Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaSužinok. Augink atsakingaiKultūraPatarimaiSvetur Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sužinok. Augink atsakingai
Sveikata
Svetur
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kodėl kalis – organizmui gyvybiškai svarbus mineralas?

Jei dažnai tinsta kojos, raumenis traukia mėšlungis, trinka širdies ritmas ir nuolat jaučiatės pavargę, didelė tikimybė, kad jums trūksta vieno iš svarbiausių mineralų – kalio. Taip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Kadangi papildai neišgelbės, jis pataria valgyti labai daug daržovių.

Kalio reikia daugeliui gyvybiškai svarbių procesų, o per dieną organizmas jo turi gauti labai daug – 4,7–6 gramus, pabrėžia A. Unikauskas. Tai – 8–10 ir daugiau daržovių porcijų.

Profesoriaus teigimu, kai trūksta kalio, ląstelėms trūksta energijos, kankina raumenų mėšlungis ir bendras nuovargis, sutrinka nervų veikla, susilaiko vanduo (tinsta kojos), trinka širdies ritmas, mažėja skrandžio rūgštingumas.

„Vien kalio papildai tokiais atvejais ne visada padeda, nes mineralai sąveikauja tarpusavyje – reikalingas jų balansas. Kalio reikia gauti iš maisto“, – primena medikas.

O kalio trūkumo priežastys, A. Unikausko žodžiais, yra netinkama mityba, viduriavimas, cukrus maiste, diuretikai, sūrus maistas, alkoholis, ketogeninė dieta, stresas (įskaitant operacijas).

„Todėl būtina valgyti daug daržovių – ne dėl skaidulų, o dėl kalio“, – pabrėžia A. Unikauskas.

Rekomenduojami video