Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Lietuvos „Metų automobilio“ balsavime – daug netikėtumų

Koks geriausias automobilis, kurį galima būtų nusipirkti šiuo metu? Ką reiškia geriausias? Kiekvienam geras ar blogas gali būti skirtingas, priklausomai nuo poreikių, pomėgių ir požiūrio. Tačiau kartais pagalba iš šalies ir ekspertų pasakymas, jog tai geras pasirinkimas, yra itin laiku ir vietoje.

Nepaisant naujovių, tradicijos išsaugotos, praėjusio penktadienio vakarą iškilmingai paskelbtas ir „Tautos automobilio 2024“ nominacijos nugalėtojas, įvardytas ir „SoliTek Metų elektromobilis 2024“, išrinktas sportiškiausias automobilis, pajėgiausias 4 x 4 kategorijos modelis bei kiti nugalėtojai.

Trys geriausieji

Jei iki šiol 10 komisijos narių rinkdavo TOP 7 (kaip ir pasauliniuose rinkimuose), tai šį kartą visi 30 automobilių buvo suskirstyti į tris grupes: iki 40 tūkst. Eur, iki 60 tūkst. Eur ir nuo 60 tūkst. Eur.

Pirmoje kainų grupėje į finalą pateko toks trejetukas: „Nissan X-trail“, „Renault Austral“, „Hyundai Kona“. Susumavus komisijos balsus, paaiškėjo nugalėtojas – „Nissan X-trail“.

Antroje kainų grupėje iki 60 tūkst. Eur į finalą pateko: „Peugeot 408“, „Honda ZR-V“, „Toyota Prius Plug-In Hybrid“. Susumavus rezultatus, paaiškėjo nugalėtojas – „Toyota Prius Plug-In Hybrid“.

Trečioje kainų grupėje (nuo 60 tūkst. Eur) išrinkti trys finalininkai: „Hyundai Ioniq 6“, „Lexus RX“, „Mercedes-Benz“ E klasė. Nugalėtoju komisija išrinko „Mercedes-Benz“ E klasė.

Nuomonės išsiskyrė

Tačiau kartais pagalba iš šalies ir ekspertų pasakymas, jog tai geras pasirinkimas, yra itin laiku ir vietoje. Todėl šiandien apžvelgsime, kokie automobiliai pateko tarp Lietuvos geriausių, kurie buvo geriausiai įvertinti Europos metų automobilių rinkimuose ir skirsime šiek tiek dėmesio geriausiai vertinamiems elektromobiliams.

Štai komisijos pirmininkas Valdas Valiukevičius rašo: „Šį kartą balsuoju gana radikaliai, laikydamasis principo: visi yra geri, bet žinau savo geriausią. Tad visuose balsavimuose laikiausi formulės 8:1:1, aiškiai išskirdamas savo favoritą ir duodamas jam didesnes galimybes. Ir atsiprašau likusių už lyderio, nes jie verti smarkiai daugiau.“

Iki 40 tūkst. Eur

„Nissan X-Trail“ (8 balai)

Netikėtai malonus atradimas iš „Nissan“: turi ir daro viską. Tai ir malonus kasdienis automobilis, minkštai ir švelniai važiuojantis miesto gatvėmis, ir visureigis, be sunkumų įveikiantis bekelės klastas. Naujoviška hibridinė pavara leidžia maloniai pajusti elektrinių variklių trauką, tylų važiavimą bei degalų ekonomiją. Tiesa, jau teko girdėti nusivylusių pirkėjų skundų, kad šaltuoju metų laiku benzino sąnaudos gerokai padidėja. Kelią į pergalę nutiesė solidžios salono medžiagos ir biudžetinio automobilio kaina. Visu tuo automobilis išsišoka iš kitų „grupiokų“.

„Renault Austral“ (1 balas)

„Renault“ mano skalėje tvirtai stovi antroje vietoje, nepaisant mano paskirto balų skaičiaus. Puikus, erdvus ir gražus automobilis. Jis geras, jam kelių milimetrų pritrūko lenkiant „Nissan“. Tačiau „Nissan“ labai geras.

„Hyundai Kona“ (1 balas)

Aš jautrus dizainui. Šių metų „Hyundai“ eksperimentai man visiškai nepriimtini. „Kona“ priekinė dalis, interjeras, sakykime, visai nieko, tačiau galiniai žibintai, o ne...

Iki 60 tūkst. Eur

„Toyota Prius“ 8 balai

Dar vienas atradimas iš Japonijos. Pirmiausia, visus stebina dizainas. Galų gale „Toyota“ pavyko! Agresyvus, sportiškas automobilio priekis priverčia visus kitus pasitraukti greitkelyje, lyg išvydus atlekiantį „McLaren“.

