Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Rugsėjį keliuose smarkiai daugėja automobilių, didėja susidūrimų galimybė

Rugsėjis, nors Kelių eismo taisyklės to nenumato ir neišskiria, yra vienas pavojingiausių mėnesių. Nes rudenį eismas pasikeičia iš esmės – baigiasi atostogos ir žmonės sugrįžta iš sodybų ar pajūrio, ryte tėvai vaikus veža į mokyklas, todėl spūstys prieš darbo dienos pradžią gerokai padidėja net ir ten, kur iki šiol jų nebuvo.

Skirtingos situacijos

Prasidėjus naujiems mokslo metams, į gatves ir kelius sugrįžta studentai, kurių vairavimo įgūdžiai yra abejotini. Specialistai skaičiuoja, kad rugsėjį eismas, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų. Specialistai pataria, į ką vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį rugsėjo dienomis.

Svarbu koncentruoti dėmesį ir laikytis saugumo reikalavimų, nes gatvėse natūraliai išauga moksleivių skaičius – vairuojant neužsiimti pašaliniais veiksmais, neviršyti greičio, sustoti prie perėjų, taip pat be reikalo neužimti prie ugdymo įstaigų įrengtų trumpų sustojimo vietų „Tėvelių stotelių“ („Kiss & Ride“), skirtų greitai ir saugiai išleisti ar pasiimti vaikus.

Specialistai pataria nekeliauti po vieną, geriau planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Viena pagrindinių eismo spūsčių priežasčių yra žmonių įprotis keliauti automobiliais. Jei vidutinis automobilio užpildymas siektų bent 2,5–3 asmenis, gatvėse transporto galėtų sumažėti kone dvigubai. Taip pat primenama laiku reaguoti į šviesoforo signalus.

Nesnausti prie šviesoforo

Eismo organizavimo specialistai priduria, kad pasitaiko atvejų, kai įsijungus žaliam šviesoforo signalui pirmasis automobilis kartais pajuda pavėluotai, susidaro tarpai ir dėl to per sankryžą pravažiuoja mažiau automobilių nei galėtų.

Tad vairuotojams primenama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai.

Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas. Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir esant galimybei patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

Kalba mobiliuoju

Kita klaida, kurią daro vairuotojai – tai kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Kai kurie spūstyje važiuoja lėtai ir žiūri į mobilųjį telefoną. Tokiu atveju, stabtelėjus priekyje esančiam automobiliui, spūstys padidėja dvigubai. Kai kurie net nepavažiuoja į šoną, o sustoję eismo juostoje pildosi eismo įvykio deklaracijas.

Andrius Bonakeris, „ARV-Auto“ vairavimo instruktorius, pabrėžia, kad atėjus rugsėjui esminiai pokyčiai, su kuriais tenka susidurti vairuotojams – išaugę transporto srautai, anksčiau pasitinkanti tamsa bei eismo sąlygas sunkinantis lietus ir rūkas. Jis aiškino, kad visi šie pokyčiai reikalauja dar didesnio eismo dalyvių atidumo bei pakantumo, todėl viena pagrindinių taisyklių, kuria vairuotojai turi vadovautis visą laiką ir jos nepamiršti net miestus sukausčius spūstims, yra įrašyta pačioje Kelių eismo taisyklių (KET) pradžioje – ji nurodo, kad eismo dalyvių elgesys turi būti grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu.

Tai labai svarbi taisyklė, ypač kai žinome, kad kiekvieną rugsėjį į didžiuosius miestus atvažiuoja jaunų žmonių – studentų, kurie neturi didelės vairavimo patirties, dėl ko dalyvavimas intensyviame eisme jiems iš esmės tampa nemenku iššūkiu. Žinoma, reikėtų prisiminti ir tai, kad savotiškais naujokais tampa ir mažamečių vaikų tėvai, kurie pirmą kartą atžalas veža į darželį ar mokyklą. Tokie eismo dalyviai taip pat neretai sutrinka, nežino, kur gali sustoti prie ugdymo įstaigų, todėl tose gatvėse susidaro chaosas, nusidriekia transporto spūstys.

