Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Elektromobilių lenktynėse kasmet laukiama rekordo

Penktą kartą rengiamose elektromobilių lenktynėse, gegužės 3 d. startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos. Kol kas geriausias pasiektas rezultatas – 4 val. 5 min., ir beveik neabejojama, kad šiemet jis bus pagerintas.

Prieš 4 metus netikėjo

„Puikiai pamenu, kaip gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais. Kolegos netikėjo, kad apskritai įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu, juo labiau kad jų Lietuvoje tuomet buvo apie šimtas“, – sako netradicinių lenktynių idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Tačiau daug dėmesio sulaukiančios lenktynės vyks jau penktą kartą, elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o įkrovimo infrastruktūra plečiasi dideliu greičiu. Šiemet startuosime ir su nauju varžybų vardu – pagrindinio partnerio estafetę perėmė mobili aplikacija „Charge it on“, kurios tikslas – palengvinti elektromobilio įkrovimo rūpesčius vartotojui ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles.

Programėlė suteikia naudingą informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. Naudojantis šia aplikacija galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, sužinoti ar stotelė užimta

Kasmet Palanga pasiekiama vis greičiau, nors, atsirandant pirmiesiems elektromobiliams Lietuvoje, jų skeptikai turėjo „nenuginčijamą“ argumentą: kam reikalinga tokia transporto priemonė, kuria net iš Vilniaus į pajūrį negali nuvažiuoti?

Rezultatai gerėja

D.Grinbergas prisimena, kad būtent šis teiginys inspiravo pačią lenktynių idėją – kelionę iš Lietuvos sostinės į šalies vasaros sostinę.

Jau pirmaisiais metais rezultatai parodė, kad net ir ankstyvieji modernūs elektromobiliai yra pakankamai patogi susisiekimo priemonė. Pirmosiose lenktynėse dalyvavo dešimt automobilių ekipažų. Tada geriausią rezultatą pasiekė „KiaSoul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas – jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016-aisiais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan LEAF“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. Šių transporto priemonių pažangą geriausiai įrodo rezultatas: 2015-ųjų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausią rezultatą, 4 val. 49 min., pademonstravo Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komanda. Jeigu 2016-ųjų pasiekimas tuomet atrodė puikus, 2017-aisiais jis buvo sutriuškintas.

„Hyundai Ioniq“ vairavę Vaidotas Kvyklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. Baterijas jie įkrovė dukart – Vievyje ir Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ – Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių.

2018 metai ir vėl žadėjo rekordą, tačiau jis nebuvo pasiektas. Nors pirmą kartą dalyviai naudojosi stacionaria įkrovimo infrastruktūra (iki tol vykusiose varžybose organizatoriai sumontuodavo laikinas stoteles), tačiau „Spark“ komandos vairuotojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius finišą pasiekė per 4 val. 11 min., baterijas įkraudami tik vieną kartą.

Nors organizatoriai rekordo tikėjosi ir pernai, tačiau tai neįvyko. Ar galima geresnio rezultato tikėtis šiemet?

Suskirstė į klases

„Pernai gerokai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius ties automagistrale Vilnius–Klaipėda leido lenktynių dalyviams efektyviau planuoti sustojimus. Šiemet jos puikiai pasitarnaus seniau mūsų rinką pasiekusiems modeliams, tačiau Lietuvoje jau oficialiai parduodami ir aptarnaujami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu“, – sako D.Grinbergas. Tai šiemet varžybose debiutuojantys „HyndaiKonaElectric“, „Audi e-tron“ ir „Jaguar I-Pace“. Sunku prognozuoti, kuris iš jų nugalės, bet galima duoti beveik 100 proc. garantiją, kad jei vairuotojai atsakingai planuos greitį visos kelionės metu, visi šie modeliai Palangoje finišuos net nestabtelėję papildomam įkrovimui.

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10 ir 15 (2018), tai šiemet į startą galės stoti iki 20 elektromobilių.

Suprasdami, kad kai kuriems miestui skirtiems modeliams bus sunku konkuruoti su milžiniškos talpos baterijas turinčiomis naujienomis, šiemet pirmą kartą dalyviai bus skirstomi į klases, o nugalėtojų prizais džiaugsis net dvi komandos – greičiausiai Palangą pasiekęs ekipažas su iki 50 kWh talpos baterija ir dalyviai su automobiliais, kurių baterijos talpa viršija 50 kWh.

Kad varžybos kelia didelį susidomėjimą, parodė jau pirmoji registracijos diena. Paraiškas iškart pateikė net 9 ekipažai su „BMW i3“, Hyundai Ioniq“, „Hyundai KonaElectric“, „Nissan Leaf“ elektromobiliais.

VL

Rekomenduojami video