Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Kuris variklio alyvos parametras svarbiausias: žinoti vien klampumą nepakanka

Ekspertai pastebi – automobilių gamintojai alyvos tiekėjams kelia vis aukštesnius reikalavimus, todėl rinkoje atsiranda vis daugiau alyvos rūšių. Jei anksčiau, norint teisingai pasirinkti alyvą, pakakdavo žinoti jos klampumo klasę, šiandien to nepakanka.

Kiekvieno automobilio variklis reikalauja tinkamos alyvos, kuri užtikrina jo ilgaamžiškumą. „Dažniausiai automobilių vairuotojai alyvą renkasi pagal tokius kriterijus kaip patikimumas, kokybė ir kaina, o sprendimą neretai nulemia ir vairuojamos transporto priemonės rūšis, variklio galingumas bei pačios alyvos sudedamosios dalys – komponentai“, – sako jau daugiau nei dešimtmetį automobilių priežiūra užsiimantis Mariaus Bagdonavičiaus.

Jis pastebi, kad kiekviena alyva turi unikalių savybių, į kurias nereikia žiūrėti pro pirštus. Alyva yra skirstoma į mineralinę bei sintetinę, be to, vienos yra sukurtos optimaliam naudojimui dyzeliniuose varikliuose, o kitos – benzininiuose.

„Tačiau dalis vairuotojų alyvą vis dar perka savarankiškai prekybos centruose, visiškai neatsižvelgdami į tai, kad nors alyva yra sintetinė, jos specifikacija gali visiškai netikti jų automobiliui“, – pasitaikančias klaidas vardija ekspertas.

M.Bagdonavičiaus teigimu, labai svarbu suprasti, kad kiekvienas automobilių gamintojas alyvai kelia skirtingus reikalavimus: „Vieni orientuojasi į variklio apsaugą nuo susidėvėjimo, kiti – į degalus taupančią mažo klampumo alyvą. Tad kad variklis dirbtų idealiai, alyva turi atitikti konkrečius gamintojo reikalavimus.“

Rinkoje atsirandant vis daugiau alyvos rūšių, pasirinkti tinkamos sudėties alyvą vairuotojams gali tapti tikrai sunku. Alyvos ir tepalų gamintojo „TotalEnergies“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis pastebi, kad norint teisingai pasirinkti alyvą, nebepakanka žinoti vien jos klampumo klasę – pirmiausia būtina įvertinti automobilio, kuriam alyva bus skirta, tipą.

„Štai, vien mūsų asortimente galima aptikti net devynis alyvos tipus, priklausančius tai pačiai 5W-30 klampumo klasei. Viena alyva bus pagaminta taip, kad atitiktų „Peugeot-Citroen“ reikalavimus benzininiams ir dyzeliniams „Euro 4“ ir 5 varikliams, o kitos sudėtis atitiks naujausią „Renault“ standartą benzininiams ir dyzeliniams „Euro 6“ varikliams“, – pavyzdį pateikia A.Husiatynskis.

Ekspertai primena, kad renkantis alyvą reikia vadovautis atitinkamo variklio gamintojo tipo patvirtinimo simboliu, kuris būna atspausdintas ant alyvos etiketės. Šio tipo patvirtinimo reikalavimus galima rasti automobilio naudotojo vadove. Pasak specialistų, jeigu susiklosto tokios aplinkybės, kad neturite galimybių patikrinti, kokia alyva įpilta į jūsų variklį, o situacija tikrai kritinė, alyvos geriau įpilti, nei toliau važiuoti su per mažu jos kiekiu.

„Įvykus kritinei situacijai ir sumaišius dvi skirtingų rūšių alyvas, automobilio variklis iš karto tikrai nesuges – svarbiausia, kad tokiais atvejais alyvą rinktumėtės bent jau tos pačios klampumo klasės, o grįžę neužmirštumėte kuo skubiau ją pakeisti atitinkančia variklio gamintojo patvirtinimą“, – pataria M.Bagdonavičius.

Rekomenduojami video