Patiko automobilio važiavimo savybės: solidus, tylus važiavimas, stabilumas, puikios degalų sąnaudos. Visada vertinu naujoves, tad man patiko ir modernus automobilio salonas. Jis suręstas iš gana kietokų plastmasių, tačiau jos malonios ir akiai, ir lietimui. Be abejonės, tai geriausias visų laikų „Prius.“

„Peugeot 408“ (1 balas)

Smagus miesto automobiliukas, dailus prancūzų dizainas. Sakyčiau, netgi pats harmoningiausias dizainas iš visų automobilių gamintojų. Jie sugeba padaryti modernius automobilius nenukrypdami nuo savo stiliaus.

„Honda Z-RV“ (1 balas)

Didesnysis CR-V man labiau patiko, aš asmeniškai balsavau už jį, bet naujokas irgi neblogas, tvirtai suręstas miesto visureigiukas.

Per 60 tūkst. Eur

„Mercedes -Benz“ (8 balai)

Netgi senesnės kartos E klasė, stojusi į šį konkursą, būtų tarp lyderių. Švelniai pakeistas išorės dizainas, interjeras perkrautas ekranais – duoklė modernizmui. Padaryti dar didesnių ekranų turbūt jau neįmanoma, tad nuo šiol kelias į priekį – kelias atgal.

Konkursui pateiktas automobilis komisijos narius erzino vangoku 2 litrų benzininiu varikliu, kuris, nuspaudus dešinę koją, ima piktai kaukti. Tačiau žinome, kad naujoji E klasė turi ir geresnių agregatų, taip pat ir dyzelinių. Mersedesiškas plaukimas išliko ir tai yra pats komfortiškiausias šios klasės automobilis.

„Lexus“ (1 balas)

Labai gaila, kad gavome tokios komponuotės automobilį, nes variklis su pavarų dėže nuolat pykstasi, varikliui trūksta galios, jis urzgia piktai ir garsiai, kaip ir „Mercedes-Benz“. Teko girdėti, kad yra turbo motoras su kitokia dėže ir kad tai yra žymiai geriau.

O šiaip, man tai yra pats geriausias ir gražiausias visų laikų RX. Pirmą kartą šį modelį galiu pavadinti gražiu. Harmoningas ne tik išorės, bet ir vidaus dizainas, maloniai nuteikiantis kokybiškomis medžiagomis.

„Hyundai Ioniq 6“ (1 balas)

Taip, šis automobilis važiuoja gerai, jis gali toli važiuoti, neprisilietęs prie rozetės, deja, yra du labai dideli minusai: kaina ir dizainas. Jis dar nėra „premium“ segmento automobilis, kad kainuotų per 60 tūkst. Eur. Dizainas – bene pats nesėkmingiausias šios markės eksperimentas.

Pažvelkite į galinę dalį: tai seno „Porsche“ subjaurotas užpakalis su dvigubu spoileriu, o ne... Man labai apmaudu, kad „Hyundai“ dizaineriai, sukūrę įspūdingą, unikalaus dizaino „Ioniq5“ toliau nevystė šios temos.

Kita nuomonė

Tuo tarpu kitas komisijos narys, „Verslo žinių“ žurnalistas Linas Butkus, turi kitokią nuomonę:

„Nissan X-Trail“ (2 balai)

Medaus statinė su šaukštu deguto. Puikiai išbaigtas automobilis yra solidus, patogus, praktiškas ir puikiai valdomas, nepaisant 2 t svorio. Be to, argumentuotai įkainotas. Žemą balą daviau dėl maždaug 9 l/100 km siekiančių degalų sąnaudų (turėjau galimybę bandyti įvairiais režimais ir stebėjau kolegų pasivažinėjimus), kurios šios klasės hibridiniam automobiliui yra nepriimtinos. Tai – aplinkybė, kurią būsimiems pirkėjams būtina įvertinti.

„Renault Austral“ (3 balai)

Komplimentai „Renault“ strategams, dizaineriams ir inžinieriams, siekusiems pataikyti į vieno populiariausių segmentų klientų poreikių dešimtuką. „Austral“ sudomina nuo pirmo žvilgsnio, pradžiugina subalansuotu kainynu, siūlo pakankamai platų versijų pasirinkimą. Būtų galima priekabiauti, norint daugiau kokybės pojūčio, daugiau akustinio ir pakabos komforto. Tiesa, baziniai varikliai nenustebins nei galia, nei taupumu.

