Jei skirtingais degalais varomų automobilių kaina būtų vienoda, trečdalis šalies gyventojų persėstų prie hibridinių automobilių vairo, o penktadalis rinktųsi elektromobilius. Nuo masinio jų pirkimo kol kas sulaiko didelė kaina ir ribota techninė infrastruktūra, ypač kalbant apie elektromobilių įkrovimo vietų trūkumą šalyje.
Tai parodė gegužės 27–birželio 6 d. atlikta reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa. Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausoje dalyvavo 1010 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
„Apklausa parodė, kad žmonės linkę rinktis tvaresnius automobilius, o nuo masinio jų pirkimo kol kas sulaiko tik didesnė kaina ir kiek ribota techninė infrastruktūra, ypač kalbant apie elektromobilių įkrovimo vietų trūkumą šalyje. Greičiausiai todėl į pirmąją vietą ir iškopė hibridiniai automobiliai – jie leidžia derinti skirtingas kuro rūšis, taip keliones padarydami ekonomiškesnes ir patogesnes“, – teigia Zbignev Podskorbis, tyrimą inicijavusio BRC „Autocentro“ pardavimų vadovas.
Pašnekovo teigimu, nuo elektromobilių pirkimo šiuo metu gali atbaidyti ir tai, kad šalyje kol kas nėra gerai išvystytas įkrovimo stotelių tinklas, ypač užmiesčiuose. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, Lietuva yra tarp penkių mažiausiai elektromobilių įkrovimo prieigų turinčių Europos šalių – 0,2 tokios prieigos šimtui kilometrų.
Šiuo metu šalyje yra per 360 viešųjų arba pusiau viešųjų įkrovimo prieigų, tačiau, Susisiekimo ministerijos duomenimis, iki 2030 m. Lietuvoje jų turėtų atsirasti iki 6 tūkst.
„Besirenkantieji grynuosius elektromobilius paprastai įvertina, kokį atstumą nuvažiuoja darbo dienomis, tolimesnių kelionių metu, kaip dažnai jiems gali tekti elektromobilius įkrauti ir ar maršrute yra pakankamai įkrovimo vietų. Kadangi įkrovimo galimybių trūkumas gali kelti nepatogumų, optimalia išeitimi tampa įkraunami hibridiniai automobiliai“, – sako Z.Podskorbis.
Iki 2022 m. liepos 1 d. Lietuvoje iš viso buvo užregistruota daugiau nei 6 tūkst. elektra varomų klasės lengvųjų automobilių ir per 43,5 tūkst. elektra / benzinu varomų lengvųjų automobilių. Didžiausią Lietuvos keliais važinėjančių automobilių dalį sudaro varomi dyzeliniu kuru – per 1,1 mln., benzinu – daugiau nei 375 tūkst. automobilių.
VL