Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Ištaisė praeities klaidas

Pirmasis „Renault“ bandymas sukurti visavertį visureigį baigėsi ne itin sėkmingai – 2008 metais pristatytas „Koleos“ buvo nykus ir beveidis, todėl nenuostabu, kad pirkėjai į jo pasirodymą rinkoje reagavo vangiai. Naujasis modelis yra tikras gražuolis, iš kitų vidutinio dydžio visureigių išsiskiriantis elegantiška ir solidžia išvaizda.

Padirbėjo dizaineriai

Įdomiausia, kad „Renault“ dizaineriams puikiai pavyko užmaskuoti faktą, jog šis visureigis yra „Nissan X-Trail“ brolis dvynys. Net pastačius šalia šiuos du automobilius, nei kėbulo siluetas, nei langų linija neišduoda jų giminystės, nors po rafinuota išvaizda ir slepiasi „X-Trail“ platforma bei agregatai.

„Koleos“ atrodo iš tiesų įspūdingai, kad ir iš kurio kampo pažiūrėsi. Šis visureigis vienodai gerai atrodo tiek juodos, tiek baltos spalvos. Tai nutinka ne taip jau dažnai, o kai kurie kitų gamintojų modeliai apskritai neblogai atrodo tik „firminės“ spalvos, pavyzdžiui, oranžine „Pride Orange“ spalva dažytas „Ford Ranger“.

Akivaizdu, kad „Renault Koleos“ vidutinio dydžio visureigių rinkoje teko emocionalaus, išraiškingo automobilio vaidmuo. „Nissan X-Trail“ atrodo kur kas santūriau ir kukliau. Tad „Renault“ dizainerių darbą reikėtų įvertinti dešimtuku – „Koleos“ iš tiesų atrodo išskirtinis, o tai yra vienas svarrbiausių veiksnių renkantis tokio tipo mašiną.

Bendrovės nuotr.

Įspūdžiai prie vairo

Bandymams gavome modelį su galingesniuoju 2 litrų, 177 AG dyzelinu varikliu, automatine pavarų dėže ir visų varomųjų ratų pavara (modifikaciją su silpnesniu 136 AG motoru galima užsakyti tik su priekinių ratų pavara bei mechanine 6 laipsnių transmisija).

Įsitaisyti prie vairo patogu: plačios sėdynių ir vairaračio reguliavimo galimybės, pats vairo ratas taip pat labai patogios formos. Maloniai nuteikia lietuviškas multimedijos meniu ir švelniu moterišku balsu kalbanti navigacijos sistema. Tačiau išriedėjus į kelią ir pabandžius atlikti kai kurias funkcijas, pavyzdžiui, pareguliuoti ventiliatoriaus oro srauto stiprumą, paaiškėja, kad tai daryti pasitelkiant liečiamąjį ekraną nėra labai paprasta. Kai kurie simboliai ant liečiamojo ekrano yra itin maži, tad pataikyti į juos pirštu vairuojant nelengva; be to, kai kurios funkcijos reikalauja atlikti kelis žingsnius.

Žodžiu, vertinant centrinėje konsolėje esančių valdymo prietaisų ir multimedijos sistemos valdymą, reikia pasakyti, kad lengviau ja naudotis yra „Nissan X-Trail“ modelyje, o „Renault“ sistemos apipavidalinimas tiesiog mielesnis akiai. Taigi, dizainas laimi prieš funkcionalumą, tačiau tai nėra pliusas.

Nedaug privalumų galima įžvelgti ir užvažiavus ant šiurštaus asfalto dangos arba kelio ruožo, kuriame gausu aštrių sujungimų arba duobių – „Koleos“ pakaba gana skausmingai reaguoja į kiekvieną kelio sudūrimą net su žieminėmis ir gana aukšto profilio 235/60 R18 padangomis. Vibracijos pasiekia kėbulą, taigi jas jaučia ir vairuotojas bei keleiviai. Gal tai lėmė bagažinėje vežamas papildomas maždaug 60 kg svorio bagažas? Sunku pasakyti.

Labai patiko automatinės pavarų dėžės ir variklio sąveika – spustelėjai akceleratorių, ir automobilis reaguoja be jokio delsimo bei tolygiai. Motorą galima apibūdinti kaip gyvą ir žvalų.

Degalų sąnaudos kelionės metu siekė 7,1 litro 100 kilometrų. Lyg ir neblogai, bet reikia įvertinti, kad važiavome daugiausia užmiestyje (vidutinis greitis 70 km/val.), tik dviejų varomųjų ratų ir „Eko“ režimu. Todėl ekonomiškumas yra priimtinas, bet ne stebuklingas.

Daugėja visureigių

Važiuodamas „Renault Koleos“ visureigiu, netrunki pastebėti, kiek daug aplinkui panašios paskirties automobilių. Kur bepažvelgsi, pamatysi bent vieną didesnio pravažumo automobilį –kompaktinį ar vidutinio dydžio visureigį. Įsitaisęs prie visaverčio visureigio vairo akivaizdžiai matai, kad tokie automobiliai vis rimčiau kėsinasi į sedanų, universalų, vienatūrių ar hečbekų rinkos dalį.

Nieko nuostabaus – praktiškumu ir pravažumu visureigiai lenkia įprastus automobilius, į juos patogu įlipti, jais važiuojant galima mėgautis geresniu apžvalgumu. Galų gale – visureigiai simbolizuoja aktyvų gyvenimo būdą ir yra madingi, kaip sakoma, ant bangos. Naujojo „Koleos“ salonas erdvus – jame gana vietos ir keleiviams, ir daiktams. Ilgiausia ratų baze klasėje (2,7 m) pasižymintis visureigis išsiskiria ir didžiausia gale sėdintiems keleiviams skirta erdve kojoms (289 mm), čia pakankamai vietos pečių ir alkūnių lygyje.

Lengvai konfigūruojama 580 litrų talpos bagažinė ir daugybė praktiškų dėtuvių. Gale sėdintys keleiviai taip pat gali naudotis šildomomis sėdynėmis – net naujojo „Koleos“ segmente tai nedažna funkcija.

Lietuvoje naujojo „Renault Koleos“ kaina prasideda nuo 25,5 tūkst. eurų, o išskirtinės, itin prabangios versijos „Initiale Paris“ modelio kaina – nuo 36 tūkst. eurų.

 

„Valstiečių laikraščio“ vertinimas:

Mums patiko:

Išvaizda,

Erdvus salonas,

Lietuviškas meniu ir lietuviška navigacija.

Mums nepatiko:

Kietai veikianti pakaba,

Liečiamojo ekrano valdymas,

Apžvalgumas atgal.

 

Mindaugas Grinius

Rekomenduojami video