Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Planuoja naują automobilių mokestį – kai kam teks mokėti šimtus ar tūkstančius eurų

Jau netrukus Seimui bus pateikti svarstyti įstatymų pakeitimai, kuriais greta dabartinio transporto priemonių registracijos mokesčio atsiras ir mokestis jų naudotojams. Priklausomai nuo turimo automobilio taršos, už jį gali tekti pakloti ir kelis šimtus ar per tūkstantį eurų.

Ketvirtadienį automobilių taršos mokesčio pakeitimus pristatė aplinkos ministras Simonas Gentvilas ir susisiekimo ministras Marius Skuodis. S. Gentvilas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje transporto priemonių keliama tarša yra daug didesnė nei kitose Europos šalyse. Esą didesnis automobilių taršos apmokestinimas yra reikalingas tam, kad keistųsi žmonių įpročiai ir kad galiausiai gyventų sveikiau.

Be to, anot ministro, šiųmetė kaitra Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse akivaizdžiai įrodo pasaulinį klimato atšilimą. Dėl to irgi reikalinga skatinti keisti įpročius, kad naudotis automobiliais norėtųsi mažiau. Planuojama, kad dabar taikomą transporto priemonių registracijos mokestį, mokamą kaskart pasikeičiant savininkui, reikės mokėti tik vieną kartą – į Lietuvą įvežant automobilį iš užsienio. Greta jo atsiras naudojimosi automobiliu mokestis – jį reikės mokėti kiekvienais metais.

Pagal pristatytą pasiūlymą, tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas bus apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal 2 automobilių techninius parametrus – kuro naudojimo efektyvumą (kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui) ir oro taršos koeficientą, tai yra EURO standarto kriterijų. Vienas dėmuo – tai EURO standartas ir kuro rūšis, nuo kurių priklauso aplinkos kokybė miestuose. Antras dėmuo – kuro vartojimo neefektyvumas, tai yra anglies dioksido išmetamas kiekis vienam nuvažiuotam kilometrui. Šiuo atveju taršos riba lieka tokia pati kaip iki šiol – tai yra 130 g CO2/km, o tarifo augimas prasideda nuo statistinio vidurkio – 160 g CO2/km ribos.

Kam kiek reikės mokėti

Ministerija taip pat pateikia kelis pavyzdžius, kaip bus apmokestinami konkretūs automobilių modeliai. Pavyzdžiui, už VW Golf (2007 m., dyzelinas, 1.9l variklis 77 kW CO2: 140 g/km) registracijos mokestis bus 354 eurai, o naudojimo mokestis 89 eurai. Už BMW 3 (2006 m., dyzelinas, variklis 2.0l 120 kW CO2 153 g/km) registracijos mokestis bus 387 eurai, naudojimo mokestis 97 eurai. BMW 5 (2013 m, varomas dyzeliu su 2.0 l 135 kW varikliu ir CO2 134 g/km emisija) registracijos mokestis bus 295 eurai, o naudojimo mokestis: 74 eurai. Dar senesniems ir taršesniems automobiliams registravimo ir naudojimosi mokesčių suma galės viršyti ir 1 tūkst. eurų.

Kam bus taikomos mokesčio lengvatos

Daugiavaikėms šeimoms ir neįgalų vaiką auginančioms šeimoms, kurioms objektyviai reikia didesnių – todėl įprastai taršesnių – automobilių, numatoma 50 proc. naudojimosi mokesčio lengvata. Lengvata naudosis šeimos kortelę turinčioms šeimos vienam automobiliui (šeimos kortelę turi 21 tūkst. šeimų). 5 metų pereinamasis laikotarpis su 50 proc. lengvata nustatomas ir pensinio amžiaus – 65 metų vairuotojams. Lengvata taikoma iki 2027 m. ir tik vienam automobiliui. Ji bus pritaikyta 207 tūkst. vairuotojų (12 proc.)

Pereinamasis laikotarpis iki 2024 m. pabaigos visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 m. „Regitros“ duomenimis, šiais metais kas mėnesį transporto priemonių registracijos mokestis sumokamas už 20–30 tūkst. automobilių. Gyventojai ir įmonių sumokama suma siekia 2–3 mln. eurų kiekvieną mėnesį.

Rekomenduojami video