Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Nugalėjo „Mercedes-Benz“, o daugiausiai prizų susišlavė „Hyundai“

Jubiliejiniuose 25-ąjį kartą surengtuose Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose geriausiu 2022 metų automobiliu paskelbtas naujos kartos C klasės „Mercedes-Benz“, o antrąją vietą užėmęs elektromobilis „Hyundai IONIQ 5“ laimėjo dar trijose specialiose kategorijose. Bendrai šie rinkimai itin sėkmingi buvo „Hyundai“ atstovams – jie pelnė net 4 specialiuosius apdovanojimus.   

Vyko įtempta kova

Šeštadienį Vilniuje įvykusiame rinkimų finale virė labai atkakli kova. Ji virė ne tik tarp atskirų modelių, bet ir tarp tradiciniais degalais varomų automobilių bei elektromobilių. Kitų metų geriausiu Lietuvos automobiliu išrinktas „Mercedes-Benz“ vos keliais balais aplenkė du elektromobilius.   

Susumavus dešimties komisijos narių balsus, galutiniai rezultatai yra tokie: „Mercedes-Benz C-Class“ – 45 balai, „Hyundai IONIQ 5“ – 41 balas, „Škoda Enyaq iV“ – 39 balai, „Hyundai Tucson“ – 37 balai, „Ford Mustang Mach-E“ – 35 balai, „Nissan Qashqai“ – 31 balas, „Audi e-tron GT“ – 22 balai.

Be to, „Hyundai IONIQ 5“ tapo „Metų elektromobiliu 2022“,  jis pelnė prizą už geriausią dizainą ir „Metų inovacijos“ titulą – šiame automobilyje čia panaudota V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik kitą elektros prietaisą (pavyzdžiui, žoliapjovę), bet ir kitą elektromobilį. Taip pat septynvietis „Hyundai Santa Fe“ visureigis išrinktas metų šeimos automobiliu.

„Audi e-tron GT“ taip pat gali pasigirti specialiųjų apdovanojimų gausa: jis tapo „Tautos automobiliu“, kurį rinko portalo 15min.lt skaitytojai. Šiuose rinkimuose karščiausia kova vyko tarp „Audi e-tron GT“, „Škoda Enyaq iV“ ir „Volkswagen ID.4“ modelių. Taip pat šis modelis paskelbtas verslo klasės automobiliu ir turinčiu efektyviausius stabdžius.

„Metų multimedijos“ titulą pelnė C klasės „Mercedes-Benz“, o miesto visureigio vardą užsitarnavo „Nissan Qashqai“ modelis.

Sportiškiausiu modeliu tapo „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, o „Metų vairo“ prizą už geriausius pasiekimus užsienyje vykusiose automobilių sporto varžybose ir Lietuvos vardo garsinimą jose iškovojo „drifto“ atstovas Benediktas Čirba, aplenkęs Benediktą Vanagą ir Joną Karklį. 

Ieškant trūkumų, prisikabinti būtų galima prie kiekvieno finalininko: ir dėl netradicinių, tačiau ne itin patogių durelių atidarymo sprendimų, ir dėl sensorinių jungiklių vairuotojų darbo vietoje pertekliaus ar per mažo lietimui jautrių valdiklių paviršiaus ploto, ir dėl per garsiai birbiančio variklio, ir t. t.

Iš pirmų lūpų

Komisijos nariai turėjo ne tik paskirstyti 25 balus tarp 7 automobilių, bet ir argumentuoti savo pasirinkimą. „Technikos kiemo“ skaitytojams siūlome kelių komisijos narių sprendimo argumentus.

„Tikriausiai nė vienuose rinkimuose nebuvo taip, kad beveik visiems finalinio septintuko modeliams norėčiau skirti po lygiai balų. Mano manymu, aiškaus lyderio tarp jų nėra. Na, gal šiek tiek mažiau balų duočiau „Audi e-tron GT“, kuris yra labai nišinis ir brangus, bet pelnytai pateko į septintuką dėl neeilinių techninių sprendimų, padėjusių suderinti sportiškumą ir komfortą“, – sako Dainius Leonavičius.

