Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vyrų ir moterų imuninės sistemos skirtingos

Neseniai mokslininkai nustatė, kad kai kurios vyrų imuninės sistemos ląstelės veikia kitaip nei moterų, o kai kurios netgi tiesiogiai sąveikauja su lytiniais hormonais.

Dėl šių pastebėjimų galima iš dalies paaiškinti, kodėl kai kurios ligos vyrus paveikia labiau ir atvirkščiai.

Australijos Melburno universiteto tyrėjai galimai pasistūmėjo arčiau šio reiškinio paaiškinimo. Jie atrado ženklių vyrų ir moterų reguliacinių „T“ ląstelių skirtumų ir aptiko vietinio imuninės sistemos audinio ląstelių, kurios sąveikauja būtent su vyriškaisiais lytiniais hormonais.

Mūsų imuninė sistema veikia skirtingai ir priklauso nuo to, kokio amžiaus mes esame bei kokia mūsų sveikatos būklė.

Tačiau naujiena mokslui buvo tai, kad esama ženklių abiejų lyčių imuniteto skirtumų, ir tai gali būti ateityje naudinga žinia gydant ligas, skirtingai veikiančias vyrus ir moteris.

Taip pat patvirtinta, kad, nepriklausomai nuo lyties, tinkamai mūsų imuninės sistemos veiklai užtikrinti būtinos tam tikros maistinės medžiagos. Laikotarpiu, kai imuninės sistemos veiklą apsunkina tamsa, šaltis, stresas, gali būti naudinga vartoti maisto papildus ir jais papildyti mitybą.

Vitaminai D, C ir selenas yra vieni iš daugybės tinkamą imuninės sistemos veiklą užtikrinančių medžiagų. Žiemą gauti pakankamai vitamino D gali būti sunku, o su maistu gaunamo vitamino D kiekis nė iš tolo neprilygsta tam, kurį įsisaviname su vasaros saulės spinduliais.

Vitaminas D – riebaluose tirpus vitaminas. Preparato „D-Pearls“ sudėtyje yra biologiškai aktyvaus vitamino D3, ištirpinto šalto spaudimo alyvuogių aliejuje. Dėl to mūsų organizmas geriau įsisavina D vitaminą per žarnyną.

Kur kas didesnis iššūkis – su maistu suvartoti pakankamai seleno, kadangi mūsų platumų dirvožemyje jo yra nedaug. Tokiame dirvožemyje užaugintuose javuose seleno būna mažiau negu užaugintuose kitose pasaulio vietose.

Natūralūs seleno papildai (pavyzdžiui, seleno mielės) yra puikiai biologiškai įsisavinami. Patariama rinktis ir seleno papildus, kurių sudėtyje yra cinko – dar vieno imuninės sistemos veiklai reikalingo mineralo.

Rekomenduojami video