Praėjusią savaitę Vilniuje, Kareivių gatvės sankryžoje, įrengtas pirmasis Lietuvoje viešajam transportui skirtas šviesoforo signalas. Vilnius pirmasis pritaikė šią Kelių eismo taisyklių (KET) naujovę miesto gatvėse. Svarbu, kad sekcija nebūtų painiojama su pagrindiniais signalais, nes dega tik balta spalva juodame fone.
Viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija nedaro jokios įtakos judantiems automobiliams. Ji suteikia prioriteto teisę pirmam pajudėti išskirtinai tik viešajam transportui.
Kareivių gatvėje įrengta šviesoforo sekcija veikia taip: kai pagrindinio šviesoforo signalas žalias, sekcija tuo metu neveikia, todėl autobusai ir troleibusai važiuoja degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui; kai pagrindinio šviesoforo signalas raudonas, įjungiama papildoma sekcija viešajam transportui ir jis pajuda pirmiau, kol automobiliai stovi prie pagrindinio šviesoforo ir laukia žalio signalo.
Tokių šviesoforo sekcijų, skirtų viešajam transportui, jau įrengta Skandinavijos šalyse, Vokietijoje, Estijoje ir kitose valstybėse. Ši KET naujovė gali ne tik palengvinti viešojo transporto eismą, bet ir prisidėti prie tvarumo, ekologijos sumažinant autobusų degalų sąnaudas.
Kareivių gatvės sankryžoje įrengtas pirmasis viešojo transporto „prioritetas“ leis daryti išvadas, ar toks funkcionalumas gerina viešojo transporto maršrutų greitį ir kokią tiesioginę naudą suteikia autobusų ir troleibusų judėjimui.
Šviesoforo signalas, skirtas viešajam transportui, gali išspręsti jo judėjimą sudėtingose vietose. Kareivių gatvės sankryža yra jokių konflikto taškų neturinti vieta, tačiau galima tokią sekciją įrengti ir kitose vietose.