Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Trumpi maršrutai – peilis automobilio varikliams

Trumpų atstumų įveikimas gali tapti dideliu iššūkiu vidaus degimo varikliui. „Start-stop“ sistemos naudojimas, vis didėjanti galia vienam litrui ir mažėjantis variklio darbinis tūris – tokios sąlygos šiuolaikiniams automobiliams itin nepalankios. Kokias rizikas varikliui kelia nuolatinis važinėjimas trumpais maršrutais ir kaip jas valdyti?

Vis daugiau automobilių gamintojų atvirai pripažįsta, kad atsisako variklių, galinčių nuvažiuoti 1 mln. km. Oficialiose eksploatavimo trukmės deklaracijose vis dažniau pamatysime – 300 tūkst. km. Ne paslaptis, jog didžioji dalis vairuotojų automobiliu įveikia trumpus atstumus.

Važinėjant trumpais atstumais variklis nepasiekia reikiamos darbinės temperatūros ir susidėvi greičiau nei važiuojant ilgesnį maršrutą. Tokio veikimo metu variklis sunaudoja daugiau degalų, o tai reiškia ir didesnį kiekį degimo produktų alyvoje – daugiau teršalų.

„Trumpoms kelionėms naudojamų automobilių varikliuose kaupiasi drėgmė. Tai ypač svarbu hibridams: kondensatas, ištirpęs alyvoje, cirkuliuoja variklyje, pradėdamas arba sustiprindamas korozijos procesus. Dėl šios priežasties, važinėjantiems trumpais atstumais alyvą reikėtų keisti dažniau nei važiuojantiems ilgesniais“, – pataria Vilniaus autoserviso automechanikas Pranas Mitkus.

Kita problema – šiandien dominuojantys mažėjantys benzininiai varikliai išskiria suodžius, kartais net nemažus jų kiekius. Taip yra dėl to, kad esant milžiniškai mažo tiesioginio įpurškimo variklio apkrovai degalai ir oras nesusimaišo idealiai, o cilindruose atsiranda kuro pertekliaus zonos. Ir būtent iš jų degimo procese susidaro suodžiai.

Dar viena rimta problema – vadinamasis LSPI (angl. Low speed pre-ignition) reiškinys. Jį dažniausiai galima pastebėti esant mažam sūkių diapazonui (1 500–2 000 aps./min.), kai variklis yra labai apkrautas. Tokios sąlygos susidaro važiuojant nedideliu greičiu ir smarkiai nuspaudus akceleratoriaus pedalą.

LSPI poveikį gali sumažinti kokybiškos mažo klampumo variklio alyvos. Rinkoje pasirodo naujos klampumo klasės, tokios kaip 0W-20 ar žemesnės, o kai kuriems varikliams gamintojas jau rekomenduoja 0W-8 klampumo klasės alyvas. Į tokius variklius jokiu būdu negalima pilti 5W-50 ar 10W-40 alyvų.

Rekomenduojami video