Statistika rodo, kad daugiausiai darbo techninių apžiūrų stotims tenka balandžio ir gegužės mėnesiais. Tačiau ne visiems automobiliams pavyksta techninę apžiūrą praeiti pirmo vizito metu. „Valstiečių laikraštis“ primena, ką būtina patikrinti automobilyje, kad techninė apžiūra pavyktų iš pirmo karto.
Remiantis Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, dažniausiai aptinkamų gedimų trejetukas: nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, netvarkinga pakabos sistema ir netvarkinga stabdžių sistema.
Bendrovės „Inter Cars Lietuva“ atstovas Liutauras Pocius teigia, kad yra kur kas daugiau punktų, kuriuos privalu patikrinti ruošiant automobilį techninei apžiūrai.
„Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ar kėbulas neturi kiaurai iškorodavusių korozijos židinių ar visos plastmasinės kėbulo detalės yra nesulūžusios ir neturi aštrių briaunų. Patikrinti, ar tvarkingai veikia langų atidarymo, uždarymo mechanizmas“, – galimus gedimus vardija L.Pocius.
Svarbi yra ir padangų būklė. Prieš techninę apžiūrą rekomenduojama patikrinti padangų protektoriaus gylį. Standartiškai vasarinių padangų protektoriaus gylis turėtų būti mažiausiai 1,6 mm, o žieminių – 3 mm.
Tačiau specialistai rekomenduoja rinktis vasarines padangas, kurių protektoriaus gylis būtų 3–4 mm, žiemines – bent 5–6 mm, nes mažėjant protektoriaus gyliui, mažėja ir vandens bei purvo pašalinimas, o tai labai svarbu geram sukibimui.
Vairuotojai taip pat dažnai pamiršta iš pažiūros nereikšmingus, tačiau automobilio techninei apžiūrai svarbius dalykus. Pavyzdžiui, valytuvai turi valyti per visą plotą nepalikdami nevalytų ruožų, o apiplovimo purkštukai turi purkšti ant lango, automobilyje turėtų būti vaistinėlė ir gesintuvas su nepasibaigusiu galiojimo laiku ir šviesą atspindinti liemenė.
Tiesa, Susisiekimo ministerija penktadienį pranešė, jog pasibaigus techninės apžiūros galiojimo terminui, TA bus galima atlikti pasibaigus karantino laikotarpiui ir dar 30 kalendorinių dienų po karantino pabaigos. Pagal naują tvarką karantino laikotarpiu privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą atliekantis techninės apžiūros kontrolierius turės vengti patekti į automobilio saloną (kabiną), išskyrus atvejus, kai tai bus būtina tikrinant stabdymo įrangą ir vairo mechanizmą. Karantino metu nebus vertinama automobilio vidaus įranga, išskyrus iš išorės akivaizdžiai matomus šios įrangos trūkumus.