Po dvejų metų pertraukos lenktynininkas Vaidotas Žala sugrįžta į Europos ralio čempionatą. Ne vieną pergalę Lietuvos automobilių ralio čempionate išplėšęs „Teltonika Racing“ komandos lyderis neslėpė, kad tokį sprendimą priėmė norėdamas ne tik savo jėgas išbandyti varžydamasis su kitais Europos ralio meistrais, tačiau ir suvesti nebaigtas sąskaitas.
Startuos dvejuose etapuose
Lenktynininkas džiaugėsi, kad šiais metais pavyks startuoti dviejuose Europos ralio čempionato etapuose – „Rally Poland“ Lenkijoje ir „Rally Liepaja“ Latvijoje. Iš viso šių dviejų etapų metu „Škoda Fabia R5“ automobiliu startuosiančiai komandai teks įveikti ne mažiau kaip 400 kilometrų, o tai, anot sportininko, prilygsta 3–4 lietuviškiems ralio etapams.
V.Žala neslėpė, kad pradžioje ketinimai buvo visai kitokie, komanda planavo varžytis tik Lietuvos automobilių ralio čempionate. Tačiau netrukus buvo priimtas sprendimas šiais metais Lietuvos ralio trasas išmainyti į įrengtas kitose Europos šalyse.
„Europos ralio čempionate pirmą kartą startavome 2020 metais, tačiau tada abiejuose etapuose sėkmė nuo mūsų nusisuko. Tuomet Latvijos etape mums sekėsi visai neblogai, tačiau viename iš greičio ruožų „pramušėm“ ratą, o jį keisdami sugaišome nemažai laiko“, – sako lenktynininkas.
Jis pasakoja, kad Lenkijoje nesisekė nuo pat pradžių, nes dar prieš varžybas išbandydami automobilį dėl gilių provėžų kliudė viduryje kelio buvusį didelį akmenį, kuris nulaužė automobilio dugno apsaugą ir pažeidė aušinimo sistemą.
„Dėl šios sistemos gedimo nukentėjo ir automobilio variklis, todėl net neprasidėjus varžyboms turėjome viską sukrauti ir ruoštis į namus. Taigi jaučiu, kad turime neužbaigtų reikalų, dėl kurių reikia sugrįžti. Norisi dar kartą išbandyti savo sėkmę, o startuoti šiame čempionate vilioja ne tik pats formatas, bet ir aukštas varžybų lygis ir gausus stiprių lenktynininkų sąrašas“, – teigė V.Žala.
Treniruotė prieš Dakarą
Lenktynininkas teigė, kad Lietuvos automobilių ralio čempionate pasiekiamas tempas jį tenkina, tačiau norėdamas dar labiau tobulėti, nusprendė, kad reikėtų vėl „pasitikrinti“ ir tarptautinėse varžybose.
Be abejonės, startas Europos ralio čempionate yra ir savotiška treniruočių forma, ruošiantis kitų metų Dakaro raliui. V.Žala aiškino, kad pasiruošimas sunkiausioms pasaulio varžyboms vis dar yra pagrindinis vasaros tikslas.
„Nenorime vasarą sėdėti rankas sudėję, nes klasikinis ralis vis dar yra ekonomiškesnė treniruočių versija nei bekelės lenktynių formatas, galimybė dalyvauti Europos ralio čempionate yra ypač svarbi ir prieš startą Dakaro ralyje. Kol kas šią vasarą planuojame dvejas varžybas, tačiau pasižiūrėsime, galbūt galimybės leis šį skaičių padidinti“, – sakė lenktynininkas.
Išlieka intriga
Tiesa, svarbi naujiena yra ne tik tai, kad komanda startuoja Europos ralio čempionate. Šiais metais ilgametis komandos šturmanas Andris Malnieks negalės būti šturmanu nė viename iš pasirinktų ralio etapų, todėl tiek Lenkijoje, tiek Latvijoje šalia V.Žalos sėdės kitas šturmanas.
Kokia antroji pavardė bus pažymėta ant „Škoda Fabia R5“ kol kas dar neaišku, tačiau V.Žala patikino, kad tai turi paaiškėti birželio pradžioje.