Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Automobilių gamintojai technologijas skolinasi ir iš telefonų

Automobilių gamintojai vis labiau neriasi iš kailio siūlydami išmanesnius ir inovatyvesnius naujų modelių sprendimus. Nors vienos technologijos orientuotos tik į kelionių saugumą, dalis jų diegiama ir dėl vairuotojų patogumo. Būtent dėl to galima rasti nemažai šiuolaikinių automobilių sistemų, kurios įdiegtos iš kitų išmaniųjų įrenginių arba yra jais valdomos. Vis dėlto automobilių ekspertai išskiria 5 labiausiai vertinamas pagrindines sistemas.

Valdymas balsu

Atsisakant automobilių mygtukų ir montuojant tik lietimui jautrius ekranus ypač sveikintinas gamintojų sprendimas yra nustatymų valdymo balsu funkcija. Komandų valdymas balsu yra gamintojų investicija į geresnę vairuotojo patirtį, patogesnį automobilio valdymą, o kartu ir į saugumą. Sėdintiems prie vairo nebereikia atitraukti žvilgsnio nuo kelio, kad perjungtų dainą, reguliuotų multimedijos garsą ar pakeistų salono oro temperatūrą.

Senesnių automobilių vairuotojai dažnai nustatymus pasirenka intuityviai, tačiau norint juos pakeisti naujuose modeliuose, reikia bent trumpam atitraukti žvilgsnį nuo kelio ir pasitikrinti, ar liečia reikiamą ekrano vietą. Vis dėlto automobilio valdymas balsu suteikia galimybę to išvengti.

Vienas iš šios srities lyderių „Ford“sklandesniam valdymui montuoja naujausią komunikacijos sistemąSYNC3.Ji suteikia galimybę valdyti ne tik automobilio nustatymus, bet ir multimediją bei navigacijos sistemą, o svarbiausia, kad visiškai nereikia atitraukti rankų nuo vairo.

Gamintojas jau pradėjo bendradarbiauti su „Google“ ir sukūrė „Team Upshift“ komandą, kuri padės naujiems modeliams pritaikyti dar pažangesnių personalizavimo sprendimų, gerinti automobilio valdymą balsu. „Google Assistant“ jau pripažinta viena geriausių valdymo balsu programų pasaulyje, tad neabejojama, kad ši partnerystė atneš daug naudos ir vairuotojams.

Informacijos perdavimas

Dar viena sveikintina technologija – galimybė vienos transporto priemonės surinktą informaciją apie eismo sąlygas perduoti kitai. Nors tokią informaciją dauguma gauna naudodami įvairias navigacijos programėles, dažniausiai jai surinkti reikia vairuotojo įsikišimo – to išvengiama, kai šį darbą atlieka automobilis. Tai išties patogu ir naudinga tiek planuojant keliones, tiek jų metu, ypač kai prastas matomumas, o automobilis pats praneša, kad kažkur netoliese yra kliūtis.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis teigia, kad automobilių gebėjimas analizuoti eismo sąlygas bei surinkta informacija dalintis su kitais automobiliais turi reikšmingos įtakos eismo saugumui. Jis aiškina, kad automobilių komunikacijos sistemos yra naudingos ir prasmingos, ypač kai vairuotojui sudaroma galimybė iš anksto sužinoti apie artėjančią kliūtį ir tinkamai pasiruošti.

Maršruto paieška

Tiesa, automobilio informacijos rinkimo sistema siejama ir su dar viena iš išmaniųjų įrenginių į automobilius įdiegta ir jau vairuotojų pamėgta funkcija. Tai – automatinė spūsčių numatymo sistema, kuri reikšmingai prisideda prie geresnės kelionių kokybės.

Specialistai pripažįsta, kad galimybė informaciją apie eismo situaciją mieste gauti ne į telefoną, o tiesiai į automobilį gerokai mažina blaškymąsi. Kai yra galimybė kelionės tikslą nustatyti balsu, vairuotojui nebereikia analizuoti, kuris maršrutas būtų greičiausias.

Šioms technologijoms gamintojai taip pat skiria ypatingo dėmesio ir vis dažniau prabyla apie jų svarbą autonominiam vairavimui.

Įspėjimai apie pavojus

V.Žuraulis pabrėžia, kad tiek vairuotojų patogumui, tiek eismo saugumui naudinga yra ir kelio ženklų atpažinimo sistema. Automobiliui kiekvieną kartą viršijus leistiną greitį ji atkreipia vairuotojo dėmesį ir suteikia galimybę vos vieno mygtuko paspaudimu nustatyti maksimalaus leistino greičio ribą.

„Greitis yra svarbus veiksnys eismo saugumui, todėl realiu laiku gaunami įspėjimai tiesiai į automobilį, o ne į navigacijos programėlę telefone, itin naudingi. Svarbu, kad automobiliai jau geba atpažinti ne tik greičio, bet ir kitus įspėjamuosius, draudžiamuosius ženklus, todėl net ir nepastebėjus realaus ženklo automobilis pats praneša, kokių saugumo reikalavimų reikėtų laikytis“, – teigia V.Žuraulis.

Tiesa, šią sistemą siūlo dauguma automobilių gamintojų, tačiau vienur ji atlieka informacinę funkciją, kitur – įspėjamąją. V.Žuraulis pastebi, kad kiekviena automobilio sistema turėtų būti kuriama ne tik patogumui, bet ir eismo saugumui, todėl kartu tokios funkcijos padeda išlaikyti ir vairuotojų budrumą.

Nuotolinis valdymas

Malonesnę vairuotojų patirtį sukuria ir didesnės junglumo galimybės bei automobilio valdymas telefonu – automobiliams perimant kitų išmaniųjų įrenginių funkcijas, šie panaudojami papildomoms naudoms kurti.

Automobilį susiejus su telefonu, kiekvieną kartą įsėdus prie vairo galima nesunkiai pasileisti mėgstamos muzikos, tačiau ši sąsaja naudinga ir nutolus nuo savo transporto priemonės. Vairuotojams sudaroma galimybė nuotoliniu būdu ją atrakinti arba užrakinti, o kelionių komfortui užtikrinti siūloma funkcija karštą dieną saloną iš anksto atvėsinti, o žiemą – sušildyti.

Nors anksčiau šios ir automobilio užvedimo nuotoliniu būdu funkcijos buvo siūlomos tik „Premium“ klasės modeliuose arba „Tesla“ elektromobiliuose, jos jau sėkmingai naudojamos ir kitų technologiškai pažangių gamintojų modeliams.

Tiesa, nuotolinio variklio užvedimo ar automobilio atrakinimo funkcijas įvertina ne tik pavieniai vairuotojai, bet ir automobilių nuomos bei kitos verslo įmonės, kurios atrakinti ar užrakinti transporto priemonę gali net ir tada, kai raktai yra viduje.

Rekomenduojami video