Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Daugėja tyčinių avarijų ir bandymų „susitarti“

Vairuotojų elgsena keliuose ir toliau stebina tiek pareigūnus, tiek draudikus– vairuotojai nesiliauja klastoti draudžiamųjų įvykių, kelia tyčines avarijas ar tiesiog mėgina išpūsti patirtus nuostolius, kad gautų didesnę draudimo išmoką.Didžiausia šalyje ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ vien šiais metais užfiksavo 217 eismo įvykių, kurie, atlikus tyrimus, buvo identifikuoti kaip sukčiavimo atvejai.

Daugiausia sukčiautojų nusprendžia apgadinti ar visai sudaužyti automobilį, kurio jau nepavyks parduoti už pageidautiną kainą. Išmonės tokiais atvejais vairuotojams nestinga: nereikalingos tapusios transporto priemonės „netyčia“ atsitrenkia į medžius, tvoras ar patenka į kitus eismo įvykius.

Daugiausia tyčinių avarijų sukeliama žiedinėse sankryžose. Jose tokių užmačių turintys vairuotojai atsitrenkia į kito automobilio šoną, kai šis bando rikiuotis į išorinę juostą ar išvažiuoti iš žiedinės sankryžos. Neretai pasitaiko ir tokių atvejų, kai pagrindiniu keliu važiuojantis vairuotojas gestu ar mirksėdamas šviesomis leidžia suprasti duodantis kelią išsukančiajam iš šalutinio kelio, bet akimirksniu „persigalvoja”, ir įvyksta susidūrimas.

Sukčiauti vairuotojai bando ir klastodami eismo įvykio aplinkybes, didindami avarijos metu patirtą nuostolį. Pavyzdžiui, dažnai nedorų kėslų turintys vairuotojai įrodinėja, kad apgadinus galinį automobilio buferį kartu įtrūko ir priekinis stiklas.

Jei eismo įvykio aplinkybės neaiškios ar prašoma dėl avarijos „susitarti“, reikėtų nesutikti su tokiais pasiūlymais ir pildyti eismo įvykio deklaraciją. Jei šalys nesutaria, kas kaltas dėl avarijos, rekomenduojama kviesti policiją. Į pareigūnuspatartina kreiptis ir įtariant, kad kitas eismo įvykio dalyvis gali būti neblaivus, elgiasi įtartinai ar avarijos aplinkybės panašios į tyčines, nes išvykus iš eismo įvykio vietos šių aplinkybių įrodyti beveik neįmanoma.

Draudimo ekspertai primena, kad, nustačius, jog eismo įvykio aplinkybėssuklastotos, draudimo išmokos nėra mokamos, o tyrimo medžiaga gali būti perduota ikiteisminio tyrimo institucijoms, prašant pradėti ikiteisminį tyrimą.

VL

Rekomenduojami video