Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Ilgalaikė garantija – vienas svarbesnių argumentų pirkti tiek naują, tiek naudotą automobilį

Prieš 15 metų ant „Kia Auto“ atstovybės pastato sostinės Ukmergės gatvėje atsirado provokuojantis užrašas „7 metai garantijos – tas pats kaip 2 metai, tik geriau“. Tai buvo aiškus iššūkis visiems toje pačioje gatvėje įsikūrusiems automobilių pardavėjams – „Audi“, „Volkswagen“, „Volvo“, „Renault“, „Opel“ ir kitiems, – kurie siūlė tris kartus trumpesnę garantiją. Ambicingas „Kia“ sprendimas tikrai padėjo jiems įsitvirtinti rinkoje, tačiau kiti gamintojai turi savų argumentų.

Įžengė labai drąsiai

Istoriškai Europos automobilių gamintojai buvo nuolatiniai inovuotojai, diktuojantys viso pasaulio madas ir tendencijas dėl nuolat diegiamų pažangių technologijų, užtikrinamo našumo, dizaino ir saugumo pažangos. Senojo žemyno prekių ženklai davė toną viso pasaulio bendrovėms.

Tarp jų buvo ir įmonių, kurios pirmenybę nuolat teikė savo automobilių tvirtumui ir patikimumui. Kas negirdėjo 1990 metų posakių apie „Volvo“ iš ketaus“ ar „amžinąjį „Mercedes-Benz“?

„Audi“ pirkėjai paprastai keičia automobilį kas 3 metus, todėl ilgas garantinis laikotarpis jiems nėra didelis privalumas. O perkantieji „Kia“ ja paprastai nusiteikę važinėti gerokai ilgiau“, – net prieš 15 metų samprotavo „Audi“ atstovai.

Tuo tarpu „Kia“ atstovybei nuo pat įžengimo į Lietuvos rinką vadovaujantis Gintaras Kaukėnas pateikė savo logiką: „Jeigu žmogus per metus nuvažiuoja vidutiniškai 20 tūkst. km, suprantama – mūsų suteikiama 7 metų arba 150 tūkst. km ridos garantija tampa labai rimtu argumentu.“

Bėdas išryškino japonai

Vertinant technikos patikimumą, Europos gamintojų reputacija nebuvo visiškai nepriekaištinga. Tai ypač išryškėjo, kai tiek Senąjį žemyną, tiek Šiaurės Ameriką užplūdo japoniški automobiliai.

Iš pradžių japonų gamintojai buvo laikomi nesubtilių, kartais – netgi gremėzdiškų ar tiesiog keistų modelių kūrėjais, bet netrukus jie greitai pakilo į įvairiausių patikimumo reitingų viršūnes. Tai leido Tolimųjų Rytų prekių ženklams ne tik sustiprinti savo lyderystę rinkose, bet ir įsitvirtinti vairuotojų pasąmonėje kaip patikimumo sinonimas.

Kita panaši banga atūžė iš Pietų Korėjos. Šiandien Pietų Korėjos prekių ženklai yra tarp pasaulio lyderių, nors devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje vaizdas buvo visiškai kitoks. Patys pirmieji jų bandymai įsiveržti į pasaulines rinkas nebuvo sėkmingi. Vis dėlto, iš naujo įvertinę vartotojų lūkesčius, Pietų Korėjos gamintojai nusprendė savo sėkmę statyti ant kokybės ir precedento neturinčios garantijos sistemos pamatų.

„Nėra ko slėpti – skambūs tokių korėjiečių, kaip „Hyundai“ ar „Kia“, 5–7 metų garantijų pažadai iš pradžių buvo sutikti gana skeptiškai. Daug kam jie atrodė net įtartini – galbūt reikia kažką skaityti mažomis raidelėmis sutarties apačioje? Prireikė šiek tiek laiko, tačiau vėliau tapo aišku, kad tie pažadai buvo ne iš piršto laužti. Ne be europiečių pagalbos šiuolaikinio dizaino, pažangios inžinerijos ir ilgalaikės garantijos derinys galiausiai leido jiems užimti visiškai kitas pozicijas Europoje“, – prisimena „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.

