135 mln. eurų – tokia rekordinė suma praėjusiais metais buvo paklota už istorinį automobilį. Jei kažkam tai gali pasirodyti sunkiai suvokiama, visgi automobilių ekspertų tai nei kiek nestebina. Reti, išskirtiniai ir klasikiniai automobiliai ypač vilioja kolekcininkus, todėl aukcionuose jie nuolat gerina rekordus.
Tačiau kai kuriems modeliams tai negalioja. Štai, naujausias „Bentley“ pavyzdys įrodė, kad sukūrus išties išskirtinių modelių seriją, ji gali būti išpirkta net nepradėjus gamybos.
„Bentley Batur“ bus išleistas tik 18 vienetų tiražu. Tą patį galima pasakyti ir apie išskirtinį kabrioletą „Bentley Bacalar“, kurio bus pagaminta dar mažiau – vos 12 vienetų. Iškalbingas faktas – visi „Batur“ ir „Bacalar“ modeliai jau nupirkti. Tai modeliai, skirti retiems pasivažinėjimams su didele galimybe po kelerių metų juos parduoti už didesnę sumą.
„Batur“ – visiškai atskiras modelis su „Mulliner“ meistrų rankomis pagamintu kėbulu. Tuo išskirtinumai nesibaigia. Salono apdailai panaudota iki 210 gramų perdirbto aukso, gauto iš istorinio Birmingemo juvelyrikos kvartalo. Jis 3D spausdintuvu paverčiamas išskirtinio dizaino „Charisma Dial“ multimedijos valdikliu ir ikoniškomis „Organ Stop“ ventiliacijos angų valdymo svirtelėmis.
740 AG išvystantis W12 formos 6 litrų benzininis variklis „Batur“ pelno galingiausio kada nors britų gamintojo sukurto modelio titulą.
Šiuo metu aukcionuose klasikinių, praėjusio amžiaus viduryje pagamintų automobilių kainos siekia rekordines aukštumas. Brangiausiųjų sąrašuose – reti, išskirtinę istoriją turintys modeliai. Jie buvo vienetiniai ir anuomet.
Pavyzdžiui, 2022 m. viduryje 1955-ųjų „Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe“ buvo parduotas už 135 mln. eurų – tai pirmasis modelis, peržengęs 100 mln. kartelę.
„Visų pirma, automobilis turėtų būti investicija į savo emocijas. Kad tai būtų patinkantis eksponatas, kuris teiktų malonumą. O jau tada galima derinti pasirinkimą ir pagal finansinę vertę, kad ji augtų labiau nei infliacija. Tikėtina, kad vertę ateityje augins išskirtiniai labai ribotų serijų modeliai“, – pažymi klasikinių automobilių entuziastas Povilas Eitutis.