Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Su dygliuotomis padangomis galima važinėti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d., tačiau naudojant tokias padangas ant automobilio galo turi būti priklijuotas nustatytas skiriamasis ženklas – baltas lygiakraštis trikampis su raudonu apvadu ir padangos dyglio simboliu viduryje.
Žiemos sezonui padangas reiktų rinktis atsižvelgiant į tai, kokiais keliais dažniausiai tenka važiuoti. Dygliuotas padangas rekomenduojama rinktis, jei daugiausia važiuojama užmiesčio, sunkiai išvažiuojamais keliais. Padangos užtikrina tinkamą sukibimą su kelio danga, todėl labai svarbu, kad padangos būtų nenudėvėtos, protektoriaus gylis, kaip nurodoma Kelių eismo taisyklėse, būtų ne mažesnis nei 3 mm. Turint omenyje dažnai dėl oro prastas eismo sąlygas, rekomenduojamas protektoriaus gylis turėtų būti didesnis, pvz., 6 mm. Taip pat svarbu patikrinti oro slėgį padangose, nes aplinkos temperatūros svyravimai tam daro poveikį – atšalus slėgis padangose gali sumažėti.
„Saugias keliones lemia ne tik vairuotojo veiksmai, bet ir automobilio techninė būklė. Todėl prieš žiemos sezoną vairuotojams primename pasirūpinti savo transporto priemone. Padangų keitimą reglamentuoja Kelių eismo taisyklės, tačiau ne mažiau svarbūs ir kiti dalykai – tinkamai veikiančios automobilio šviesos, valytuvai, pakankamas eksploatacinių skysčių kiekis ir pan. Vairavimas yra darbas, kuris reikalauja gero pasiruošimo ir atidumo. Prieš kiekvieną kelionę vertėtų patikrinti savo automobilio būklę ir atsižvelgiant į oro sąlygas ir dangos būklę, rinktis saugų greitį. Nė vienas nežinome, kas gali nutikti kelyje, bet galime pasistengti, kad bent jau automobilis nesukeltų mums papildomų rūpesčių keliaujant“, – sako Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Be kita ko, tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, labai svarbu, kad nepriekaištingai veiktų automobilio šviesos: artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai, posūkių rodikliai, priekiniai (galiniai) rūko žibintai, gabaritiniai, stovėjimo šviesos žibintai, avarinė signalizacija, stabdymo signalo žibintai, atbulinės eigos žibintai. Nedegant vienam žibintui vairuotojo kelias yra apšviečiamas prasčiau, todėl sunkiau pastebėti kliūtis, pvz., keliu ar šalikele einantį žmogų.
Negerai sureguliuoti žibintai netinkamai apšviečia kelią, akina kitus vairuotojus. Kyla grėsmė, kad apakintas vairuotojas gali nepastebėti, pvz., priešais esančio kelio vingio, išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą ar įvažiuoti griovį. Taip pat svarbu sureguliuoti rūko žibintus, kad jų skleidžiamos šviesos spindulys nebūtų per daug aukštai. Būtina patikrinti ir galinius žibintus – svarbu, kad jie tinkamai šviestų ne tik juos įjungus, bet ir tada, kai nuspaudžiamas stabdžių pedalas. Staigiai stabdant, žibintų šviesa gali padėti važiuojantiems iš paskos tinkamai sureaguoti į situaciją. Dėl tos pačios priežasties tvarkingai privalo veikti ir visi posūkio signalai. Reiktų pasirūpinti ir žibintų švara – purvinas, pageltęs žibintų stiklas mažina matomumą.