Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Naudoti elektromobiliai Europoje pinga: ar kainų kritimas pasieks ir Lietuvą?

Vairuotojams, svarstantiems apie naudoto automobilio įsigijimą, pastarojo meto tendencijos pagrindinėse Europos rinkose teikia vilčių, ypač tiems, kas dairosi į elektrines transporto priemones. Nors bendra vidutinė naudotų automobilių kaina vasarį fiksavo nežymų augimą, didžiausios Europos automobilių prekybos platformos „AutoScout24“ duomenys rodo ryškų naudotų elektromobilių atpigimą.

Šie pokyčiai itin aktualūs Lietuvai, nes didžioji dalis naudotų automobilių į mūsų šalį atkeliauja būtent iš Vakarų Europos.

Vasario mėnesio duomenys rodo, kad vidutinė naudoto automobilio kaina Europoje, „AutoScout24“ platformoje, siekė 23 507 eurus – tik 0,6 proc. daugiau nei sausį. Tačiau, lyginant su praėjusių metų vasariu, kaina yra 2,5 proc. mažesnė.

Kur kas reikšmingesni pokyčiai matomi atskiruose segmentuose:

·         Elektromobiliai: vidutinė naudoto elektromobilio kaina per mėnesį krito net 1 330 eurų ir vasarį siekė 29 575 eurus.

·         Privačių pardavėjų pasiūlymai: automobiliai, parduodami tiesiogiai privačių asmenų, atpigo 3,18 proc., o vidutinė jų kaina nusileido iki 11 599 eurų – daugiau nei 1 tūkst. eurų mažiau nei prieš metus.

·         Benzininiai automobiliai: jų kainos išliko stabilios, sumažėjusios vos 58 eurais iki 18 537 eurų.

Ką Europos tendencijos reiškia Lietuvos pirkėjui? Lietuva yra stipriai priklausoma nuo naudotų automobilių importo iš tokių šalių kaip Vokietija, Nyderlandai, Belgija ar Prancūzija. Todėl kainų pokyčiai šiose rinkose anksčiau ar vėliau atsiliepia ir pas mus. Kaip anksčiau yra pastebėję rinkos ekspertai, būtent stabilizavusis naujų automobilių gamybai ir išaugusi pasiūla Vakarų Europoje sudaro palankesnes sąlygas Lietuvos pirkėjams rasti geresnius sandorius.

Staigus vidutinės elektromobilių kainos kritimas reiškia, kad šios transporto priemonės palaipsniui tampa prieinamesnės platesnei auditorijai. Vien šioje platformoje siūloma rinktis iš daugiau nei 2,5 tūkst. naudotų elektromobilių (daugiau nei 300 tūkst. automobilių pasiūlymų).

Mažėjančios elektromobilių kainos Europoje gali pagreitinti jų plėtrą ir Lietuvoje. Tai gera žinia ir platformoms, kurios padeda klientams rasti ir parsigabenti automobilius – krintančios kainos didina klientų susidomėjimą ir galimybes įsigyti modernias transporto priemones.

Taip pat mažėjančios privačių pardavėjų kainos signalizuoja apie didesnę derybinę galią pirkėjams, ieškantiems pigesnių automobilių variantų tiesiai iš savininkų Europoje.

Be kainų, svarbus veiksnys yra rinkos aktyvumas. Vasarį, palyginti su praėjusiais metais, Europoje augo tiek automobilių pardavimai tarp privačių asmenų (5 proc.), tiek iš įmonių vartotojams (4,7 proc.). Tai rodo gyvą rinką ir potencialiai didesnę automobilių pasiūlą importui.

Nors tendencijos Vakarų Europoje nuteikia optimistiškai, ypač elektromobilių pirkėjus, galutinės kainos Lietuvoje visuomet priklauso ir nuo vietinių veiksnių – transportavimo kaštų, registracijos mokesčių dydžio, importuotojų veiklos bei paklausos pačioje Lietuvoje. Tačiau akivaizdu, kad bent jau preteksto pigesniems sandoriams Europoje šiuo metu yra daugiau.

VL

Rekomenduojami video