Nuo praėjusio antradienio Vilniuje buvo pradėta matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą vasarą, tikimasi, kad tai padės aptikti didžiausius teršėjus.
Aplinkos ministerijos Taršos politikos grupės specialistas Paulius Žvirblis teigė, kad šis projektas yra pilotinio pobūdžio, tačiau neatmetama galimybė, kad ateityje matavimas bus plečiamas ir į kitus Lietuvos miestus „Tai mechanizmas ne gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą“, – teigė P.Žvirblis.
Vėliau būtų daroma duomenų analizė, lyginama su užsienio šalimis, kokios emisijos su nustatytais standartais, ar realiomis sąlygomis jos viršijamos, pažiūrėti pagal amžių, kokie automobiliai taršesni, ir turėti realią situaciją, galbūt identifikuoti labiausiai teršiančius automobilius.
Didžiausi teršėjai yra tokios transporto priemonės, kurių išmetamas užterštumas viršija nuo keliolikos iki keliasdešimt kartų. Užsienio praktikoje yra ne tiek daug tokių automobilių, tai pavieniai, bendrame sraute sudarantys apie 3–5 proc., bet jie yra iš esmės kalti dėl didžiosios dalies užterštumo, kuriam įtakos turi transporto priemonės.
VL