Jo manymu, ieškant trūkumų, prisikabinti būtų galima prie kiekvieno finalininko: ir dėl netradicinių, tačiau ne itin patogių durelių atidarymo sprendimų („Hyundai IONIQ 5“, „Ford Mustang Mach-E“), ir dėl sensorinių jungiklių vairuotojų darbo vietoje pertekliaus ar per mažo lietimui jautrių valdiklių paviršiaus ploto („Hyundai Tucson“), ir dėl per garsiai birbiančio variklio („Mercedes-Benz C-Class“), rinkimams pristatomos modifikacijos kainos („Škoda Enyaq iV“,„Audi e-Tron GT“) ar santykinai per mažo atstumo ilgoms kelionėms viena įkrova, kai gamintojai automobilį pozicionuoja kaip šeimyninį (trys SUV elektromobiliai) ir t. t.

„Ford Mustang Mach-E“ (3 balai), „Hyundai IONIQ 5“ (4 balai) ir „Škoda Enyaq iV“ (4 balai), D.Leonavičiaus manymu, yra lygiaverčiai konkurentai. Tiek vidaus erdve, tiek komfortu, tiek važiavimo savybėmis, tiek nuvažiuojamu atstumu viena įkrova.

„Škoda Enyaq“ iš šios trijulės išsiskiria elektros energijos vartojimo efektyvumu, ergonominiais sprendimais ir galimybe būti pigesniu (yra galimybė pasirinkti tris baterijų dydžius ir atitinkamai susikomplektuoti pigiausią variantą iš šių trijų septintuko modelių).

„Hyundai Ioniq 5“ žavi originalia, išskirtine išvaizda, salono sterilumu ir greitos įkrovos galimybe.

„Ford Mustang Mach-E“ iš jų išsiskiria pagreičio savybėmis. Taip pat ir išvaizda abejingų nepaliks.

Miesto visureigiai

Kalbėdamas apie du konkurentus iš kompaktinių SUV segmento, – „Hyundai Tucson“ (4 balai) ir „Nissan Qashqai“ (5 balai), – D.Leonavičius pripažino, kad jo simpatijos labiau linko prie „Nissan Qashqai“.

„Šis modelis neturi kažkokios labai išskirtinės savybės, tačiau jis subalansuotas labiau, nei jo konkurentas. Mano manymu, jis ir toliau gali vadintis etaloniniu pavyzdžiu šioje SUV klasėje. Nors „Hyundai Tucson“ viduje atrodo moderniau ir šiuolaikiškiau, bet „Nissan Qashqai“ multimedijos ir prietaisų valdymas man atrodo paprastesnis ir lengvesnis. Jame daugiau fizinių mygtukų, o ir liečiamųjų valdiklių plotas ekranuose yra didesnis, tad įjungti norimą funkciją yra lengviau ir greičiau. Ypač įvertinus standoką korėjiečio pakabą“, – kalba pašnekovas.

Jo teigimu, „Hyundai Tucson“ gali būti valdomas azartiškiau, jo pakaba labiau subalansuota geriems, lygiems keliams, o su „Nissan Qashqai“ geriau jautiesi, jei tenka važiuoti žvyro ar miško keliuku. Abu jie, pristatyti rinkimuose, yra lengvieji hibridai, taigi – su ne visai tradiciniais varikliais, bet ir ne visiškai elektriniai.

Vokiški modeliai

„Sparnuotu posakiu „mersedesas – ir Afrikoje yra mersedesas“ – taip galėčiau apibendrinti pojūčius važiuojant šiuo automobiliu. Šiuolaikiškas, modernus, komfortiškas, su puikiausia (tarp besivaržiusių rinkimuose) multimedijos sistema ir jos ekranu. Vienintelis minusas – silpniausias šio modelio gamos 1,5 l variklis (toks buvo pristatytas rinkimams), kuris, turint galvoje kuriamą įvaizdį, yra šiek tiek per garsus, o automatinė pavarų dėžė galėtų būti labiau su juo suderinta. Galbūt kitoks įspūdis būtų su tikru „mersedesiniu“ 2 litrų darbo tūrio varikliu“, – vertina D.Leonavičius.