Kas sudaro gerą garantiją?

Gera garantija apima visapusišką automobilio dalių ir mazgų skaičių, pasižymi pagrįsta trukme ir aiškiai signalizuoja apie gamintojo įsipareigojimą siekti kokybės. Automobilių savininkams tai reiškia, kad jų investicijos bus apsaugotos nuo nenumatytų problemų. Konkurencingoje rinkoje stipri garantija gali būti lemiamas veiksnys pirkėjams, ypač tiems, kurie teikia pirmenybę ilgalaikiam patikimumui ir mažoms priežiūros išlaidoms.

Daugelis gamintojų patobulino savo garantijų sąlygas, tačiau apskritai jos vis dar kuriamos atsižvelgiant į pirmųjų savininkų poreikius, ypač į tų, kurie naudojasi nauju automobiliu nuo 3 iki 5 metų ir paskui jį keičia. Tai, žinoma, yra pozityvi tendencija, nes niekas nenori, kad transporto priemonės priežiūros kaštai ketvirtaisiais ar penktaisiais naudojimo metais staiga pašoktų iki dangaus. Visi nori nuspėjamų išlaidų per visą naudojimo laikotarpį.

„Tad štai, jeigu garantija išsitęsia iki 6 ar 7 metų, tai jau siunčia signalą tiems vairuotojams, kurie transporto priemones keičia rečiau arba ieško solidžios investicijos naudotų automobilių rinkoje. Jeigu pirmasis savininkas neviršijo nustatyto ridos limito, galimybė įsigyti 5 metų senumo automobilį su tebegaliojančia gamykline garantija yra neabejotinai patraukli“, – dėsto E.Babelis.

Nuo 2 iki 7 metų

Naujiems automobiliams suteikiama garantija jau senokai tapo savaime suprantamu dalyku: ji atspindi gamintojų pasitikėjimą savo kūriniais ir užtikrina, kad nurodytu laikotarpiu transporto priemonė nesuges. O jeigu vis dėlto sugestų, garantijos sąlygose nurodytus techninius nesklandumus gamintojas ištaisys savo sąskaita.

Įprastai rinkos standartas neviršija 5 metų arba nuvažiuotų 100 tūkst. km garantijos. Tačiau yra ir nuokrypių. Pavyzdžiui, vokiškų „premium“ prekių ženklų trijulė „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ suteikia tik 2 metų garantiją.

Tai paaiškinama tuo, kad prabangūs modeliai pasižymi gausybe technologijų ir sudėtingų techninių sprendimų, kurie gali kelti rūpesčių ateityje. Iš dalies dėl to šių markių pirkėjams siūloma už papildomą mokestį pasirinkti garantijos pratęsimą.

Nauda – ir vėlesniems savininkams

Pasaulio ir Baltijos šalių pardavimo lyderė „Toyota“, kuri suteikia 3 metų ar 100 tūkst. km ridos garantiją, nesenai žengė dar toliau – pasiūlė „Toyota Relax garantija – iki 10 metų“. Tai reiškia, kad kiekvienam naujam ir naudotam „Toyota“ modeliui gali būti taikoma iki 10 metų „Toyota Relax“ garantija.

Įsigijus naują automobilį, 10 metų periodas apima „Toyota“ 3 metų gamyklinę gamintojo garantiją, kuri įsigalioja nuo automobilio registracijos dienos. Pasibaigus gamyklinės gamintojo garantijos galiojimui, įsigalioja „Toyota Relax“ garantija, jei reguliarieji priežiūros darbai atliekami oficialiose „Toyota“ atstovybėse Baltijos šalyse.

