Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pilvinio tipo nutukimas glaudžiai susijęs su depresija

Didelis pilvas įspėja, kad galite susirgti depresija – tarp nutukimo ir psichikos sveikatos yra glaudus ryšys, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. O kadangi depresija labai klastinga liga, tikrai verta įdėti daug pastangų, kad jos išvengtumėte.

A. Unikausko teigimu, žmonės, kurie dažnai valgo perdirbtą maistą, taip pat – turintį daug cukraus ir patiriantys nervinę įtampą, ne tik tunka, bet ir daug dažniau serga depresija: „Medikai įrodė – pilvinio tipo (obuolio tipo) nutukimas glaudžiai susijęs su depresija.“

Be to, pastebi medikas, moterys po menopauzės, turinčios pilvinį nutukimą, gerokai dažniau kovojo su nerimu ir depresija.

Taigi, pabrėžia A. Unikauskas, reikia įsisąmoninti, kad „pilvo sveikata atsispindi smegenyse“, todėl svarbu žinoti, kaip išvengti įvairių su tuo susijusių problemų.

Reguliuokite mitybą. Atsisakykite cukraus ir perdirbto maisto – pakeiskite juos sveikaisiais riebalais.

Ribokite baltymus iki 1 gramo kūno masės kilogramui. Baltymai taip pat veikia insuliną ir leptiną, nors ir daug mažiau nei angliavandeniai. Visai jų neveikia riebalai.

Laikykitės protarpinio badavimo arba iškrovos dienų, kai geriamas tik vanduo.

Reguliariai sportuokite. Sportas padeda išlaikyti dvasinę ramybę, didina serotonino ir dopamino lygį. Taip pat padeda organizmui pašalinti kinureniną – baltymą, siejamą su depresija.

Išsimiegokite.

Žarnyno sveikata. Žarnyne gaminama 20 hormonų (žinomiausias jų serotoninas). Kai žarnynas sveikas, mažėja nerimas ir depresiška nuotaika.

Vitaminas D. Būkite saulėje – daugiau vitamino D reiškia geresnę nuotaiką.

Stebėkite cholesterolio lygį. Svarbu ne tik per didelis cholesterolio kiekis, bet ir per žemas.

Rekomenduojami video