Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Su šv. Kalėdomis sveikino „Lietuvos geležinkeliai“

Ne – šis tekstas nėra „Lietuvos geležinkelių“ (LG) reklama ar viešieji ryšiai. Tai nėra koks nors tyrimas. Tai yra tiesiog toks viešas nustebimas, kuris gal naivus, gal nepagrįstas, tad vartokite atsargiai. Tai tik klausimai apie klausimą.

Imk ir ištik tu man taip, kad 2017 metų gruodžio 22 dieną LG vadovybė (manytina, kad turėtų būti valdyba – jos lygio sprendimas) ėmė ir viešai (Centralizuotų viešųjų pirkimų portale kttps://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/Notice/Details/2017-292769)  paklausė: kas galėtų elektrifikuoti geležinkelį nuo Kauno iki Klaipėdos. Ir visiems norintiems tai padaryti davė laiko iki 2018 metų vasario 1 dienos.

Klausimas šventas ne tik todėl, kad Leninas žadėjo, jog elektrifikacija plius socializmas lygu komunizmui. Klausimas, įvairių ekspertų vertinimu, gali kainuoti nuo 250 iki 400 milijonų eurų. Nauja LG valdžia nori mažesnės sumos, bet man dingojasi, nors pasiusk, kad rinka pasiūlys savo.

Klausimo esmė:

„Objektą „Ruožo Vilnius–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ sudaro trys etapai:

I. „Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas“ (ruožo Kyviškės – Valčiūnai – Vaidotai –

Paneriai elektrifikavimas, prisijungiant prie esamų N. Vilnia – Vilnius – Kaunas ir N.

Vilnia – Kyviškės – Kena – v.s. su Baltarusija elektrifikuotų linijų);

II. „Ruožo Kaišiadorys–Radviliškis elektrifikavimas“ (numatomas kontaktinio tinklo

atnaujinimas ir įrengimas (etapo ribos: Kaišiadorių stotis (nuo įleidžiamojo šviesoforo N

iš Žaslių pusės ir nuo įleidžiamojo šviesoforo iš Pravieniškių pusės) – Radviliškio stotis

(iki AIK-II kelyno II kelio));

III. „Ruožo Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.) elektrifikavimas“ (numatomas kontaktinio

tinklo įrengimas nuo Radviliškio stoties AIK-II kelyno II kelio - iki Draugystės stoties

imtinai (iki 53 aklakelio t.y. numatant elektrinių lokomotyvų prasilenkimą stotyje)).“

Klausimo pateikimo metodas yra toks: Vienas internetinis portalas 2017 metų gruodžio mėn. 22 d. 16.07 (prieškalėdinio penktadienio vakaras) paskelbia naujienų agentūros pranešimą spaudai, kuris greitai prasmenga žemyn. Tada, būdamas net nelabai galinčiu ką nors elektrifikuoti asmeniu, susidomiu ir sužinau, kad ir pačiuose LG, ir aplink – mažai kas ką žino. Visiems žinoma, kad 15.45 net oficialiai visose valdžios kontorose darbai baigti. Net patyrę viešųjų pirkimų paieškos vilkai truputį pasinervino, kol tarpušvenčiu padėjo man CVPP atknisti labai „nedidelį“ superskaidrumą deklaruojančios naujos LG valdžios pirkimuką.

Kitados, kai Rusija užpuolė Sakartvelo (pagal rusišką madą mūsuose vadinamą Gruzija), tuometinis   šios šalies ambasadorius retoriškai paklausė: „Kas gali pulti naktį, olimpiados metu, kai visas pasaulis miega ir ilsisi? Kas nemiega ir nesiilsi? - tik šėtonas!“  Na bet kam taip blogai galvoti tarpušvenčiu? Pasiunčiau velniop satanistines mintis ir įsijungiu naivumą. Nenorėjau gadinti niekam švenčių, tad nusprendžiau palaukti – kas čia bus, bet vis kraipiau galvą ir galvojau – kas tai per stebuklai.

Dar įdomiau viskas pasidarė, kai Viešųjų pirkimų tarnyboje pasiklausiau, ką ji galvoja apie šitokį įdomų „komunalinės paslaugos“ pirkimą? Tai padariau jau po vasario 1 ir tarnyba, pradžioje kiek nustebusi, patvirtino – buvo skelbtas toks pirkimas, bet paskui LG jį pati kažkodėl sustabdė ir skelbs jau kitaip? Kodėl – patarė man klausti pačių geležinkeliečių. Tai aš ir klausiu – kam buvo pažadėtas šis kąsnis? Kas jau buvo iš anksto pasiruošęs tapti vieninteliu dalyviu ir nugalėtoju? Kokia „drožlė“ kam turėjo būti sumokėta? Kalėdinis kyšio avansas jau paimtas ir išleistas ar ne?

O gal kažkas iš naujosios ir skaidriosios, visai į senąją neva nepanašios LG valdžios įsivaizdavo skaidrų tokio masto ir lygio konkursą įvyksiant taip greitai bei visiškai sąžiningai? Lietuvoje yra bent vienas, o gal net keli tiekėjai, kurie „pakūčiavoję“, „pakalėdoję“, sutikę Naujuosius Metus, palydėję Kasparą, Merkelį ir Baltazarą ims ir staigiai susisuks bei išnagrinės visas specifikacijas ir staigiai, staigiai pateiks adekvatų pasiūlymą? Yra žinoma, kad pretendentų gali būti katalikiškoje Lenkijoje. Man net žinoma, kad ten žmonės keikdamiesi puolė atšaukinėti atostogų planus.

Tai kas tas gudročius, mėginęs stovėti prie durų su paruoštu pasiūlymu, kurio nebūtų galima atsisakyti? Kas yra tas veikėjas (ar jų grupė) LG naujųjų vadybininkų tarpe, kuriam pakanka drąsos arba įžūlumo zonduoti tokių avantiūrų galimybes? Žinia, kad Lietuvoje yra tokių firmų, kurios moka visiškai viską – patiekti kariaunai šaukštų, kruopų iš deimantų su karatais, o gal ir traukinių be bėgių lakstančių. Jų yra ir kitose šalyse. Ir kas, visgi, kuriame etape nepavyko? Kažkam juk turėtų būti  labai apmaudu.

 

 „IV dalis: Procedūra

IV.1)

Aprašymas

IV.1.1)

Procedūros tipas

Derybos su išankstiniu kvietimu dalyvauti konkurse

IV.2)

Administracinė informacija

IV.2.2)

Pasiūlymų ar prašymų dalyvauti priėmimo terminas

Data:  2018-02-01

Vietos laikas:  00:00

IV.2.4)

Kalbos, kuriomis gali būti teikiami pasiūlymai ar prašymai dalyvauti

Lietuvių

VI dalis: Papildoma informacija

VI.1)

Informacija apie periodiškumą

Tai pasikartojantis pirkimas:  ne

VI.4)

Peržiūros procedūros

VI.4.1)

Peržiūros institucija

Vilniaus apygardos teismas

Vilnius

LT

VI.5)

Šio skelbimo išsiuntimo data

2017-12-22“

 

Rekomenduojami video