Kaskart atlikus darbus oficialioje Toyota atstovybėje, automobiliui suteikiama 12 mėnesių garantija, kol automobilis pasieks 185 tūkst. km ridą arba jam sukaks 10 metų (kas pirmiau). Tai – iki šiol precedento neturėjęs atvejis.

Ekspertai atkreipia dėmesį į dar vieną aspektą – ilgesnė garantija gali padidinti automobilio vertę ateityje, jį parduodant. Įprastai vairuotojai įsigytas naujas transporto priemones keičia kas 3–5 metus, tad daugumos automobilių garantija jau būna pasibaigusi. Pavyzdžiui, 7 metų garantiją turinčio automobilio savininkai, remiantis tokiu skaičiavimu, gali pasikeisti net keletą kartų ir išsaugoti gamintojo įsipareigojimus.

Todėl naudotų automobilių apžvalgas nuolat rengiantis V.Kudarauskas pataria atkreipti dėmesį į garantijos sąlygas: kam ji galioja, ar suteikia platesnę naudą, ar taikoma tik kažkuriam automobilio komponentui.

„Bet kokiu atveju turėti garantiją visada yra geriau, nei jos neturėti. Kiek tai svarbu pirkėjui, tikriausiai dažniausiai priklauso nuo jo poreikių ir galimybių. Pavyzdžiui, lietuviams tai tikrai didelis privalumas, nes perkant 4 ar 5 metų senumo automobilį, kurio kaina jau yra ganėtinai patraukli, dar gauti ir gamintojo garantiją tikrai yra geras dalykas“, – apibendrina pašnekovas.

„Pririštas“ pirkėjas

Bet kuriam asmeniui, perkančiam automobilį ir norinčiam išvengti netikėtumų ateityje, būtina labai įdėmiai perskaityti garantijos sąlygas. Be to, reikia tiksliai išsiaiškinti, ką slepia šie skaičiai.

Pavyzdžiui, kėbulo garantija nuo kiauryminio prarūdijimo. Daugelis gamintojų garantuoja, kad automobilio kėbulas per 12 metų kiaurai nesurūdys. Tačiau dauguma automobilių savininkų pamiršta, jog norint, kad ši garantija galiotų, kasmet būtina atvykti pas įgaliotąjį atstovą apžiūrėti kėbulo ir tai pažymėti serviso knygelėje.

Kokioms detalėms suteikiama garantija, labai smulkiai išvardyta garantijos sąlygose. Jos yra skirtingos ir priklauso nuo automobilio gamintojo. Paprastai garantija suteikiama visiems mazgams ir agregatams, išskyrus savaime susidėvinčias automobilio dalis – dirželius, tepalus, skysčius, sankabą, akumuliatorių, padangas, oro kondicionieriaus užpildą.

Ilgas garantinis laikotarpis – vienas iš būdų privilioti pirkėjus ir parodyti, kad gamintojas visiškai garantuotas, jog tiekia gerą gaminį. Jis naudingas ne tik pirkėjui, bet ir pardavėjui: jis savotiškai „pririša“ automobilio savininką prie oficialaus serviso, nes turi jame lankytis nuolat nustatytais intervalais.

Prieš džiaugdamiesi ilgu garantiniu laikotarpiu, automobilio pirkėjai turėtų susižinoti, kaip dažnai teks atvykti į servisą (kas 15, 20 ar 30 tūkst. km), kiek kainuos garantinė apžiūra ir detalės.

Visi oficialūs gamintojų atstovai žino šiuos skaičius ir privalo pateikti pirkėjui. Pavyzdžiui, dauguma nusipirkusiųjų naują „Renault“ modelį garantinės apžiūros turi atvažiuoti tiktai kas 30 tūkst. km arba kartą per dvejus metus. „Volvo“ savininkai į servisą turi užsukti kas 20 tūkst. km, vairuojantieji japoniškus ar „Ford“ automobilius – kas 15 tūkst. km.

Rekomenduojami video