Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Istorinių automobilių ralyje – ir istorijos pamokos

 Kavarske finišavusio istorinių automobilių ralio, skirto atkurtos Lietuvos 100-iui, dalyviai džiaugėsi ne tik įdomia trasa, bet ir gautomis istorijos pamokomis. Kol teisėjai skaičiavo rezultatus, renginio dalyviai, įveikę įdomų 151 kilometro maršrutą trijų Aukštaitijos rajonų – Širvintų, Molėtų ir Anykščių – keliais, menančiais sudėtingus šalies istorijos vingius, gyvai dalijosi lenktynių įspūdžiais, tarsi kelionės nuovargio nė nebūtų. 

„Jeigu nepatiktų šio rengėjo organizuojami istorinių automobilių raliai, tikrai nedalyvaučiau juose jau penktą kartą, – sakė vienas favoritu laikytų, jau laimėjęs anksčiau vykusį analogišką ralį Erdvilas Ališauskas, šįkart kartu su žmona Rima vairavęs vos trejais metais jaunesnį, 1979 m. gamybos „Porsche 911“. – Skirtingai nuo kitų panašių renginių, kuriuose bandydami sukurti šventę žiūrovams istorinių automobilių savininkai tik eksponuoja ant pievutės sustatytus savo keturračius, čia šventė kuriama renginio dalyviams leidžiant pasivaržyti ne tik atliekant specialias užduotis, bet ir leidžiant susigrumti slalomo aikštelėse ir kitose rungtyse.“

Pasak Erdvilo ekipažo, dar viena išskirtinė šių ralių vertybė – galimybė susipažinti su kaskart vis kito regiono vaizdingiausiomis vietovėmis, lankytinomis vietomis, jau nekalbant apie galimybę paragauti kulinarinio paveldo patiekalų.

„Užteko vieno karto, kad įsitikintume, jog istorinių automobilių raliai reikalauja ne tik atidos kelyje ar specialiose aikštelėse, bet ir verčia labiau domėtis šalies istorija ir ją kūrusiais žmonėmis“, – kalbėjo renginio debiutantas radviliškietis Grigas Šukys, kartu su kraštiečiu Gyčiu Gineika pasirinkę puikiai atrodantį, lyg jo neslėgtų 31 metų našta, ir visus išbandymus atlaikiusį ZAZ 968 M automobilį.

„Čia įdomiausia ir smagiausia iš visų, ką esu mačiusi ir kur esu buvusi!“ – lyg gerai išmoktą pamoką išpyškino dar viena ralio debiutantė, jauniausioji jo dalyvė, 10-metė Viltė Majauskaitė, kartu su tėvu Arūnu įveikusi visą trasą buvusios sovietinės armijos pasididžiavimu – 1984 m. gamybos UAZ 469 visureigiu.

„Džiugu girdėti, kad renginys jums patiko. Vadinasi, dirbta ir stengtasi ne veltui. Nuoširdžiai dėkoju visoms keturioms dešimtims dalyvių – ralio senbuviams ir debiutantams. Tikiuosi dar ne kartą sulaukti jūsų mūsų rengiamuose istorinių automobilių raliuose“, – kalbėjo vienas pagrindinių rengėjų, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas.

Pasibaigęs istorinių automobilių ralis džiugino ne tik gera organizacija, bet ir žiūrovų akį bene labiausia traukiančia istorine technika ir ją puoselėjančiais entuziastais.

Ralyje debiutavo 6,6 litro darbo tūrio benzininį variklį turintis 1978 m. laidos „tikras amerikonas“ „Ford Bronco“, kurį vairavo Virginijus Narauskas su dukra Ieva. „Žiūrint, kaip ir kur važiuosi, tačiau ir 20 litrų benzino 100 km keliui gali būti ne riba“, – tarsi norėdamas atbaidyti smalsuolius šmaikštavo V.Narauskas.

UAB „Autotoja“ valdybos pirmininkas Tomas Alvydas Skėrys kartu su žmona Aistra vairavo retą „Toyota Crown“ automobilį. „1971 m. „Toyota“ koncernas į Europą eksportavo pirmuosius 100-ą šio modelio automobilių. Manasis – vienas jų“, – sakė T.A.Skėrys.

Po slalomo, dviejų tikslaus važiavimo rungčių, strėlyčių mėtymo ir kelių papildomų rungčių, reikalavusių ne tik išmonės, bet ir papildomų žinių apie šalies ir konkretaus regiono praeitį ir dabartį, buvo susumuoti istorinių automobilių ralio rezultatai.

Paskelbus rezultatus, plačiausia šypsena švietė „Mercedes Benz W123“ vairavusių Vidmanto Kažukausko ir Sauliaus Vilčinsko veidai. Šis duetas laimėjo ne tik „Youngtimer“ automobilių klasės, bet ir bendrąją ralio įskaitą bei pagrindinį prizą – naujausių „Bridgestone“ padangų komplektą.

Seniausiųjų „Oldtimer“ klasės nugalėtojais pripažinti „Volvo 242L“ vairavę Vėjūnas Toleikis su Gediminu Girčiu. Jie bendroje ralio įskaitoje džiaugėsi vienu laipteliu žemesne pozicija.

Stebėtina, tačiau visą „Oldtimer“ nugalėtojų garbės pakylą užėmė vairavę tik „Volvo“ automobilius. Antrąją vietą šioje klasėje ir trečiąją bendrojoje įskaitoje iškovojo Rolandas ir Aistė Masiulioniai („Volvo 1800S“), o trečiąją – Andrius Dementavičius su Andriumi Vaitekūnu („Volvo P1800“).

Klasių nugalėtojai ir prizininkai apdovanoti specialiai istorinei technikai pritaikytų „Liqui Moly“ alyvų rinkiniais, specialiais „Autoparts“ apdangalais ir kitais prizais.

Pasibaigusį atkurtos Lietuvos 100-iui skirtą istorinių automobilių ralį dalyviams primins ne tik trasose patirti įspūdžiai, bet ir praplėstas akiratis stengiantis geriau pažinti šalies istoriją, trumpos atokvėpio valandėlės Šešuolėlių, Alantos ir Burbiškio dvaruose ir nepakartojama aukštaičių krašto užkandžių, randamų ir šių dvarų buvusių šeimininkų meniu, degustacija.

 

VL

Rekomenduojami video