Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Griežtesnės automobilių saugumo bandymų taisyklės pažėrė netikėtumų

Vis griežtėjančios automobilių saugumo bandymų taisyklės baigiantis 2022-iesiems pažėrė netikėtumų. Nepriklausoma organizacija „EuroNCAP“, atliekanti automobilių saugumo bandymus, paskalbė praėjusių metų ataskaitą, kurioje bene labiausiai stebina kai kurių pripažintų Europos gamintojų nesėkmės ir aukšti Kinijos automobilių saugumo vertinimai.

Naujos tendencijos

„EuroNCAP“ generalinis sekretorius Michaelas van Ratingenas pasidžiaugė organizacijos 2022 metų rezultatais ir pažadėjo, kad 2023-iaisiais saugumo protokolai „pateiks naujų įdomių iššūkių automobilių pramonei“.

Kaip rašoma organizacijos ataskaitoje, tarp ryškiausių praėjusių metų tendencijų yra sparti elektromobilių plėtra ir 7 naujų gamintojų, iš kurių 6 yra Kinijos, debiutas bandymuose.

Pažymima, kad automobiliuose vis dažniau naudojamos pagalbinės sistemos, padedančios neprarasti koncentracijos ir dėmesio. 2022 metais daugumoje „Euro NCAP“ įvertintų transporto priemonių (94 proc.) jau buvo įdiegta vairuotojų mieguistumo nustatymo sistema: 53 iš 61 atveju tai pasiekiama stebint vairo ir eismo juostos padėtį, o 9 automobiliuose sistema tiesiogiai seka vairuotojo akis.

Daugelio nuostabai nuolat savo bandymų metodiką atnaujinanti ir saugumo standartus kelianti „EuroNCAP“ be aukščiausio įvertinimo paliko debiutuojantį „Peugeot 408“, BMW i4, „Ford Puma“ ar Kinijoje gaminamą „Citroen“ kompanijos flagmaną – DS 9. Visi jie už saugumą pelnė 4 žvaigždutes iš 5 galimų.

Be abejo, tai vis dar leidžia demonstruoti solidžią vairuotojo, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugą, bet visi supranta, kad ką tik pristatytų automobilių gamintojų tikslas – aukščiausias įvertinimas.

Nustebino kinai

Įdomu tai, jog aukštai užkeltą prestižinės organizacijos saugumo kartelę peršoko kai kurios Kinijos gamintojų transporto priemonės ar masyvūs bekelės automobiliai.

Pavyzdžiui, aukščiausią, 5 žvaigždučių, reitingą gavo tokie Europos rinkai skirti Kinijoje gaminti modeliai kaip „Maxus MIFA 9“, „Chery Omoda 5“ ar „MG 4 Electric“.

Maksimalų saugumo įvertinimą gavo ir naujausios kartos „Ford Ranger“ modelis. Maža to, šis galiūnas dar ir susilaukė pagyrų už itin aukštą – 90 proc. balų – keleivių saugos įvertinimą.

Pagal šį rodiklį minėtas pikapas užėmė septintąją vietą tarp beveik septynių dešimčių 2022 m. išbandytų automobilių.

Naujovės – ir patikrose

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas Renaldas Gabartas atkreipia dėmesį, kad vis aukštesni automobilių saugumo reikalavimai atsispindi ir pamažu griežtėjančiuose techninių apžiūrų protokoluose.

Ilgesnę vairavimo patirtį turintys Lietuvos gyventojai turbūt pastebėjo, kad kas keletą vizitų į techninės apžiūros stotį atsiranda patikros naujovių, kurių dalis tiesiogiai susijusi su transporto priemonių saugumu.

Pokyčius, „Transekstos“ atstovo teigimu, lemia automobilių tobulėjimas. Kaip pavyzdį R.Gabartas pateikia minimalaus stabdžių efektyvumo rodiklį, kuris buvo atnaujintas dar 2012-aisiais.

„O štai nuo 2014-ųjų pabaigos per techninę pirmąkart įregistruotų automobilių apžiūrą pradėtos vertinti padangų oro slėgio stebėjimo sistemos ir elektroninė stabilumo kontrolės sistema“, – vardija jis.

Praneša avarijos vietą

Pašnekovo teigimu, naujesnės kartos automobilių variklio būklę kontrolieriai dabar tikrina tik kompiuteriniu būdu per diagnostinę jungtį (OBD). Atliekant OBD testą, analizuojami automobilio valdymo bloko atmintyje esantys duomenys ir sekami transporto priemonėje įrengtų daviklių rodmenys.

Anot R.Gabarto, jei visi davikliai yra sumontuoti ir nerodo klaidų, daroma išvada, kad automobilis atitinka gamintojo nustatytus techninius parametrus ir yra techniškai tvarkingas.

Būtent pagal tokį principą vertinama ir inovatyvi pagalbos iškvietimo sistema „eCall“.  

„Naujausia privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarkos korekcija – „eCall“ sistemos, turinčios automatiškai nusiųsti signalą pagalbos tarnyboms ir informuoti apie avarijos vietą, patikra“, – atkreipia dėmesį R.Gabartas.

Beje, „eCall“ darbą vertina ir „EuroNCAP“ specialistai. Ši sistema diegiama visuose naujuose Europos automobiliuose tam, kad būtų galima greitai reaguoti į avarijas, net jeigu vairuotojai negali patys informuoti specialiųjų tarnybų.

Tačiau saugumo bandytojų akiratyje didžiausias dėmesys vis dar skiriamas vertinimams, kaip automobiliui pavyksta išvengti eismo įvykio, o nepavykus, – kaip nuo traumų apsaugomi žmonės.

Rekomenduojami video