Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kur kreiptis, jei paciento teisės buvo pažeistos?

Ligonių kasų specialistai primena, kad kiekvienas pacientas turi teisę gauti informaciją apie sveikatos priežiūros įstaigose teikiamas paslaugas, jų kainas ir kreiptis į valstybės institucijas, jeigu, jų nuomone, jų teisės buvo pažeistos.

„Paciento teisė pasirinkti gydymo įstaigą yra neatsiejamai susijusi su paciento teise į informaciją“, – primena Klaipėdos teritorinės ligonių kasos Kontrolės skyriaus vedėja Sonata Leščinskienė.

Kiekvienas žmogus teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą. Pavyzdžiui, skiriant medicininę reabilitaciją, siunčiančio gydytojo pareiga informuoti pacientą apie atitinkamo profilio medicinines reabilitacijos paslaugas teikiančias įstaigas bei galimybes pasirinkti gydymo įstaigą, kurioje šios paslaugos bus teikiamos. 

Iškilus neaiškumų dėl gydymo įstaigoje teikiamų paslaugų ar paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros specialistų, pacientas gali kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai, atvykus į įstaigą, taip pat registruotu paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybę.

Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu, sveikatos priežiūros įstaiga pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo teisių pažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi), patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys nurodytus reikalavimus.

„Jei vis dėlto nepavyksta gauti aiškaus atsakymo iš gydymo įstaigos administracijos ir jei, paciento manymu, jo teisės buvo pažeistos, jis turi teisę kreiptis į atitinkamas skundus nagrinėjančias institucijas“, – informavo S.Leščinskienė.

Gavus netenkinantį įstaigos atsakymą dėl nekokybiškai suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų, pacientas gali kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Dėl neetiško sveikatos priežiūros darbuotojų elgesio – į Lietuvos bioetikos komitetą. Dėl pažeistų teisių, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo klausimais, pavyzdžiui, dėl neteisėtai apmokestintų paslaugų – į artimiausią TLK.

Pagal skundų, nesusijusių su žalos atlyginimu, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tuomet, kai yra nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, buvo pažeistos jų teisės.

Rekomenduojami video