Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Variklio oro filtras – detalė, kurios nereikėtų pamiršti

Vairuotojai ir automobilių savininkai neretai sumenkina variklio oro filtrų keitimo svarbą. Paprastai tuo domėtis pradedama tik tuomet, kai pasirodo pirmieji filtro susidėvėjimo požymiai. Tačiau šie požymiai dažnai pastebimi tik atsiradus rimtesniems gedimams, kurie neretai kyla dėl to, kad oro filtras keičiamas pernelyg retai. 

Automobilio oro filtras yra svarbus įsiurbimo sistemos elementas, atliekantis tarsi apsauginio barjero funkciją, kad į variklį nepatektų nešvarumai. Jo pagrindinė paskirtis – užtikrinti, kad į variklį patektų kiek įmanoma švaresnis oras, išvalyti įsiurbiamą orą sulaikant įvarius teršalus, pavyzdžiui, dulkes, smėlio daleles ar kitas medžiagas.

Į degimo kamerą patenkantis geros kokybės oras turi įtakos degalų degimui, variklio darbo efektyvumui ir jo komponentų ilgaamžiškumui. Galima sakyti, švarus oras pailgina variklio eksploatacijos laiką. 

Kiek dažnai turi būti keičiamas oro filtras? Oro filtrą keisti būtina reguliariai, pagal automobilio gamintojo rekomendacijas. Informacijos šia tema galima rasti transporto priemonės priežiūros instrukcijoje arba apie tai pasiteirauti tiesiogiai susisiekus su atstovybe.

Tačiau oro filtro keitimo intervalas priklauso ne tik nuo gamintojo rekomendacijų, bet ir nuo individualių automobilio eksploatacijos sąlygų. Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, žvyrkeliais, kur daug dulkių, jos taip pat patenka ir į automobilio variklį, todėl oro filtrą reikėtų keisti dažniau. 

Įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. kilometrų, o daug važiuojant žvyrkeliais tai daryti reikėtų dažniau, pavyzdžiui, kaskart, kai keičiama alyva.

Užsikimšusio oro filtro požymiai: pirmiausia turėtumėte atkreipti dėmesį į variklio galios kritimą. Susidėvėjęs oro filtras riboja į variklį tiekiamo oro kiekį, dėl to pasikeičia oro ir degalų santykis, mišinys tampa neoptimalus. Todėl gali kristi variklio galia. 

Dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų, nes variklio valdymo kompiuteris bando koreguoti mišinį, kad kompensuotų galios trūkumą. Užsikimšęs oro filtras gali apsunkinti ir variklio, ypač šalto, paleidimą. Blogiausiu atveju jis gali iš viso neleisti užvesti automobilio.

Netinkamas degalų ir oro mišinys dėl užsikimšusio oro filtro gali sukelti nestabilius variklio sūkius, trūkčiojimą važiuojant, netolygius sūkius laisva eiga, variklis gali pradėt dažnai gesti. Dėl seno ar užsikimšusio oro filtro gali būti netinkamai sudeginami degalai variklio degimo kameroje, tuomet nesudegęs kuras yra išmetamas į išmetimo sistemą, o iš duslintuvo matomi virstantys juodi dūmai. Tinkamai nesudegantys degalai rodo, kad oro degalų mišinys yra riebus, kitaip tariant, tokiam mišinyje yra per daug kuro ir per mažai oro.

Užsikimšus oro filtrui dažnai pasitaiko, kad variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio. Degimo metu susidarančios medžiagos yra kenksmingos žmogaus organizmui, jos neigiamai veikia keleivių sveikatą ir net gali turėti įtakos eismo saugumui.

VL

Rekomenduojami video