Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaGamtaKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Gamta
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Regėjimą galima pagerinti: tiesa tai ar mitas?

Ar galima pagerinti regėjimą, jei jau nešiojate akinius ar kontaktinius lęšius? Juk dažniausiai rinkoje siūlomi ir specialistų rekomenduojami maisto papildai, vitaminai akims, korekcijos priemonės yra skirtos tam, kad pristabdytų problemą, užkirstų kelią regėjimo prastėjimui ir padėtų išvengti diskomforto. Regėjimą pagerinti tikrai galima. Klausiate, kaip?

Akių mankšta

Labai reikšminga gero regėjimo profilaktikos priemonė, ypač aktuali tiems, kurie daug dirba kompiuteriu, skaito ir pan., yra akių mankšta. Sakysite, kuo pratimai akims gali būti naudingi? Pirmiausia jie lavina akių raumenis, antra, gerina koordinaciją. Maža to, jie padeda atsipalaiduoti ir pailsėti akims. O geriausia tai, kad pratimai akims labai nesudėtingi ir užima nedaug laiko, todėl tam reikės skirti tik kelias minutes per dieną. Pavyzdžiui, vienas iš reikšmingų pratimų – porą dešimčių kartų greitai pamirksėti. Visai nesunku, užims apie pusę minutės, bet nauda akims bus didžiulė. Jei dirbate kompiuteriu, skaitote, nueikite minutėlei prie lango ir pažvelkite į dienos šviesą arba įsižiūrėkite kelioms sekundėms į objektą tolumoje. O vienas paprasčiausių pratimų – akis stipriai užmerkite, o tada atmerkite, kartokite tai maždaug dešimt kartų. Pratimų akims yra daug, bet nebūtina daryti visų – galite pasirinkti tuos, kurie atims mažiau laiko, pastangų ir kuriuos nesunkiai atliksite savo darbo vietoje.

„Saulės vonios“

Kitas aspektas, įvardijamas kaip labai svarbus gerinant regėjimą, yra saulė. Vadinamoji saulės terapija labai reikšminga, nes būtent natūralioje dienos šviesoje akies tinklainė savo funkcijas atlieka geriausiai. Juk yra buvę, kad visą dieną praleidote patalpoje ir nematėte natūralios šviesos? Ar pamenate, koks jausmas tada išėjus į lauką? Akys markstėsi nuo dienos šviesos, gal net ašarojo. Natūrali šviesa labai reikalinga akims, bet kaip išvengti tokio diskomforto, sąlygojamo saulės spindulių? Tam ir rekomenduojama periodiškai atlikti saulės terapiją ir taip sumažinti akių jautrumą šviesai. Pavadinkime tai saulės voniomis akims – užsimerkite, pasisukite į saulę, kaip galima labiau atpalaiduokite raumenis ir pasilepinkite „saulės vonia“. Pradėkite nuo kelias sekundes trunkančių procedūrų. Šiek tiek pasukite galvą į šoną, kad saulė apšviestų akis iš visų pusių. Nepamirškite, esate užsimerkę! Pastebėsite, kad akyse, nors jos užmerktos, pradės mirgėti. Tada akis uždenkite delnais, kol mirgėjimas liausis, ir pakartokite šią procedūrą dar porą kartų. Tada atsimerkite ir pažvelkite į dangų (bet ne į saulę) ir lėtai po truputį sukite galvą į saulės pusę. Ši saulės terapija padės mažinti akių tinklainės jautrumą. Tikriausiai daugeliui kyla klausimas, o ką daryti, kai saulė nešviečia? Juk tikrai ne kasdien galime mėgautis jos spinduliais. Specialistų teigimu, gera saulės alternatyva – ryški lemputė. Šių saulės vonių naudą pagrindė oftalmologas iš Amerikos V. Beitsas, tris dešimtmečius tyręs žmogaus akis.

Deguonies reikšmė

Deguonis reikalingas ne tik kvėpavimui, ne mažiau reikšmingas jis ir akims. Labai svarbi gera kraujotaka akyse ir jų aprūpinimas deguonimi. Kaip galite tai padaryti? Paprastai – uždenkite akis delnais ir užmerkite stipriai vieną akį, tada – kitą. Mirksėkite maždaug po 20 kartų kiekviena akimi. Tada pasukiokite galvą į šonus tarsi purtytumėte, o paskui  aukštyn ir žemyn. Akis patrinkite kumščiais, atsimerkite. Kokia šios veiksmų sekos esmė? Taip atpalaiduosite akių raumenis, o tai suponuos geresnę kraujotaką, vadinasi, ir akys deguonimi bus aprūpintos efektyviau.

Palmingas: ar esate apie tokį girdėję?

„Palmingas“ skamba sudėtingai, bet iš tiesų yra labai lengvas procesas, kurio esmė – akių uždengimas delnais. Palmingas – amerikiečių oftalmologo Beitso sudaryta akių mankšta, sulaukusi ir ją palaikančiųjų, ir skeptikų dėmesio. Palmingo metu labai svarbi ir laikysena – sėdėti reikia tiesiai, pakaušis ir viršutinė nugaros dalis turi sudaryti vieną liniją. Kaip atlikti palmingą? Atsisėskite tiesiai, alkūnes – ant stalo, užsimerkite ir akis uždenkite delnais, atsipalaiduokite ir galvokite apie ką nors labai malonaus ir mielo. Pasėdėkite taip pusę minutės ar kiek ilgiau. Kokia to nauda? Tik visiškoje tamsoje akys geriausiai atsipalaiduoja, todėl per tokį trumpą laiką jos puikiai pailsės. Neatsimerkite staigiai, kad nepajustumėte diskomforto dėl šviesos.

Ar tikrai mėlynės ir morkos naudingos akims?

Vaikystėje ne kartą girdėti raginimai valgyti daugiau morkų ir mėlynių – ne iš piršto laužti. Morkos reikšmingos dėl jose esančio vitamino A, o mėlynės ypač vertinamos dėl jose esančių vitaminų, organinių rūgščių, angliavandenių ir kt. Šios uogos ypač vertingos pavargusioms ir nusilpusioms akims, užkerta kelią kai kurių akių ligų, pavyzdžiui, kataraktos, vystymuisi.

Be minėtų vitaminų, akims svarbūs ir kiti: vitaminas C, vitaminas E, taip pat mineralai, pavyzdžiui, cinkas, ir ne mažiau svarbios omega 3 riebalų rūgštys. Na, ir tikriausiai daugelis esate girdėję apie liuteino svarbą akims. Geriausi liuteino jo šaltiniai yra geltonos ir žalios daržovės, kiaušiniai, mangai, apelsinai ir kt.

Bet nepamirškite, kad Jūsų valgiaraštyje turėtų dominuoti įvairovė.

Šviesa: ir padeda, ir kenkia?

Apie tai, kad dirbti aplinkoje, kurioje stokojama šviesos, nerekomenduojama tikriausiai nė nereikia sakyti – juk visi žinome, kad akims kenkia skaityti prietemoje, dirbti kompiuteriu ar žiūrėti televizorių tamsoje. Bet šviesos perteklius taip pat nėra naudingas. Įrengiant apšvietimą namuose, tikslinga atkreipti dėmesį, kad šviestuvų skleidžiama šviesa nesąlygotų nuolatinės akių įtampos.

 

Parengta pagal www.superlesiai.lt informaciją

Rekomenduojami video