„Audi e-Tron GT“, pasak komisijos nario, – tai sportiškumo ir greičio įsikūnijimas, neeliminuojantis komforto. Važiuodamas juo nepaliauji stebėtis jo inžinierių įdiegtomis galimybėmis prisitaikyti prie kelio dangos ir, žinoma, pagreičiu. Be to, jis yra greičiausiai įkraunamas tarp visų šių metų rinkimų elektromobilių ir gali būti labai efektyvus elektros  baterijos energijos naudojimo požiūriu.

„Nors jis pelnytai pateko į finalinį rinkimų septintuką dėl neeilinių techninių sprendimų, padėjusių suderinti sportiškumą ir komfortą, tačiau tai yra nišinis modelis, kurio kaina ne daug kam įkandama“, – reziumuoja pašnekovas.

Balsavo už progresą

Kitas komisijos narys – Valdas Valiukevičius – teigia, jog balsavo už technologijas ir progresą. Dėl to daugiausiai balų skyrė elektromobiliams – jie padarė labai didelį progresą, palyginti su tuo, kas buvo rinkoje prieš 3 ar 5 metus. Tačiau jie dar nėra tobuli – turėtų būti lengvesni, važiuoti toliau, turėti mažiau nedidelių trūkumų.

Didžiausias elektromobilių trūkumas, pasak V.Valiukevičiaus, yra jų kaina.  

„Štai, „Hyundai“ ir „Škoda“ elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek „Mercedes-Benz C“. Tokiu atveju tegyvuoja „Mercedes“! Nes tai bene tobuliausias septintuko narys, turintis benzininius, dyzelinius ir hibridinius variklius, važiuojantis solidžiai, turintis labai modernią ir sykiu paprastą multimediją“, – tvirtina pašnekovas.

Jo manymu, vienas tobuliausių šių metų elektromobilių yra „Audi“, kuris techniškai yra įspūdingojo „Porsche Taycan“ pusbrolis. Tobulas kūnas, galinga širdis. Jeigu tik gali sau leisti mokėti šiuos pinigus – puikus pasirinkimas.

Nesuprato „Mustang“

„Hyundai Tucson“ ir „Nissan Qashqai“ galbūt nublanksta šalia modernių elektromobilių, tačiau tai yra būtent tie automobiliai, kurių rytoj bus pilnos gatvės, kuriais važinėsime artimiausiu metu. Nes „Tucson“ beveik dvigubai pigesnis už „Ionic 5“.

V.Valiukevičius pastebi, jog „Nissan Qashqai“ nuolatos buvo savo klasės lyderių grupėje, o „Tucson“ padarė didžiulį šuolį. Ypač sėkmingai pasidarbavo dizaineriai. Jų dėka „Tucson“ šiandien yra labai geidžiamas automobilis. Tačiau palyginus juos tarpusavyje, vertinant  vairavimo tikslumą, pakabos darbą, salono kokybę, laimi „Nissan“.

„Atsiprašau, bet aš nesupratau „Ford“ eksperimento su elektriniu „Mustang“. Su riaumojančiu dykumų žirgu „Mustang“ jį sieja tik pavadinimas ir silueto detalės. Žinoma, tai labai modernus daikčiukas su labai dideliu ekranu, siekiančiu pralenkti „Tesla“. Ir, žinoma, jis sulauks pirkėjų, norinčių išsiskirti. Neabejoju, kad bus labai laukiamas Los Andžele ir kituose „žaliosios mados“ besivaikančiuose miestuose“, – įspūdžiais dalijasi V.Valiukevičius.

Rekomenduojami video