Be abejonės, net ir esant visoms šioms aplinkybėms, visi skuba, todėl labai svarbu, kad susidūrę su tokiomis eismo sąlygomis tiek sėdintieji prie vairo, tiek važiuojantieji dviračiais ar paspirtukais, tiek judantieji pėsčiomis kuo didesnį dėmesį skirtų savo bei kitų saugumui, o kartu išlaikytų pagarbą vieni kitiems. Ypač pakantūs turėtų būti jau patyrę vietiniai vairuotojai, kuriems nuo rugsėjo eisme reikės judėti kartu su mažesnę vairavimo patirtį turinčiais bei iš kitų miestų ir miestelių atvykusiais jaunais vairuotojais“, – sakė pašnekovas.

Saugaus eismo ekspertas pabrėžė, kad pastebėjus kito vairuotojo klaidą nereikėtų naudoti garso signalo, jei tai nebūtina, kad pavyktų išvengti eismo įvykio. Jis akcentavo, kad tokiais atvejais reikėtų pasistengti išlaikyti didesnį atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio ir taip pasirūpinti savo bei kitų saugumu.

Svarbu įvertinti pokyčius

Pašnekovas pabrėžė, kad atėjus rugsėjui sėdintieji prie vairo taip pat turėtų didesnį dėmesį skirti besikeičiančioms eismo sąlygoms, o kartu įvertinti, kad esant šlapiai kelio dangai ilgėja stabdymo kelias. Numatyta, kad esant geroms eismo sąlygoms vairuotojai iki priekyje esančios transporto priemonės turėtų laikytis pusei greičio prilygstančio atstumo. Tai reiškia, kad jei važiuojama 50 km/val. greičiu, tai palaikomas atstumas iki važiuojančiojo priekyje turėtų būti 25 metrai. Vis dėlto, kai eismo sąlygos tampa sudėtingesnės – pradeda lyti, susidaro rūkas ar lauko temperatūra drastiškai krinta, vairuotojai turėtų palaikyti pasirinktam greičiui lygų atstumą, tad minėtu atveju tai būtų 50 metrų.

Viena esminių vairuotojų klaidų yra tai, kad nusidriekus spūstims ir subjurus orams atstumą nuo priekyje esančio transporto ima mažinti, nors turėtų būti priešingai – atstumas turėtų didėti. Ne mažiau svarbu, kad prastėjant orams vairuotojai nelauktų lapkričio, kada vasarines padangas reikės keisti į žiemines, ir jau dabar įvertintų, ar subjurus orams ir pasunkėjus eismo sąlygoms turimos padangos galės tinkamai atlikti savo darbą ir netaps priežastimi, kodėl nepavyks išvengti eismo įvykio.

Saugaus eismo ekspertas atkreipė dėmesį, kad norint užtikrinti kelionių saugumą ypač svarbu pasirūpinti tinkama automobilio technine būkle ir jau dabar patikrinti, ar valytuvai tinkamai nuvalo priekinį stiklą, ar dėl salono filtro nerasoja langai, o žibintai tinkamai apšviečia kelią.

Atšvaitai keliaujantiems

Svarbu ir tai, kad prasidėjus rugsėjui miestuose išauga ne tik automobilių, bet ir alternatyvių transporto priemonių vairuotojų skaičius, todėl asmenys, nusprendę keliauti dviračiais ar elektriniais paspirtukais, pirmiausia turėtų užtikrinti savo matomumą ir pasirūpinti papildomomis saugumo priemonėmis – apsaugomis bei saugos šalmu. Tiesa, pastaroji priemonė yra privaloma nepilnamečiams, tačiau kartu labai rekomenduojama suaugusiems eismo dalyviams. Pašnekovas taip pat atkreipė dėmesį, kad prasidėjus rudeniui ne mažiau svarbu, jog savo matomumu pasirūpintų ir keliaujantieji pėsčiomis.

Tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai pirmiausia turėtų sudaryti sąlygas automobilių vairuotojams juos pamatyti, taip pat visus veiksmus atlikti tik įsitikinę, kad važiuojantieji automobiliais juos mato. Bet koks spontaniškas išbėgimas ar išvažiavimas į važiuojamąją kelio dalį gali baigtis tragedija, todėl labai svarbu, kad tėvai savo atžaloms paaiškintų, kaip saugiai eiti per kelią. Vairuotojai taip pat turėtų prisiminti, jog artėjant prie pėsčiųjų perėjos reikia atleisti akceleratoriaus pedalą ir sumažinti greitį, kad prireikus pavyktų laiku sustabdyti automobilį.

Rekomenduojami video