Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Keliuose atsirado dar 56 vidutinio greičio matuokliai

Valstybinės reikšmės keliuose ėmė veikti dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos. Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai, tikrinantys greitį 81-ame kelio ruože, ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose.

Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio įmokos, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą. Planuojama, kad kitais metais valstybinės reikšmės keliuose bus įrengta dar 50 vidutinio greičio matavimo sistemų (iš viso 100 įrenginių).

Anot Remigijaus Lipkevičiaus, valstybinės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcija vadovo, būtent tokia greičio kontrolės sistema padeda ne tik formuoti, bet ir lavinti vairuotojų įprotį rinktis nuolatinį saugų greitį.

„Skirtingai nei momentinio greičio matuokliai, priverčiantys pristabdyti greičio mėgėjus konkrečioje probleminėje kelio vietoje, vidutinio greičio matavimo sistemos, kai greitis matuojamas kelių ar keliolikos kilometrų ruožuose, ugdo ilgalaikį vairuotojų saugaus greičio įgūdį“, – sako direktorius

Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklas Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.

Nors vidutinio greičio matuokliai jau veikia, panašu, kad daliai greičio mėgėjų tai nė motais – per pirmąjį šių metų nustatyta beveik 12 tūkst. pažeidėjų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė sako, kad greičio viršijimas yra vienas iš pagrindinių pažeidimų, o dažnu atveju ir skaudžių eismo įvykių priežastis.

„Neturėtume akcentuoti nė vieno metų laiko – Kelių eismo taisyklių reikalavimų privalome paisyti bet kuriuo paros metu, kiekvieną dieną, ar tai būtų vasara ar žiema“, – aiškino D.Žilinskė.

Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus Kelių direkcijos parengtose greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų yra vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ir eismo įvykių skaičius. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.

VL


Rekomenduojami video