Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiSveikata
Atskirk pelus nuo grūdų
Konkursai
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Rubrika
Aistros, džiaugsmo ar prabangos spalva – visomis jomis dažomi automobiliai

Spalva yra labai svarbus bet kokio gaminio dizaino, logotipo estetikos ar bendro prekės ženklo įvaizdžio dalis.

Trys svarbiausios spalvos

Spalvos žmonėms kelia nevienodas asociacijas. Aistrą ir veržlumą reiškiančiai raudonai ar su džiaugsmu ir optimizmu siejamai geltonai sunku konkuruoti su prabangą ir solidumą simbolizuojančia pilka, ilgaamžiškumą ir išliekančią vertę perteikiančia juoda ar švarą ir tvarką primenančia balta.

Neatsitiktinai daugelyje industrinio dizaino kategorijų vyrauja trys pastarosios spalvos – jų įsigalėjimą lėmė gamybos unifikavimas ir per ilgus metus susiformavę vartotojų įpročiai.

Tai, kokį poveikį turi kryptingas dizainerių ir rinkodaros specialistų darbas, puikiai iliustruoja vien iš šviesiai žalio tono pasaulyje atpažįstami „John Deere“ traktoriai ar skaisčiai geltona „Caterpillar“ statybinė technika.

Svarbu praktiškumas

Audronė Drungilaitė, Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro vadovė, pastebi, kad didesnė spalvų pasirinkimo laisvė įprastai būdinga prabangos prekėms. Tuo metu žemesnės ir vidutinės kainos segmento produktams dažniausiai siūlomos vos kelios spalvos.

Be to, nors reklamose gali būti pateikiamos ryškiaspalvės gaminių versijos, didžioji dali vartotojų linkę rinktis achromatinius (juodą, baltą ir pilką) tonus. Nors dizaineriai ieško naujų spalvų panaudojimo galimybių, specialistės teigimu, ryškius atspalvius pritaikyti visuomet sunkiau.

„Svarbus yra ir praktiškumo veiksnys. Naujos technologijos leido išspręsti dalį su tuo susijusių klausimų, tačiau tarp vartotojų iki šiol gyvas įsitikimas, jog, pavyzdžiui, raudona spalva greičiau blunka ir reikalauja daugiau priežiūros. Žmonės nerimauja, kad, įsigijus ryškų automobilį ar kitą gaminį, jį reikės dažniau valyti ir plauti. Taip pat šiek tiek labiau gali matytis įbrėžimai“, – dėsto industrinio dizaino ekspertė.

Naują daiktą perkantys vartotojai dažnai iš anksto įvertina jo paklausą antrinėje rinkoje. Neutralios spalvos automobilį gali būti lengviau parduoti nei akį veriantį ryškų – tai itin juntama atokesniuose rajonuose.

Įvaizdis išlieka ilgam

Anot A.Drungilaitės, kiekviena nauja spalva reiškia papildomas išlaidas, nes reikia specialiai paruošti dažymo įrangą. Norint gaminius nudažyti skirtingais atspalviais, reikia pateikti bent minimalaus dydžio užsakymą. Pristatant produktą, reikia daugiau fotosesijų, papildomo polapio tinklalapyje ar katalogo puslapių.

„Spalvų parinkimą lemia rinkodaros strategija, dėl to kiekvienas prekės ženklas kelia tam tikras asociacijas.

Ryški spalva atkreipia vartotojų dėmesį ir ilgainiui tampa neatsiejama nuo prekės ženklo. Atitinkamai ir tų įmonių produktai bendroje rinkoje tampa lengviau atskiriami. Tarkime, dabar „Mazda“ automobiliai siejami su raudona spalva, per daugelį metų tapo įprasta matyti juodus G klasės „Mercedes-Benz“ visureigius ir geltonus „Lamborghini“ superautomobilius.

Sudėtingiau, nei atrodo

Pasak A.Drungilaitės, išgauti norimą atspalvį – rimtas iššūkis. Nors dizaineriai spalvas renka iš specialių palečių, pritaikytų skirtingiems paviršiams (metaliniams, mediniams, popieriniams, plastikiniams ir kt.), mažame plote spalva dažnai atrodo kitaip, nei nudažius visą objektą.

A.Drungilaitė pastebi, kad tam tikru metu ypač madingos spalvos neretai greitai užmirštamos – jų žmonės geidžia trumpą laiką. Jos žodžiais, pasitaiko atvejų, kai mados ar naujų interjero dizaino spalvų tendencijos išlieka aktualios vos vienus ar dvejus metus.

Šiuo metu populiarūs prigesinti smėlio, rusvi ir kiti žemės atspalviai. Dėmesį ekologijai perteikia žali ir mėlyni tonai. Čia vėlgi daug lemia asociacijos – siekiant elektromobilį išskirti iš aplinkos, dažniau naudojami su elektra siejami melsvi arba su ekologija susiję žalsvi atspalviai.

Rekomenduojami video