu dėl saugumo geltona liemene ir mobiliuoju telefonu su šalme telpančiomis ausinėmis prašoma pasirūpinti patiems vairuotojams.

Egzaminą laikyti galima su asmens pateiktu arba „Regitros“ motociklu. Savo pageidavimą reikia nurodyti registruojantis į egzaminą.

 

Adomas Grinius

VL žurnalistas

Rekomenduojami video