Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Labiausiai nuvertėję automobiliai: anksčiau – tik turtingiems, dabar – kiekvienam

Kaip rodo patirtis, lietuviai automobilius renkasi pagal praktiškumą, taupumą ir patikimumą. Į likutinę vertę atsižvelgiama mažiau, tačiau norint susigrąžinti bent dalį išleistos sumos, apie tai verta pagalvoti prieš perkant automobilį. Kartu su lankomiausiu transporto priemonių skelbimų portalu „Autoplius.lt“ pasiaiškinkime, kurie modeliai nuvertėjo labiausiai.

Kokie modeliai labiausiai pasiduoda laikui? Statistika rodo, kad labiausiai nuvertėjantys automobiliai – prestižinio segmento flagmanai, tokių gamintojų kaip „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ir kt.

Neapsigaukite – ne visi šių gamintojų automobiliai pasižymi itin sparčiu vertės kritimu. Kalba eina apie prabangių modelių versijas, kurios gamintos masiniu būdu. Tokie automobiliai buvo labai geidžiami, taąiau juos dėl didelės kainos galėjo įsigyti tik pasiturintys vairuotojai.Kai kurių jų likutinė vertė po dešimtmečio siekia mažiau nei 10 proc. sumos, už kurią jie buvo nupirkti nauji. Kodėl taip atsitiko?

Naudotų automobilių rinkoje veikia keli dėsniai, kurie lemia automobilių kainas. Tai pasiūla – kuo ji didesnė, tuo labiau spaudžia kainą žemyn. Pavyzdžiui, pirmos kartos „Audi A8“ pagaminta per 105 tūkst. vnt., antros kartos – jau daugiau nei 150 tūkst. vnt.

Antra priežastis – vidutinis patikimumas. O pagrindinė priežastis – vairuotojai bijo didelių sąskaitų už priežiūrą ir remontą. Kaip buvo minėta, tautiečiai automobilius renkasi pagal taupumą ir praktiškumą, o prestižinio segmento automobiliai pasižymi nemažu variklio tūriu, tad kasdienės išlaidos vien degalams, jei važinėjama nemažai, būna pakankamai didelės.

„Jeigu vis dėlto nusprendėte įsigyti tokį automobilį, pirmasis patarimas būtų nesirinkti paties pigiausio modelio iš tuo metu parduodamų. Būtų protinga apžiūrėti artimesnę nei vidutinę rinkos kainą turinčius automobilius. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį į ridą – kuo ji didesnė, tuo labiau išaugs eksploatacinės išlaidos. Automobilio būklę taip pat gali atspindėti ir serviso knygelė, tad jei ji neužpildyta, tikėtina, jog savininkas kai kuriuos darbus atlikinėjo arba savo rankomis, arba neautorizuotuose servisuose ar net garažuose. Taip sutaupoma, tačiau kartais – patikimumo sąskaita“, – kalba ekspertas Matas Buzelis.

„Audi A8“. Prieš 10 metų nuriedėjęs nuo konvejerio „Audi“ flagmanas A8 kainavo 70–128 tūkst. eurų, priklausomai nuo versijos – tai buvo pats brangiausias šio gamintojo sedanas. Dabar tokių metų automobilio vertė prasideda nuo 5 tūkst. eurų, t.y. 14–25 kartus pigiau.

„Žmonės sako, kad tokius automobilius vairuoti nėra taip smagu, kaip būti jais vežamais. Daugiausiai kainuodavo „L“ versijos, kurios indikuoja, kad tai – modeliai su prailgintu kėbulu. Tokie nauji automobiliai naudojami reprezentuojant net ir aukščiausiuosius valstybės vadovus. Tačiau po 10 metų neprailgintą A8 versiją gali įsigyti dažnas vairuotojas. Tik klausimas, ar jam to tikrai reikia“, – pasirinkimą komentuoja pašnekovas.

BMW 7 serija (E65 kėbulas). Prieš 12–13 metų šio naujo automobilio kaina siekė 60–117 tūkst. eurų, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Šiandien tokį didybe spinduliuojantį BMW galima įsigyti tik už 4 tūkst. eurų.

„7 serijos BMW – „Audi A8“ konkurentas, todėl taip pat buvo gaminamos ir prailgintos versijos. Tai labai patogus ir komfortiškas automobilis. Brangiausi 760 modeliai turėjo V12 variklius bei privalumus, apie kuriuos pasvajotų net pirma klase lėktuvu „Airbus A320“ skrendantys keleiviai“, – teigia M.Buzelis ir priduria, kad šis modelis pateko į aukščiau minėtų dėsnių mėsmalę.

„Mercedes-Benz CL500“. Prieš 13–14 metų naujas sportinis CL klasės „Mercedes-Benz“ automobilis kainavo 95–140 tūkst. eurų, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Dabar tokio, daugiau nei 10 metų senumo automobilio kaina prasideda nuo 6,2 tūkst. eurų. CL – sportinis kupė, gamintas ant S klasės „Mercedes-Benz“ platformos. Iš esmės tai – S klasės kupė su kitu pavadinimu. Labai galingas automobilis, kurio pačios greičiausios CL65 AMG versijos V12 varikliai su dviem turbokompresoriais generuodavo net 612 AG ir 1000 Nm.

„Dėl triženklio sukimo momento skaičiaus, entuziastai juokaudavo, jog paspaudus CL65 AMG akceleratorių iki galo, žemė ima suktis greičiau arba lėčiau, žiūrint, važiuojama į rytus ar vakarus“, – juokauja M.Buzelis.

„Volkswagen Phaeton“. „Volkswagen“ gamos viršūnėje buvusio naujo modelio vertė prieš gerą dešimtmetį siekė 60–121 tūkst. eurų, priklausomai nuo pasirinktos versijos. Dabar tokį sedaną galima įsigyti vos už 4,1 tūkst. eurų. „Phaeton“ naudoja tą pačią platformą, kaip ir „Audi A8“. Patys geidžiamiausi modeliai – su galingais dyzeliniais varikliais, nors tokios versijos dažniausiai būna brangesnės už benzinines.

„Vokietijoje tokius automobilius renkasi žmonės, kasdieniu maršrutu įveikiantys didesnius atstumus. Ilgesnėse kelionėse „Phaeton“ nevargina, važiuoja atpalaiduojančiai, kaip koks kruizinis laivas“, – privalumus vardija specialistas.

Visi šie automobiliai, nepriklausomai nuo jų kainos, nupirkti iš gerų rankų, turėtų veikti metų metus. Gamintojas savo flagmanus stengiasi sukurti taip, kad šie paliktų kuo geresnį įspūdį ir džiugintų vairuotoją bei keleivius net ir po dešimties metų. Svarbiausia – atsakingai ir taktiškai išsirinkti.

Rekomenduojami video