Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Traška sąnariai: ką tai gali reikšti?

Sąnarių traškėjimas gali pasirodyti gana įprastas reiškinys, kurį kiekvienas bent kartą gyvenime yra patyręs. Daugeliu atvejų tai nėra problema, tačiau retais atvejais toks sąnario skleidžiamas garsas gali signalizuoti apie sveikatos sutrikimus.

Kreipiasi vis jaunesni

Vaistininkė Vita Baužienė teigia, kad nereaguojant į kūno siunčiamus signalus, sąnario kremzlė gali vis labiau dilti, dėl ko gali grėsti sąnarių keitimo operacija ir darbingumo mažėjimas.

„Dėl traškančių sąnarių į mus dažniausiai kreipiasi jaunesni pacientai, kurie domisi, kas tai sukelia ir kokių priemonių reikėtų imtis. Tuo tarpu vyresni skundžiasi sąnarių skausmu ir patinimu, kurie sukelia jiems diskomfortą ir skausmą“, – sako V.Baužienė.

Gyvenimo būdo įtaka sąnarių sveikatai

Nors sąnariai traška vidutiniškai kas trečiam žmogui, vaistininkės teigimu, retas kuris į tai atkreipia dėmesį ar kreipiasi į specialistą. Traškėjimas ar braškėjimas atsiranda blogėjant sąnarių sutepimui, kai susidėvi kremzlės ir sąnario paviršiai pradeda vis labiau trintis vienas į kitą.

„To priežastys gali būti įvairios: darbo pobūdis – stovimas ar sėdimas darbas, klūpėjimas ant kelių ar dažnai daromi pritūpimai bei per didelis ar per mažas fizinis krūvis. Taip pat gali prisidėti netinkama mityba ar judėjimo stokos išprovokuotos sąnarių ligos, kai sutrinka sąnarių sutepamojo skysčio gamyba”, – teigia V.Baužienė.   

Neretai sąnario traškėjimas gali išduoti ir rimtesnes ligas, tokias kaip menisko plyšimas, artrozė, kelio sąnario uždegimas, degeneracinius pokyčius sąnariuose.

Padėti gali ir tinkami maisto papildai

Atsiradus sąnario traškėjimui ar skausmui, vaistininkė rekomenduoja apgalvoti savo kasdienio gyvenimo įpročius, įvertinti, kurie jų galėtų būti skausmo ar traškėjimo priežastimi ir stengtis juos pakeisti. Pavyzdžiui, jei trūksta aktyvumo, į dienotvarkę įtraukti pasivaikščiojimą, jei sportinis krūvis per didelis – atitinkamai jį sumažinti. 

„Skausmą laikinai gali numalšinti vaistai, tačiau reikėtų imtis ir didesnių kasdienio gyvenimo pokyčių. Su sąnariais susijusias problemas padės spręsti racionali mityba, fizinis aktyvumas ir maisto papildai, kurių sudėtyje turėtų būti gliukozamino, chondroitino, hialurono, I ir II tipo kolageno ir vitamino C. Kartu su šiais maisto papildais būtina vartoti mikroelementų bei antioksidantų preparatus“, – pataria V.Baužienė.

Vaistininkė nurodo, kad taip pat galima rinktis ir įvairius sąnario sveikatą gerinančius preparatus, kurie skirti normaliai sąnarių kremzlės funkcijai atstatyti. Tokių maisto papildų sudėtyje galime rasti kolageno, erškėtrožių vaisių koncentrato, raudonųjų vynuogių sėklų ekstrakto, vitaminų bei mineralų.

„Pavartojus tokios sudėties preparatus 5–6 savaites, būtina daryti pertrauką, o vėliau juos pakeisti kitos sudėties papildais, į kuriuos įeitų bosvelijų ekstraktas, hialuronas ir vitaminas C. Visgi sąnarių traškėjimui ar skausmui užsitęsus, reikėtų kreiptis į gydytoją specialistą. Jis gali skirti procedūras, kurių metu į sąnarį bus leidžiamas sąnario sutepimą pagerinantis hialuronas“, – nurodo vaistininkė V.Baužienė.

Geriausia prevencija – judėjimas

„Norint išvengti sąnarių ligų, be tinkamų maisto papildų bei visavertės mitybos, būtinas ir kasdieninis judėjimas. Dažnai senjorai, turintys sodą, vasarą pamiršta visus sąnarių negalavimus, nes daug juda ir mankštinasi dirbdami sode. Galima netgi įsigyti keturkojį, nes rūpinantis augintiniu jį teks kasdien kelis kartus išvesti pasivaikščioti“, – teigia vaistininkė.

Kai oro sąlygos judėjimui lauke nėra palankios, V.Baužienė pataria plaukioti baseine, eiti į sporto salę, o šiltuoju metų laiku važinėtis dviračiu, vaikščioti, bėgioti ar užsiimti kita mėgstama aktyvia veikla. Derinant judėjimą su sveika mityba ir nepamirštant papildų su kolagenu ir hialuronu, galima išlaikyti sąnarių sveikatą.

„Tačiau visada pacientams primenu, kad svarbu neperlenkti lazdos. Rekomenduoju judėti kiekvieną dieną po truputį, o ne kartą per savaitę aktyviai sportuoti keletą valandų. Išlipkite viena stotele anksčiau ir grįžkite namo pėsčiomis, rinkitės laiptus, o ne liftą, iki parduotuvės eikite pėsčiomis, darykite švelnius jogos pratimus. Prieš sportuodami apšilkite ir venkite skausmo“, – sako vaistininkė.

Rekomenduojami video