Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sunkvežimiu keliaujantis vokietis aplankė devyniasdešimt šalių

Kai 6,8 metro ilgio ir 3,8 aukščio apie 10 tonų sveriantis MAN sunkvežimis įriedėjo pro Nidos stovyklavietės vartus, į jį susmigo visų ten apsistojusiųjų akys. Tiesa, ne todėl, kad į Nidą tokie automobiliai užsuka retai – jų čia atvyksta kasmet. Nebuvo įmanoma nepastebėti sunkvežimio kabiną puošiančių lipdukų, žyminčių aplankytas šalis. Jų suskaičiavau net 89.

Vokietis verslininkas Rudigeris Krumreihnas, turintis savo laiptų gamybos bendrovę, kurioje pluša 40 darbuotojų, jau daugelį metų sunkvežimiu leidžiasi į ilgas keliones, kurių metu aplanko net tolimiausias šalis.

„Būdamas jaunas, į keliones važinėjau visureigiu „Land Rover“, vėliau įsigijau šį sunkvežimį, kad būtų patogiau keliauti su žmona, turinčia nedidelę sveikatos negalią“, – pasakoja pašnekovas. Ilgoms kelionėms ir sunkioms sąlygoms pritaikytu MAN TGM 4x4 sunkvežimiu jis lankėsi Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikos ir Azijos žemynuose. Kiekvieną aplankytą šalį žymėjo lipduku su jos vėliava.

„Dabar, kai pažiūriu į šias vėliavas, net pačiam malonu, nes kai kurių šalių šiuo metu jau nebegalėčiau aplankyti – Libijos, Sirijos, Irako. Galbūt skamba paradoksaliai, bet tuomet, kai šias šalis valdė diktatoriai, užsieniečiams jose buvo labai saugu keliauti, ypač tuo išsiskyrė Libija“, – šypteli vokietis.

Prieš daugiau nei dešimtmetį pagamintas sunkvežimis – lyg vieno kambario butas, kuriame prie pietų stalo gali susėsti 7 žmonės, o miegoti penki. Dviejų metrų aukščio gyvenamojoje dalyje yra viskas, ko reikia ir kelionei, ir poilsiui: patogios lovos su amortizatoriais ir specialių putų pripildytais čiužiniais, dušas, tualetas, virtuvės kampas su dideliu šaldytuvu, dujine virykle ir mikrobangų krosnele.

Keliaujančiųjų patogumui sunkvežimyje įrengtas jaukus halogeninis apšvietimas, yra televizorius su DVD leistuvu, žadintuvas, atskiras radijas kabinoje ir gyvenamojoje dalyje, oro kondicionavimo sistema. Nemažą tokio namo su ratais dalį sudaro įvairios talpyklos: 400 litrų švaraus vandens bakas, 180 litrų rezervuaras panaudotam dušo ir tualeto vandeniui, gamtinių dujų balionas gyvenamajai erdvei šildyti ir maistui ruošti

Šis sunkvežimis, naudojantis vidutiniškai 20–23 litrus dyzelino šimtui kilometrų kelio, turi du šių degalų bakus, kurių bendra talpa – 550 litrų. Įprastomis eismo sąlygomis automobilis varomas tik galiniais ratais, bet prireikus galima įjungti visus keturis ratus bei pažemintą pavarą.

Paklaustas apie tokio namo su ratais kainą, R.Krumreihnas nusišypso: „Tokie daiktai nėra pigūs, nes jie geri, kokybiški ir ilgaamžiai. Priklausomai nuo pagaminimo metų, ridos, įrangos, kitų duomenų, toks sunkvežimis gali kainuoti 80 tūkstančių eurų už 1986 metų modelį ir 250 tūkstančių už 2014 metų modelį. Reikėtų pastebėti, kad tokių sunkvežimių vertė metams bėgant krinta labai pamažu.“

Pasidžiaugęs svetingais mūsų krašto žmonėmis, prieš išvažiuodamas iš stovyklavietės, vokietis iškelia nykštį į viršų. „Manau, kad mes, vokiečiai, turime du geriausius daiktus, tai „Mercedes-Benz“ ir MAN. Vienu juo ir naudojuosi, kol galiu“, – dar tarsteli.

 

 

Rekomenduojami video