„Hyundai Kona“ (5 balai)

Jeigu „Konos“ stilius pasirodytų priimtinas, tai būtų automobilis, prie kurio sunku priekabiauti. Solidus, galingas, ekonomiškas, praktiškas, puikiai įrengtas automobilis už patrauklią kainą. Įvertinant jo segmento populiarumą, „Kona“ turi visas prielaidas būti bestseleriu.

4060 tūkst. Eur

„Toyota Prius“ ( 4balai)

Jeigu nepastebėtume, kad „Prius“ yra labai brangus, nesiūlo absoliučiai jokio versijų pasirinkimo ir nebėra toks praktiškas, kaip pirmtakai, tai būtų viena įdomiausių metų naujienų automobilių rinkoje. Įkraunama hibridinė sistema yra galinga ir išskirtinai taupi, mašina – solidi, puikiai valdoma, gerai įrengta ir neįtikėtinai traukianti dėmesį. Dėl to „Prius“ dabar galima vertinti kaip nišinį 4 durų kupė modelį aktyvaus vairavimo mėgėjams.

„Peugeot 408“ (4 balai)

Labai įdomus automobilio formatas, pateiktas neeilinio stiliaus kėbule savaime atrodo kaip patraukli prekė.

408-asis yra smagus ir įdomus automobilis, kurio didžioji blogybė yra labai ribota variklių versijų gama: joje tėra pigūs, silpni ir ne itin ekonomiški baziniai varikliai ir vos ne 10 tūkst. Eur brangesnė įkraunama hibridinė pavaros sistema. Todėl jam verkiant reikia dar bent vieno tarpinį segmentą užimančio variklio. Be to, nepakenktų pagerinti tiek pakabą, tiek akustinį komfortą.

„Honda ZR-V“ (2balai)

ZR-V iš pirmo žvilgsnio atrodo patraukliai, yra gerai įrengtas. Tačiau jis turi daugybę labai stiprių konkurentų, tarp kurių neatrodo galintis kuo nors išsiskirti. Be to, atrodo, kad „Honda“ ignoruoja garso izoliacijos reikšmę.

„Hyundai Ioniq 6“ (4 balai)

Turbūt pirmas atvejis, kai elektromobilį matau kaip galimą geriausią metų automobilį. Labai pažangi elektros pavara, puikus valdymas ir dinamika. Erdvus salonas, gausi įranga, puikus komforto lygis. Netgi bagažinė, nors ir neįspūdinga, yra pakankama ir kelionėms.

Avansu tikiuosi, kad „Hyundai“ paseks kitų didžiųjų elektromobilių gamintojų pėdomis ir pakoreguos „Ioniq 6“ kainą, kuri dabar nėra konkurencinga. Tada šiam modeliui atsivers jo tikrosios galimybės rinkoje.

„Lexus RX“  (3 balai)

„Lexus“ jau senokai rodo, kad gali kaip lygus konkuruoti su geriausiais vokiškais automobiliais. RX dabar yra solidus, komfortabilus ir puikiai valdomas, o jo hibridinės pavaros sistemos diktuoja pasaulinius standartus. Puiki įranga, argumentuotos kainos, pavyzdinė garantija ir išliekamoji vertė.

„Mercedes-Benz E“ (3 balai)

Žanro klasikas šįkart pateikė tai, ko buvo galima tikėtis – pavyzdinį komfortą ir valdymą, daug pažangios įrangos. Nuvylė hibridinės sistemos degalų sąnaudos, kurios, išsikrovus akumuliatoriams, siekia 10 l/100 km.

„Hyundai Kona Electric“ (4 balai)

Naujoji „Kona Electric“ yra nepalyginamai solidesnė, pažangesnė ir praktiškesnė už savo populiarų pirmtaką. Neabejoju, kad tai bus vienas populiariausių elektromobilių tiek pas mus, tiek kitose rinkose.

„Mercedes-Benz EQE“ (2 balai)

„Mercedes“ vėl rodo, kaip turi atrodyti patys patogiausi elektromobiliai, ir jie tai daro taip, kaip niekas daugiau nesugeba. EQE atrodo kaip mažesnė ir pigesnė, bet tarsi ir ne blogesnė didžiojo EQS SUV versija.

Mažiau balų daviau tik dėl to, kad jų nebeliko nuo dviejų „Hyundai“. Mano įsitikinimu, šiuo metu didesnę vertę rinkoje kuria platesniems vartotojų sluoksniams tinkami elektromobiliai.

Rekomenduojami video